NVIDIA představilo novou generaci technologie DLSS, umělá inteligence bude sama generovat snímky
i Zdroj: NVIDIA
Novinka NVIDIA představilo novou generaci technologie DLSS, umělá inteligence bude sama generovat snímky

NVIDIA představilo novou generaci technologie DLSS, umělá inteligence bude sama generovat snímky

Radek Raudenský

Radek Raudenský

22. 9. 2022 11:40

NVIDIA nám konečně představila novou generaci grafických karet RTX 4000. Na konferenci se ale ředitel společnosti Jen-Hsun Huang nebavil pouze o grafických kartách, ale také o přidružených technologiích. Asi největší novinkou pro klasické konzumenty bude třetí generace upscalovací technologie DLSS, která přináší další zásadní vylepšení.

Reklama

  • NVIDIA oznámila novou generaci DLSS 3
  • Ta má tvořit vlastní mezisnímky a zvyšovat tím snímky za sekundu
  • Bude exkluzivní pouze pro čtvrtou generaci grafických karet GeForce RTX

Předchozí generace DLSS 2.x dokázala díky neuronové síti využít nižšího rozlišení hry a chybějící pixely doplnit, díky čemuž se zásadně zlepšoval výkon hry. Třetí iterace ale slibuje další novinku, a to je přímo generování snímků. Umělá inteligence zde hraje ještě větší roli, než předtím.

Základ funguje stále stejně. Vrstva s DLSS 2.x bude upscalovat snímky z nižšího rozlišení a posílat je do vrstvy s třetí generací. Ta bude brát dva snímky, které zanalyzuje a „domyslí“ si, jak by měl vypadat obraz mezi nimi – po kompletaci v neuronové síti pak mezi tyto dva snímky vloží vlastní obraz, díky čemuž se opět zvyšuje FPS. 

I když tento princip zní fantasticky, má před sebou několik překážek. DLSS 3 totiž funguje nezávisle na enginu hry, vše funguje v rámci post-processingu, tedy umělá inteligence skutečně analyzuje pouze obrázky. Umělé mezisnímky tak nemusí být přesné a technologie se bude hodit spíše pro singleplayerové hry, kde není tolik nutná přesnost, ale spíše kvalita. 

NVIDIA představilo novou generaci technologie DLSS, umělá inteligence bude sama generovat snímky
i Zdroj: NVIDIA

Pokud se ale NVIDII podařilo tuto technologii správně optimalizovat, může přinést další obrovský skok ve výkonu. V základu by mělo jít o dvojnásobný nárůst, ve výsledku ale může vrstva přidat i dva nebo tři vlastní mezisnímky, a tím FPS zvýšit troj či čtyřnásobně. DLSS 3 se bude hodit především tam, kde je výkon limitován procesorem, jelikož jeho funkci technologie úplně obchází. Bohužel DLSS 3 bude exkluzivní pouze pro novou generaci RTX 4000, dle argumentace výrobce je to kvůli speciálním akcelerátorům pro Optical Flow ve čtvrté generaci Tensor jader. Už teď jsme se ale dočkali několika desítek her, které by měly tuto technologii podporovat.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama