Nové záběry z Horizon Forbidden West ukazují dynamický pohyb a boj, Aloy dostane kluzák i přitahovací hák
Studio Guerilla Games na svém Twitteru zveřejnilo krátkou ukázku z hratelnosti připravované akce Horizon Forbidden West. To ukazuje dynamický a akrobatický pohyb po lokacích, který plynule přechází v boj. Na oficiálním blogu PlayStation se zároveň objevil příspěvek, který dopodrobna představuje některé další klíčové prvky hry.
- Autoři představují další novinky v Horizon Forbidden West
- Hodně prostoru dostává pohyb po světě, Aloy může používat přitahovací hák, plavání pod vodou i kluzák
- Pestřejší má být boj na blízko, nové pomůcky navíc otevírají další manévry v boji
Velký důraz kladou autoři na pohyb po světě. Aloy tak dostane několik nových nástrojů zjednodušujících překonávání více či méně přírodních překážek. Hrdinka nově může používat přitahovací hák, kterým se rychle dostane na vzdálená nebo vyvýšená místa. Možnost plavat pod vodou také otevírá řadu nových míst jak ve formě zkratek, tak i prostorů k průzkumu a ukrývání pokladů a materiálů. Vedle toho autoři přidávají pestřejší možnosti horolezení, nové typy mechanických stvoření, které je možné využít jako dopravní prostředek a i ve Forbidden West se objeví oblíbený prvek podobných open-worldů - kluzák. Díky Shieldwingu může Aloy plachtit, bezpečně překonávat velká převýšení a objevovat jinak nedostupné oblasti.
Díky kombinaci háku Pullcaster a Shieldwingu lze velmi efekt(iv)ně bojovat. Autoři například ukazují, že se Aloy může pomocí sloupů vytáhnout do vzduchu, zaútočit na nepřítele z výšky lukem a následně přeplachtit do takticky výhodné pozice. V ten moment přichází na řadu boj na blízko. Ten by měl být pestřejší a zajímavější než v prvním díle, čemuž by měl napomoci i přepracovaný strom schopností. Autoři se navíc snaží hratelnost vyvážit, útoky zbraněmi na blízko jsou stále velmi riskantní, to by ale měla vyvážit jejich vyšší efektivita a udělené poškození.
Obecně by mělo dojít k synergii dobře známých zbraní, pohybů a hratelnostních prvků s těmi novými, inovativními. Samozřejmostí bude podpora ovladače DualSense, na kterém bude třeba používání Pullcasteru obzvláště uspokojivé a responzivní.
Jak tenhle výlet na západ dopadne se dozvíme snad 18. února příštího roku.