Nová souls-like akce Bleak Faith: Forsaken čelí srovnání s tvorbou FromSoftware. Podle části komunity mělo dojít i na krádež assettů animací. Autoři to popírají
i Zdroj: Archangel Studio
Novinka Nová souls-like akce Bleak Faith: Forsaken čelí srovnání s tvorbou FromSoftware. Podle části komunity mělo dojít i na krádež assettů animací. Autoři to popírají

Nová souls-like akce Bleak Faith: Forsaken čelí srovnání s tvorbou FromSoftware. Podle části komunity mělo dojít i na krádež assettů animací. Autoři to popírají

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

12. 3. 2023 10:20

Hranice toho, kde u díla končí inspirace a začíná plagiát, je velice tenká a často podléhá tomu, kdo celou záležitost hodnotí. Tuto skutečnost si nově ověřilo i nezávislé srbské studio Archangel, jejichž souls-like debut Bleak Faith: Forsaken dorazil sice na trh, ale kvůli zpracování animací čelí kritickému srovnání s hrami od FromSoftware.

Reklama
Reklama

  • Tvůrci nově vydané souls-like hry Bleak Faith: Forsaken jsou částí hráčů obviňováni z možné krádeže animací z her od studia FromSoftware
  • Sami tvůrci hry skutečnost popírají a apelují na provozovatele obchodu, kde animace pořídili
  • FromSoftware se k celé záležitosti v oficiální kapacitě nikterak nevyjádřilo

Jak moc je hra skutečně blízká tvorbě, jako je Elden Ring, Dark Souls nebo Demon’s Souls, se stalo předmětem sporu zejména na Steamu. Od vydání 10. března zde totiž začali hráči poukazovat na to, že jsou si některé animace až nezvykle povědomé, jako např. níže uvedené srovnání, kde útok mečem v rámci Bleak Faith: Forsaken stojí v přímém srovnání s útoky uchigatany a přímého meče ve hře Elden Ring. 

Podobné srovnání nabízí posléze podle hráčů i další kompilace animací včetně postavy, která má údajně přejímat některé pohyby Malenie (boss z Elden Ring), či postavy, která má přejímat pohyby od Abyss Watchera (boss z Dark Souls 3).

Ačkoli spousta her přirozeně využívá animace, které se inspirovaly jinde, většinou se tato situace omezuje jen na práci jednoho vydavatelského domu, tedy např. Ubisoftu v rámci jeho různých sérií. Zdá se však, že zde je tomu jinak. Jak usuzuje magazín PC Gamer, spíše než aby se jednotlivé animace do hry dostaly jako ruční nápodoba her od FromSoftware, vypadají, jako by byly z těchto her vytrženy pomocí programu DSAnimStudio a poté mírně upraveny.

Na Discordu i na Steamu hry bylo právě toto nařčení předmětem debat. Samo studio se zde hájí tím, že některé animace, které použilo, jsou legálně zakoupené verze z obchodu Epic Marketplace, načež případně pochybovače odkazuje na tamní profil prodejce assettů jménem PersiaNinja. Jeden z tam prodávaných assetů, označený jako PN Axe Animations, se totiž už od prvního pohledu např. podobá movesetu zbraně Hunter Axe ze hry Bloodborne, což je další věc, na kterou jako první upozornil právě PC Gamer.

„Tržiště bylo použito k doplnění generického umění a bylo ještě upraveno tak, aby odpovídalo obecným potřebám uměleckého směru," uvedl na Steamu člen týmu Roia, který současně odhadl, že „asi 10 % celkového umění hry je odtud". Další vývojář Archangel vystupující pod přezdívkou „ubermensch42“ na Discordu studia následně uvedl, že jediné další assety, které z Epic Marketplace použili, jsou strohé okolní objekty jako např. skály a generické vizuální efekty, jejichž tvorbu považuje za zbytečnou, protože by stejně vedla k efektům, které vypadají takřka neodlišitelně.

Jelikož ani to ovšem nemělo kýžený efekt na utišení debat, které hru obklopily, došlo i k tomu, že ubermensch42 dodal další vyjádření: „Podal jsem ticket, v němž jsem vyjádřil obavy naší komunity oficiálnímu zákaznickému servisu Epicu a současně zde nastínil obvinění z krádeže animací. Rozhodli jsme se jednat v této věci preventivně, a sice ve znamení dobré vůle a obecně spokojeného zákazníka na tržišti Epicu. Dáme vědět, jaká bude odpověď, a podle toho budeme sami dále reagovat. 

Studio dále uvádí, že ke kontaktování oficiálního zastoupení přistupuje proto, poněvadž se nepovažuje za znalce toho, co je a není povoleno, ani kdo vlastní práva na některou z animací.

Současně se také vyjadřuje k jiné záležitosti ohledně uměleckého stylu. Na Twitteru se totiž nad rámec již řečeného objevila i samostatná otázka, kde bylo poukázáno na to, že ilustrace perků jsou zřejmě generované umělou inteligencí, neboť mají onen atypický vzhled, který s tím souvisí. Vývojáři skutečnost velice rychle uznali a odpověděli tím, že jde pouze o dočasnou záležitost a grafiku vymění. „Nasloucháme vám a v současné době pracujeme na nových ikonách. Bylo to do jisté míry nedopatření, ale také rozhodnutí, které vzešlo z poctivého místa. Vážíme si však zpětné vazby a ještě dnes budeme mít přepracované ikony perků!“

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama