Nová hra ze světa Vetřelců má už datum vydání i záběry z hraní. Aliens: Dark Descent dorazí v červnu
i Zdroj: Tindalos Interactive
Novinka Nová hra ze světa Vetřelců má už datum vydání i záběry z hraní. Aliens: Dark Descent dorazí v červnu

Nová hra ze světa Vetřelců má už datum vydání i záběry z hraní. Aliens: Dark Descent dorazí v červnu

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

23. 3. 2023 09:40

Týmová akční hra pro jednoho hráče, kterou v rámci univerza Vetřelce vyvíjí vývojářské studio Tindalos Interactive, vyjde už během léta. Aliens: Dark Descent – taktická hra, která je po loňském Alien: Fireteam Elite znovu založena na klasické sci-fi předloze – vychází totiž podle nové informace už 20. června, a sice pro Xbox, PlayStation a PC, a to v rámci této i minulé generace. Vydavatel Focus Interactive u této příležitosti též zveřejnil první gameplay trailer, takže hru vidíme i přímo v akci.

Reklama
Reklama

  • Tvůrci Battlefleet Gothic: Armada 2 odhalili první gameplay i datum vydání své hry ze světa Vetřelce
  • Aliens: Dark Descent vyjde 20. června pro PS5, Xbox Series, PS4, Xbox One a také PC skrze Steam
  • Titul slibuje taktickou hratelnost, do níž se propíše i mentální stav postav

Pokud jste od loňské CGI ukázky už stačili opustit vzpomínku, o čem hra vlastně je, připomínáme, že v Dark Descent se hráč stává velitelem družstva mariňáků, kterému z ptačího pohledu velí a umožňuje průzkum terénu. Družstva se skládají celkem z pěti výchozích tříd, jež mají své specializace a unikátní schopnosti, jež se propíší do jejich stylu hraní. Ve svém pochodu bojují proti nepřátelům z řad xenomorfů, stejně jako lidských agentů z Weyland-Yutani.

Zatímco boj probíhá pouze v reálném čase (není tedy tahový), hráči mohou po vzoru jiných her alespoň na chvíli zpomalit čas, aby mohli vydávat své příkazy nebo nastražili léčku. Hráči jsou také vybízeni k prozkoumávání stanice USS Otago, a sice pro objevování zkratek a nasazování sledovačů pohybu. Mohou také použít elektrickou pilu k otevření uzamčených dveří nebo naopak zavařit některé dveře při ústupu z jedné místnosti do druhé. Změny v uspořádání se nicméně zachovávají. Přivaření dveří může tedy xenomorfům sice zabránit v jeden moment v jejich postupu, ale také může později zablokovat cestu vám.

Jak vývojáři tedy naznačili, při hraní budete muset postupovat opatrně. A to nejen kvůli trvalým změnám v podobě úrovní, ale i dalším aspektům. Hra obsahuje nad rámec toho totiž i nutnost sledování zdrojů. Tyto zdroje zahrnují vše od běžné munice až po zdraví, které asi čekáte, nicméně toto zdraví není jen fyzické, ale i mentální; a ba co víc hra obsahuje i vlastní systém permanentního úmrtí, takže pokud některá postava zemře, nečekejte oživování. Mimo bitvu budete moci v čase klidu nicméně družině o něco ulehčit a této situaci snad předejít. V těchto fázích lze totiž zvyšovat úroveň jednotlivých mariňáků pomocí již odemčených perků, podobně jako lze upravovat jejich nošené vybavení nebo je dál doplnit o charakteristické zbraně z filmů, jako je Bezbolestná.

Co se týče odlišnosti jednotlivých hrdinů, každá postava má podle autorů své vlastní duševní vlastnosti, a tedy i vlastní identitu. Jejich bojový výkon může být tedy ovlivněn nejen tím, jaké mají zrovna vybavení, ale i tím, v jakém rozpoložení se právě nachází. To znamená, že se mohou např. netrefit, chovat se iracionálně (podobně jako v Darkest Dungeon), nebo dokonce sabotovat celou vaši misi a vést k nevyhnutelnému konci celého týmu. 

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama