Neil Druckmann nechce opakovat staré chyby Naughty Dog. Nový projekt odmítá oznámit příliš brzy
Už nějakou dobu víme, že Naughty Dog má ve vývoji dva projekty. Jeden v podobě multiplayeru The Last of Us, tj. nástupce Factions, a pak další tajemný – ať už ze série The Last of Us nebo jiné. Šéf studia pro server ComicBook totiž říká, že oznámení hry s přílišným předstihem může týmu uškodit. „Oznámili jsme Uncharted 4 a The Last of Us: Part 2 s velkým předstihem, ale to ve skutečnosti způsobilo problémy s rovnováhou mezi pracovním a soukromým životem, které jsme někdy ve studiu měli," přiznává Druckmann.
- Neil Druckmann nechce uspěchat oznámení nového projektu Naughty Dog
- Chce se tím poučit z chyb, které vznikly u vývoje Uncharted 4 a The Last of Us: Part 2
Neil Druckmann pokračuje odkazem na neznámý projekt Naughty Dog, kterým se podle spekulací nezdá být dalším Uncharted, jež má být vyvíjeno jiným studiem: „Tím, že jsme nové oznámení trochu pozdrželi, můžeme více manipulovat s plánem a nyní jsme si více vědomi toho, jak přistupujeme k produkci. Takže je tu náš projekt pro více hráčů a je tu další projekt, ke kterému neřeknu nic jiného než to, že jsme velmi nadšení."
V rozhovoru pro The New Yorker se Druckmann už minulý měsíc taktéž otřel o pozměněný vztah mezi filmy, seriály a hrami, které se k sobě v posledních letech výrazněji přibližují. Může něj za to může hlavně to, že postupem času dospívá další generace filmařů, kteří už hráli de facto od kolébky, a také filmoví i seriáloví tvůrci, kteří se zase podílejí na vývoji her. Právě tato vzájemnost je podle něj klíčem k úspěchu. Ve stylu jím popsaného posunu průmyslu označil svůj utajovaný projekt za „bližší seriálům než dříve“, přičemž tvrzení i podtrhl informací, že se obklopil početnější skupinou scénáristů, než bylo doposavad zvykem.
Na základě toho, co Druckmann nyní porůznu říká, se zdá pravděpodobné, že tajemný projekt studia nebude odhalen dříve než časně před vydáním. A že je možností hodně. Už řadu let se ve spojení s Naughty Dog ostatně skloňovala kompletně nová značka (potenciálně sci-fi či fantasy), která by naplno využila kreativity studia. Dále je tu eventualita pod názvem The Last of Us: Part 3, jež bylo stran sepsání scénáře komentována i studiem a neoficiálně řešena minulý měsíc. A nakonec je tu patně i nevyhnutelný návrat série Uncharted, jíž by se Naughty Dog vlastně nevzdal a vzdor spekulacím by se jí zhostil sám.
Že jde z uvedeného výčtu spíše o jednu z posledních dvou variant (nebo variantu s externě vyvíjeným rebootem Uncharted, na němž by Naughty Dog pracovalo jen částečně), nasvědčuje nedávná poptávka. Tato několik měsíců stará zpráva, jež projela medii, pochází totiž z pracovní nabídky interního studia Sony v San Diegu, které hledalo stážistu pro herní design „AAA“ titulu. V seznamu práce bylo tehdy uvedeny informace, že studio nyní „vyvíjí nový vzrušující projekt ve spolupráci s Naughty Dog v milované značce“, což svádí k myšlence Uncharted, protože The Last of Us nedávno dostalo remake i druhý díl.
Jak na popud této události uvedlo dřív VGC, nově založené studio v San Diegu bylo vytvořeno ve spolupráci s PSS Visual Arts, tedy studiem zkušeným v oblasti motion capture a kinematografie her ze série The Last of Us, zvláště pak remaku prvního dílu. Christina-Marie, náborářka Naughty Dog, začátkem loňského roku na LinkedIn profilu pro změnu naznačila, že studio pamatuje na své kořeny. Uvedla, že tým nesměřuje pouze k novým titulům, ale že taktéž drží v paměti odkaz série Uncharted, což přiživuje spekulace o možné (spolu)tvorbě nového dílu.
Nový, resp. staronový díl dříve komentovala i agentura Bloomberg, resp. novinář Jason Schreier. Ten v loňském roce na podkladě neodhalených zdrojů uváděl, že původně byl plánován i remake Uncharted, ale později byl obětován ve prospěch remaku The Last of Us, protože údajně vyžadoval méně úsilí, času a peněz.