Need for Speed: The Run Článek Need for Speed: The Run

Need for Speed: The Run

Vojtěch Matěna

Vojtěch Matěna

4. 8. 2011 22:55 2
Reklama

S nejslavnější závodní sérií se to má jako na houpačce. Odbočky k simulacím, proměny vývojářských studií a jiné fanouškovské základny, na něž jednotlivé díly míří. Nejnovější chystaný přírůstek s podtitulem The Run tuto situaci nehodlá měnit a opět podstoupí řadu výrazných změn, které jednu skupinu získaných příznivců najisto odradí, aby jiné naopak přilákali. Vývoj pod křídly studia Black Box však probíhá přes dva a půl roku, hra mění své priority, a to dává jakous takous naději na úspěch. Jedno je jisté - NFS:  The Run bude arkáda jako řemen, která nehledí na pravidla, nevšímá si hranic, a tak trochu vyhraněným způsobem servíruje zážitek, po němž se spálí více adrenalinu nežli paliva.

Boj o přežití!

Odjakživa jsme byli u této závodní značky zvyklí na volnější podání, v tomto případě tomu ale bude přesně naopak. Autoři se rozhodli vést hráče za ručičku a tlačit je do nalinkovaného scénáře. Právě úzká svázanost s příběhem totiž tmelí celkový dojem a dodává napětí, zvraty i emoce, na něž jsme dosud nebyli v rámci NFS příliš zvyklí. A nemělo by to být jen pozlátko na oko, tyto prvky se zařadí na první kolej a zásadně ovlivní celkové dění. Právě díky těmto změnám hovoříme o naprosto odlišném přístupu a jiných cílech, které si autoři vytyčili.

Stěžejním bodem příběhu se tak stanou největší ilegální závody v okolí, jejichž počátek odstartuje v San Franciscku, abychom se postupem času dostali až do rozlehlého New Yorku, kde se budeme v kůži hlavní postavy, Jacka, radovat z vítězství. Pokud možno mimo celu státní věznice. Veškerý průběh závodů totiž logicky okoření potyčky s policií, s nimiž se poprvé v historii značky utkáte i mimo vozidlo. Mějte ale na paměti, že tyto momenty nastanou pouze v určených scénách, a proto nepočítejte s otevíráním dveří dle vašeho uvážení. Jakkoli převratně totiž může tato možnost znít, jste stále drženi na uzdě a jen jako loutky na provázku posouváte děj vpřed.

A teď po vlastních, prosím…

Cutscény a naskriptované situace budou běžnou výplní celé hry a na jejich účinnost autoři dost spoléhají. Jejich důležitost pak ještě prohloubí jejich zpracování a význam, k čemuž je zapotřebí skvělých režijních kvalit, aby se titul zdravě nakazil filmovým efektem a nenechal tempo přešlapovat na místě. Prezentované úseky, v nichž se nacházíte v bezvědomí na kolejích, nebo jste pronásledováni policejní helikoptérou, trochu napovídají, že hra nebude mít daleko od snímku Rychle a zběsile. Pakliže bude mít tento postup příznivou odezvu, co se týče vtáhnutí do děje, nebude nám ani tolik vadit, když se některé okamžiky sem tam trochu přeženou, ale všeho raději s mírou.

Nezůstane přitom jen u nečinného přihlížení. V NFS: The Run se budou využívat osvědčené metody rychlých klávesových sekvencí, jak nám bylo názorně předvedeno při úprku před policií po střechách budov, kdy se za každým zásadnějším pohybem hlavního hrdiny skrýval onen quick time event. Po ladném seskočení na ulici pak přijíždí policejní auto, do nějž po hbité rvačce nasedáte a přesouváte se do další fáze úprku, tentokrát už hře přirozenější. Podobných zvratů se dočkáte zcela jistě ještě několikrát a v případě zvládnuté režie si troufáme říci, že se mezi remcali najdou tací, kteří najdou v novém pojetí NFS zalíbení.

Protřepat, nemíchat!

Rozmanitostí se ostatně autoři rozmachují i ohledně mnoha typů počasí a velkou škálou různorodých prostředí, kde se setkáte i s lehkou autenticitou ve městech, mezi nimiž by nemělo chybět například Las Vegas, Chicago, Detroit či Denver. Není proto pochyb o tom, že jízda to bude dobrodružná, zajímavá a také nesmírně rychlá. Po téměř 300 kilometrech slibovaných tratí, což je oproti Hot Pursuit skoro dvojnásobek, se budou pneumatiky pálit jedna radost a striktně arkádový jízdní model zatím padne hře jako ulitý.

Příjemně překvapeni jsme nakonec byli po ohlášení Frostbite 2 enginu, který by se měl postarat o perfektní vizuální podobu, od níž si slibujeme mnohé. Jen pro upřesnění dodáme, že je to přesně ten engine, na němž poběží velice očekávaný třetí díl akce Battlefield, tudíž zůstáváme napjatí, jak se nové Need For Speed předvede i po této technické stránce. Zdobit kariéru by měl rovněž systém Autolog, známý z posledních dílů série, který sleduje každý hráčův pohyb a ukládá veškeré statistiky sloužící pro vzájemné porovnávání mezi hráči.

Celkově tedy můžeme říci, že nový díl série NFS vypadá zajímavě, zejména s ohledem na výskyt příběhu, na druhou stranu ale bereme sliby vývojářů s rezervou a věříme, že ne všem nový koncept sedne. Ať už to ale dopadne jakkoliv, jasno budeme mít až v polovině listopadu, kdy NFS: The Run vychází.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama