NBA 2K13 Článek NBA 2K13

NBA 2K13

Erik Omar

Erik Omar

20. 8. 2012 22:35
Reklama

Rok s rokem se sešel a stejně tak jsme se shledali i my si naším oblíbeným producentem Chrisem Snyderem alias Alecem Baldwinem (ta podobnost je opravdu zarážející, ale do Baldwinovic přízně prý nepatří). Sympatický nadšenec do basketu se nás snažil přesvědčit, že po skvělém minulém ročníku může 2K Sports s chystaným NBA 2K13 opět všem vytřít zrak. Povedlo se mu to? Musíme říct, že ano. Pro vývojáře sportovních her je sice nesmírně těžké přicházet každý rok s novinými prvky a funkcemi, které by uspokojily čím dál více náročné publikum, 2K Sports se to však rok co rok daří. Alespoň takový máme pocit ze zhruba dvacetiminutové prezentace.

Revolučně evoluční

NBA 2K13 bude v análech série zapsána výrazným písmem, jelikož přichází se vcelku revoluční změnou, která se týká samotné podstaty celé hry a sice ovládacího schématu. Pro větši fluiditu útoků se totiž vývojáři rozhodli přesunout pohyb z levé páčky na pravou. Pravým palcem tak budete ovládat jak pohyb, tak střelbu. Pro přepnutí do módu střelby postačí zmáčknout LT, čímž se hráč “zamkne” a je připraven házet na koš. Takto upravené ovládání udělá hru nejen plynulejší, ale i přirozenější (hráčí mohou pohodlněji střilet z kliček atd.).

Jako v televizi

Autenticita je vůbec něco, na čem si v 2K Sports dávají až příkladně záležet. Grafika doznala opět znatelného vylepšení (hráči jsou si podobnější), velký posun je i v navazování animací (byla odbourána prodleva mezi vstřeleným košem a momentem, kdy začne AI slavit) a nakonec i celková televizní prezentace vás chvílemi nechává na vážkách, jestli ještě pořád sledujete hru nebo už živý přenos na ESPN.

Opravdu, od postraního dění na hřišti (kouč běhá po střídačce, roztleskávačky roztleskávají), až po neuvěřitelně vypiplaný komentářový servis (ve hře jsou skvělí kometátoři a hned několik reportérů, kteří vždy přidají nějakou tu zajímavost), všechno připomíná reálné televizní přenosy NBA.

Novinky a drobná vylepšení

Na palubovce pak kromě výše popsané změny ovládání pocítíte i další novinky; tak např. znatelně vybroušenou umělou inteligenci. V minulém ročníku se často stávalo, že hráč chybně zvolil styl přihrávky (o zem, namísto na hruď) a zbytečně tak ztratil míč. To v nové NBA 2K13 v takové míře nehrozí. AI vám totiž v kritických případech s přihrávkou vypomůže. V tomto ohledu bude pomáhat i další nový prvek a sice “individual skills”, tedy individuální schopnosti těch největších hvězd, jakými jsou Kevin Durant nebo Lebron James. Jeden bude zabiják v koncovce, druhý svým stylem hry pozvedne schopnosti všech spoluhráčů ve hře.

Kinect ist gut, ja

Stejně jako konkurence i 2K Sports se rozhodli začít koketovat s hlasovým ovládáním skrze Kinect. Na předváděčce fungovalo perfektně a kromě toho, že jsme díky němu bez pauznutí hry vystřídali, nám byl také udělen technický faul za nadávaní při jedné ze sporných situací. Bohužel pro PC/PS3 verzi se zatím něco podobného neplánuje.

Jay-Z in da haus

Z obchodního hlediska získala 2K Sports pro NBA 2K13 obrovskou zbraň v boji s konkurencí, a sice podporu asociace USA Basketball. Tu měl přímo domluvit slavný producent a rapper Jay-Z. Manžel krásné Beyoncé obvolal pár lidí, z čehož nakonec vzešlo nové partnerství, jehož prvním ovocem je obsáhnutí kompletního legendárního amerického Dream Teamu z dvaadevadesátého. Pokud jste tedy před olympiádou sledovali slovní přestřelky mezi reprezentací USA a Dream Teamem, můžete konečně zjistit, kdo je lepší.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama