Naughty Dog rozebírají nastavení přístupnosti u remaku The Last of Us. Svou detailností a šíří převyšují i druhý díl
i Zdroj: PlayStation Blog / Naughty Dog
The Last of Us Novinka Naughty Dog rozebírají nastavení přístupnosti u remaku The Last of Us. Svou detailností a šíří převyšují i druhý díl

Naughty Dog rozebírají nastavení přístupnosti u remaku The Last of Us. Svou detailností a šíří převyšují i druhý díl

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

27. 8. 2022 10:10

Podobně jako u The Last of Us: Part II i u předělané verze jeho předchůdce víme to, že nabídne funkce přístupnosti. Tyto funkce obecně slouží tomu, aby se titul otevřel i hráčům, kteří vinou svého zdravotní omezení či oslabení nemohli pohodlně odehrát předchozí verze. Jak je podrobně rozebráno na oficiálním PlayStation Blogu, řadu nastavení přebírají vývojář právě z druhého dílu, kde s nimi v tomto množství vyrukovali poprvé. Řada nových je tu však také, přičemž my si nyní společně přiblížíme nejzásadnější.

Reklama

  • Studio Naughty Dog přináší přehled přizpůsobení remaku The Last of Us
  • Nechybí podpora pro hluché, slepé i slabozraké hráče, potažmo hráče s narušenou motorikou

Herní ředitel pro vývoj The Last of Us Part 1 Matthew Gallant na blogu prohlásil, že Naughty Dog vylepší dialogové titulky pomocí nové haptické funkce ovladače DualSense. Novinkou pro neslyšící hráče je tak funkce, která přehrává dialog i pomocí PS5 ovladače jako hmatovou vazbu, která se spustí, pokud je na určitou část dialogu kladen důraz. Vývojáři tvrdí, že ačkoli funkce začali jako experimentální prototyp, nakonec se jim ji podařilo implementovat do výsledného titulu.

Kromě toho dochází i na řadu dalších funkcí. Tyto možnosti zohledňují např. boj, navigaci a procházení, kinetózu, vizuální pomůcky a rozšířené nastavení obtížnosti – od výběru Velmi lehká, Lehká, Střední, Těžká až po nejvyšší Přeživší a individualizovanou Vlastní. Konkrétní aspekty obtížnosti si můžete v poslední variantě přizpůsobit svým potřebám nebo zkušenostem. 

Bez ovlivnění trofejí můžete individuálně vyladit nastavení související s příchozím poškozením, účinností nepřátel, stealthem nebo zdroji. Abychom jmenovali alespoň některé, v boji si lze kupříkladu aktivovat neprolomení vlastního krytí nebo zpomalení času, které zase poskytne více času na míření.

Studio taktéž udává, že navázalo partnerství s profesionální kinematografickou službou Descriptive Video Works, která dlouhodobě stojí u vzniku zvukového popisu u filmů a upoutávek. Tento systém byl podle vyjádření ředitele vývoje integrován napříč všemi cutscénami i lokalizacemi. Ukázku toho, jak funguje bylo možné zahlédnout už v nedávném traileru.

Pro nastavení textu jsou dále také k dispozici různé možnosti pro jemné doladění velikosti, barvy nebo kontrastu, aby bylo zajištěno, že vše zůstává po celou dobu jasně čitelné a pohodlné na čtení. High Contrast Display je přímou aplikací těchto novinek. Jedná se o speciální režim vykreslování, který byl navržen pro zvýšení kontrastu všech prvků na scéně, aby je šlo lépe identifikovat. Pakliže naopak pociťujete problém se zaostřením svého zraku, můžete použít i lupu, která dovolí přiblížit každou část obrazu pomocí touchpadu ovladače DualSense.

S ohledem na kinetózu, která pro část hráčů vzniká z rychlého pohybu, je přidáno rozšířené nastavení kamery. Přichází bohatá nastavení, jako je chvění i rozmazání obrazu, určení vzdálenosti, z níž kamera sleduje vaši postavu, nebo dokonce určení zorného pole. K dispozici je tu také známá kotva v podobě centrálního bílého bodu. Ve středu obrazovky se tak trvale vykreslí výrazná tečka, která pro řadu osob snižuje pocit nevolnost při pohybu charakteru.

Co do podpory pro nevidomé a slabozraké lze dále zmínit také navigační asistence. Ty mohou sloužit třeba k tomu, aby vás hra celou dobu vedla přímo po ideální cestě nebo aby zvukově indikovala místa nepřátel a materiálů. Nechybí ovšem ani zvýšená přístupnost u hádanek. Všechny environmentální hádanky, jako je například manipulace s žebříky, lze proto úplně přeskakovat.

Podpora nevidomých a slabozrakých dále pokračuje v nastavení menu. Každé přítomné nastavení, ať už přímo ve hře či v hlavní nabídce, lze v případě nutnosti nechat namlouvat i rodilým mluvčím, včetně českého jazyka. Pokud jde o vlastní pohyb ve hře, společně se zvukem hry budou dostupné i jasně identifikovatelné zvuky, které označí často používané akce, jako je sběr zdrojů, skákání přes mezery a podobě. Tyto a další zvukové podněty jsou umístěny ve speciálním zvukovém glosáři, do kterého se můžete kdykoli vrátit skrze herní nabídku. 

V případě problémů s motorikou je důležité hlavně nastavení ovládání. S ohledem na DualSense si tak můžete navrhnout každý jeden příkaz na jiný vstup ovladače, a to včetně přejetí touchpadem či zatřesení ovladačem. Máte také individuální možnosti, jak vzájemně zaměnit podržení tlačítka na stisk, potažmo nastavit automatické zaměřování nepřátel.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama