Assassin's Creed Článek Na co se těšit na PS3 – část 4

Na co se těšit na PS3 – část 4

Dalibor Franta

Dalibor Franta

15. 5. 2006 22:52 8
Reklama

E3 je za námi, ale náš seriál o největších PS3 peckách pokračuje směle dál. Ještě před několika dny jsme museli prstíkem vyškrabávat tu špetku informací o chystaných titulech, probírat se rok starými, zoufale neaktuálními teasery a číst mezi řádky v neurčitých proslovech herních vývojářů. A to všechno proto, abychom se alespoň částečně připravili na informační smršť, která měla přijít spolu s letošní E3. Podařilo se to však jenom částečně. Záplava informací, nových screenshotů , videí a hlavně hratelných demoverzí, která se na nás valí z Los Angeles, totiž nebere konce a s každým dnem se vynořují nové a nové tituly přímo volající po špetce pozornosti. Abyste měli do listopadového launche o čem přemýšlet, přinášíme nové info o několika žhavých novinkách, které na letošníí E3 rozvířily konzolové vody.

Assassin´s Creed

Jestlipak si ještě vzpomenete na tajemný Project Assassin, který jsme avizovali v prvním díle série „Na co se těšit na PS3“? Tehdy jsme měli k dispozici pouze krátký teaser, pár technických nákresů a odvážná slova pánů z Ubisoftu. Dnes je však situace jiná a i když Ubisoft stále dělá kolem celého projektu velké tajnosti (hru na E3 prezentoval pouze vybraným novinářům za zavřenými dveřmi), Assassin´s Creed, jak zní nový oficiální název hry, si brousí zuby na jeden z nejlepších titulů ohlášených na letošní E3. Proč? Odpověď je poměrně jednoduchá – představte si tajemně nadpřirozené kouzlo Perského prince, temnou středověkou atmosféru Thiefa a otevřenou dějovou strukturu GTA. Líbí? Hra se bude odehrávat v Arábii 12. století během třetí křížové výpravy a postaví hráče do role Altaira - vysoce schopného nájemného zabijáka. V podstatě by se mělo jednat o městskou akci s velmi volnou dějovou strukturou čítající řadu vedlejších dějových linií a nepovinných úkolů. K největším tahákům celého projektu patří bezesporu naprosto živoucí a přirozená atmosféra, která bez nesnází pohřbí jakýkoliv z dílů GTA. Ulice měst jsou přeplněné k prasknutí, lidé se chovají naprosto přirozeně, míjejí se, klopýtají a když se tímto pulzujícím davem prodírá hlavní hrdina, pomáhá si rukama, odstrkává kolemjdoucí a dělá si patřičný prostor – asi jako když se na koncertu snažíte dostat co nejblíže k pódiu. Když Altair spěchá, může odhodit společenské konvence a cestu si prostě vyboxovat. Na to samozřejmě okolní dav okamžitě reaguje. Vystrašení lidé uskakují, zastavují se a kroutí hlavami, odhodlanějěí jedinci se ho pokoušejí zastavit - doslova úžasná podívaná, která posouvá limity městské akce na docela jinou úroveň. Další stránka tohoto enginu se projeví jakmile se Altair vyhoupne z pouličního mumraje na nejbližší střechu. Jako správný nájemný vrahoun je tady hlavní hrdina jako doma a prakticky neexistuje místo, kam by se nebyl díky svému lezeckému nadání schopný dostat – pořád je to ovšem obyčejný smrtelník a tak může při neopatrném, či příliš rychlém pohybu zahučet do ulice pod sebou. Stejná omezení platí také v soubojích – kdykoliv může dojít k tomu, že hlavní hrdina podklouzne, ztratí rovnováhu a nechá se probodnout od opatrnějšího protivníka. O jedinečném ovládacím systému už jsme se zmiňovali, Ubisoft slibuje navíc tři rozlehlá města, tajemný příběh, originální smrtící nástroje a strhující atmosféra…to vše dá doufejme dohromady titul nejvyšší kvality.

Coded Arms: Assault

Už tak velmi širokou rodinku FPS stříleček pro PS3 rozšířil na E3 další nadějný přírůstek. Je jím Coded Arms: Assault z dílny Konami. Jak vám název možná napoví, Coded Arms je akční řežba původem z PSP, ale jak se pomalu stává zvykem, i ona nakonec najde širší uplatnění právě až na PS3. Promítání velmi solidního traileru na E3 následovala tisková konference s několika velmi dobře znějícími špeky a ukázkou z hratelného dema – hra se bude odehrávat v kyberprostoru, tvůrci si proto mohli dovolit řadu velmi efektních grafických vychytávek. Vystřelené kulky po sobě zanechávají místo děr úhledné, včelím plástvím podobné útvary, můžeme se těšit také na obligátní bullet time, nebo zaběhnutými konvencemi nedotčené třeskutě barevné vizuální efekty. K dispozici budou minimálně dva hratelné charaktery včetně dámy s opravdu velkým kvérem. Neměl by chybět kooperativní multiplayer pro 4 a obyčejný multiplayer až pro 16 osob.

Gran Turismo HD

Na tiskové konferenci Sony se představil také jeden starý známý – Vision Gran Turismo se dočasně přejmenovalo na Gran Turismo HD a na E3 prostřednictvím svého guru Kazunori Yamauchiho prezentovalo optimalizovanou verzi svého enginu. A že to panečku nevypadalo vůbec špatně…Na videu byly prezentovány tři starší tratě v novém kabátě (Tokyo, Le Mans Sarthe a Grand Canyon) přičemž se na nich proháněla jak dvoustopá (k vidění byly například staré modely formule 1), tak jednostopá vozidla. Video bylo pravděpodobně promítáno z replaye, tudíž nebylo nijak předem renderováno. Z chování aut na trati se dal vydedukovat jistý náznak lepší umělé inteligence závodníků, přesto zůstalo po prezentaci víc otázek, než odpovědí. Kolik tratí? Kolik aut v jednom závodě? Kdy hra vyjde? Jediné co Yamauchi prozradil byla zpráva o intenzivní práci na online podpoře. Inu, alespoň něco.

Haze

A na závěr jedno překvapení E3, stále poměrně čerstvý projekt z dílny Free Radical. FPS Haze by se měla odehrávat v blízké budoucnosti, během masivního válečného konfliktu a pokud vám z její grafiky nespadne čelist na zem a nerozfláká se o ozdobné kachlíky napadrť, pak s vámi není něco v pořádku. O příběhu zatím není známo mnoho, každopádně hratelnost by měla stát na týmových základech - coby člen vojenského komanda musíte totiž svým vojákům vydávat patřičné rozkazy. Vše by se však mělo držet v přijatelných limitech typu – střílej, kryj, neumírej, zdrhej. Free Radical slibují propracovanou AI nepřátel, kteří budou dobře spolupracovat, hledat slabá místa ve vaší formaci a zasypávat ji granáty. V neprostupné džungli se takový boj může změnit v pravé peklo – inspirace skvělým Far Cry je v tomto ohledu jenom vítaná. Free Radical navíc nejsou v oboru FPS žádní nováčci, proto v úspěch tohoto projektu plánovaného na rok 2007 věříme téměř bezmezně.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama