MotoGP '07 Článek MotoGP 07

MotoGP 07

Julius Rácz

Julius Rácz

26. 3. 2007 22:50 1
Reklama

Loňský šestý díl série MotoGP z produkce Climaxu se zrovna dvakrát dobře nevyvedl. Velkou vinu na tom měl charakter této hry, která byla od počátku brána spíše jako přechodový titul, než jako plnohodnotné pokračování řady. Naštěstí je loňský rok i MotoGP 06 už dávno za námi a spolu s novým rokem se přiblížil očekávaný termín vydání sedmé části série, která má být nikoliv přídavkem, ale zcela regulérním novým titulem.

Licencovaný obsah

Licencování videoherního obsahu je tradičně velmi žádaným atributem, který přináší do hry cenný pocit sounáležitosti hráče s probíhajícími závody. Proto se i v MotoGP 07 setkáme nejen s virtuálními dvojníky aktuálně špičkových jezdců, ale také s realitě odpovídajícím programem mezinárodního šampionátu. Aktuální soupisky jezdců, modely 800cc biků a závodních týmů doplní i nově zařazená dráha v italském Misanu. Kromě realitě odpovídajících soutěží v režimu šampionátu se pochopitelně setkáme i s alternativním herním módem, jehož tratě vznikly na kreslících stolech grafiků Climaxu.

Lepší Extreme

Když už jsme u herních režimů, velkou proměnou má údajně projít nejen MotoGP, ale především Extreme mód. Ten by měl nabídnout nejen sedmnáct zcela přepracovaných tratí, jejichž zatáčky vás provedou různými městskými i mimoměstskými oblastmi, ale hlavně mnohem větší možnosti úprav závodních strojů, než tomu bylo kdykoliv dříve. Oproti předchozím verzím by již neměla existovat omezení z hlediska objemu motoru. Ve výběru si budete moci pořídit některý z celkem přibližně dvaceti nově navržených modelů mašin, které si pak přizpůsobíte zcela svým potřebám a především svým představám. Svůj tvůrčí elán budete moci zpečetit mnoha způsoby – změnou barevného provedení biků počínaje a obměnou brzdových destiček nebo, jak již bylo naznačeno, výměnou motoru konče.

V náručí Xbox Live

Je jasné, že po absolvování single režimu se každý zaujatý motorkář bude chtít srovnat s opravdovou konkurencí. Online multiplayer, který umožní hru až šestnácti zúčastněným reálným protivníkům, by měl být dost dobrým nástrojem k tomu, abyste zjistili, zda máte oprávnění pomýšlet na opravdové vavříny, či zda by bylo lepší se vrátit do poněkud přátelštějšího rozhraní lokální hry pro jednoho. Co se týče vícehráčského režimu, online nástavba MotoGP 07 by měla disponovat zcela novým principem žebříčků, včetně prozatím utajeného bezpečnostního systému, bránícího podvodnému získávání trofejí (a s tím spojeného nefér postupu k čelním pozicím).

Více parády pro oči

Podle dosavadních informací se oproti loňskému MotoGP změnilo mnohé. Inovace se projevují takřka v každém herním prvku, počínaje změnou herního menu, které má být dle všeho mnohem modernější a uživatelsky pestřejší. Stejně na tom budou i statistiky po proběhnuvších závodech, které budou použitelné pro analýzu s cílem odhalit potencionální hráčovy rezervy. Největší změnou, vezmeme-li v úvahu grafické zpracování hry, prošlo vyvedení závodních tratí, které jsou nyní podstatně detailnější a přináší mnohem větší množství reality do hry.

Svůj díl na pozitivním vývoji má i evidentní pokrok ve ztvárnění diváků v okolí závodních drah. Podobně jako v dalších next-gen titulech současnosti, i v MotoGP 07 budou nově lemovat tratě zástupy prostorově vymodelovaných fanoušků, jejichž emoce a projevy by měly navodit tu správnou atmosféru mnohem lépe, než vřeštící spritové placky, vládnoucí v dobách minulých. Podle samotných vývojářů umožňuje herní engine MotoGP 07 zobrazit v 3D provedení až 100000 virtuálních diváků na každé závodní dráze a až 20000 virtuálních diváků v každém jednom herním okamžiku. Mimochodem, vylepšen byl rovněž pohled jezdce při jízdě, a to konkrétně v případě dohledové vzdálenosti a periferního vidění. Ve výsledku by se tato inovace mělo kladně projevit lepší orientací hráče na trati.

Za zmínku stojí také skutečnost, že veškeré závodní tratě ve hře byly vylepšeny a obohaceny o působivější scenérie v pozadí odehrávajících se závodů. Reálnější vzhled by do jisté míry měly podpořit také HDR světelné efekty, použité pro lepší ztvárnění oblohy. Jak se vyjádřili tvůrci hry, detailní provedení lokací se všemi plánovanými parádičkami by se nemělo podepsat na plynulosti hry a framerate by rozhodně neměl klesnout pod 60 snímků za sekundu.

Komplexněji

Komplexní pojetí hrou prezentovaných závodů je dne už celkem běžným jevem. Neustoupili před ním ani tvůrci MotoGP 07, kteří se zaměřili na to, aby hráč netrpěl nouzí v rámci konfrontací s různými prvky v okolí závodních drah. V praxi to bude znamenat, že například při průjezdu okolo letiště byste měli zaslechnout specifické ruchy vzlétajícího letounu, případně i letoun samotný. S cílem zpříjemnění hraní se vývojáři snažili přidat více reality do různých na dráze probíhajících situací. Díky tomu bychom se prý měli dočkat například interaktivního chování obrazovky, například mírného třesu obrazovky při obzvláště rychlé jízdě nebo při extrémním brždění. Velkou míru na přirozenosti hry by měla přidat vylepšená AI oponentů, kteří by se měli například vyznačovat občasnými chybnými úsudky či špatně provedenými manévry, případně končícími kolizí, které v realitě tvoří neoddělitelnou součást každého šampionátu.

Držíme palce

Z herního hlediska by měla MotoGP 07 nabídnout lehce zvládnutelný systém ovládání (řízení), což i začátečníkům umožní poměrně rychle vklouznout na dráhy s šancí na úspěšný dojezd. Ovládání jako takové bude údajně plně přizpůsobitelné, což znamená, že jakémukoliv tlačítku ovladače bude možné přiřadit funkci dle chuti a potřeby. Zamyslíme-li se nad uvedenými fakty, zdá se, že za pár měsíců bychom se mohli dočkat MotoGP titulu na úrovni (a po nepříliš působivé loňské vsuvce to přijde vhod). Doufejme, že to vyjde.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama