Mortal Kombat: Armageddon Recenze Mortal Kombat: Armageddon

Mortal Kombat: Armageddon

jiri.skrampal

jiri.skrampal

13. 12. 2006 23:41 8
Reklama

Brutalita ve hrách vždycky byla, pořád je a ještě dlouho bude, ožehavou problematikou, kterou osoby typu Jack Thompson, Hillary Clintonová a další využívají k vlastnímu zviditelnění. Většina herních vývojářů se zase snaží své akční i jiné hry vybalancovat tak, aby se z nich nestaly frašky a zároveň dostaly od ratingových společností ESRB (severní Amerika) a PEGI (Evropa) co nejnižší hodnocení. Někdy to však nevyjde a hra je na úkor nižšího hodnocení degradována na frašku. Stačí vzpomenout, jak vypadal Princ of Persia: Revelations bez krve.

Existují však výjimky, které na rating nejenom kašlou, ale ještě těm co kritizují násilí ukazují do obličeje zdvižený prostředníček. Jednou z těchto výjimek je společnost Midway, která se nám o krvavou zábavu stará v rámci Mortal Kombat série už dobře přes deset let. Poslední díl celé série přitom, co se množství po obrazovce tekoucí krve, nijak nevybočuje z řady a navíc přináší docela solidní množství novinek.

Do krve

Hned na začátku hry vás mile překvapí povedené intro, které nastiňuje příběhové pozadí, jež v rámci MK série přeci jenom nějakou tu roli hraje. Všechno se jako obvykle točí okolo zaručeně posledního velkého turnaje, který se staří bohové rozhodli uspořádat proto, aby celý známý vesmír uchránili od jisté zkázy. Hrozbu totální anihilace mají na svědomí všichni bojovníci, kteří se kdy účastnili nějakého MK turnaje. Jejich kombinovaná síla je totiž natolik velká, že by to mohlo způsobit megaexplozi a rozmetání všeho živého ve vesmíru na pidikousíčky.

V intru nastíněný příběh je dále presentován v módu Konquest, který vychází ze stejných principů, jako akční titul MK: Shaolin Monks, jež vyšel v září minulého roku. Konquest mód je tudíž 3D akční adventura, která by asi jako samostatná hra neobstála, ale přídavek je to skvělý a vydrží vám pěkných pár dní. Hlavními hrdiny příběhu jsou bratři Taven a Deagon, což jsou synové mocného boha světa Edenia a čarodějky Delii. Oba dva jsou posláni na Zemi, kde musí v nečinnosti přečkat několik století, aby zůstali skryti před Shao Kahnem. Po stovkách let čekání však nastane ta správná chvíle, kdy se oba bratři musí znovu sejít v Edenii, aby se zmocnili tajemné zbraně (zanechali jim ji rodiče) a s její pomocí nejenom zničili Blaze, ale ještě ke všemu zabránili totální destrukci všeho živého, jak to kdysi předpověděla jejich matka – čarodějka Delia.

Je libo bojovníka?

Mortal Kombat: Armageddon
i Zdroj: Hrej.cz
Jakmile vydýcháte intro, tak vás čeká další menší šok, nebo přinejmenším docela velké a nutno říci, že příjemné, překvapení. Tvůrci sice dopředu anoncovali, že bude nabídka bojovníku ve hře pestrá, ale to co nakonec do hry doslova a do písmene nacpali nečekala spousta fanoušků ani v těch nejdivočejších snech. Ve hře je totiž k dispozici 64 unikátních bojovníků, což znamená všichni, kteří se objevili v jakémkoli Mortal Kombat titulu. Každý sice není v takové kondici, jako si ho pamatujeme z minulosti (třeba Liu Kang prošel nefalšovanou zombifikací), ale to na věci nic nemění.

Fakt, že tvůrci z Midwaye nejsou žádní troškaři pak ještě potvrzuje přítomnost módu Kreate-a-Karacter, který nabízí tolik možností týkajících se tvorby a úpravy postav, že proti němu vypadá podobný mód z rok staré bojovky Soul Calibur III, jako chudý příbuzný. V MKA jde úprava vlastního bojovníka do takových detailů, jako je tvar nosu, velikost úst, nebo úhel, jaký mezi sebou svírají obočí. Záležitosti typu barva očí, vlasů nebo jednotlivých dílů oblečení jsou pak samozřejmostí. S vlastním bojovníkem si prostě můžete vyhrát tak jako nikdy předtím a my jen doufáme, že podobný systém bude časem standardem ve všech bojovkách.

Do boje!

Koncept, s nímž přichází Mortal Kombat: Armageddon je v podstatě totožný s tím, co už známe z předchozích dílů. Hráči, jenž vyhlíželi propracovanou hardcore bojovku, která se bude hrát na turnajích, si tedy v případě MKA opět na své nepřijdou.  Na druhou je však docela fajn, že systém zůstal dostatečně jednoduchý na to, aby i běžnému hráči stačilo na jeho pochopení deset minut tréninku. Na to, aby se z vás stali skuteční mistři však nebude stačit ani měsíc urputného hraní. MKA je zkrátka titul lehký na pochopení, ale obtížný na ovládnutí.

MKA však není jen vylepšená kopie Mortal Kombat: Deception. Nabízí totiž hned několik systémových vylepšení. Kromě klasických jugglů (tedy úderů, kdy oponenta vyhodíte do vzduchu a tam s ním nějakou chvíli žonglujete) si teď do sytosti užijete i tradičních soubojů ve vzduchu. Funguje to jednoduše. Stačí,

Mortal Kombat: Armageddon
i Zdroj: Hrej.cz
když si nepřítele vyhodíte a místo toho, abyste s ním žonglovali, vyskočíte za ním a zkopete ho elegantně dva metry nad zemí. Právě pro boj ve vzduchu je navíc k dispozici hned několik zbrusu nových úderů, které svojí přítomností rozšiřují taktické možnosti a otevírají hráči nový manévrovací prostor.

Stejně jako v MK: Deception nabízí i MK: Armageddon celou řadu interaktivních arén, v nichž můžete vy se soupeřem, nebo soupeř s vámi, provádět celou řadu skopičin. Kromě jiného můžete nepřítele prohodit zdí, shodit ho ze schodů, nebo s ním rozmlátit podlahu. Nechybí však ani lahůdky v podobě výjimečně brutálních smrtí. Při troše štěstí se vám povede hodit protivníka do obřího lisu, do roztaveného olova, nebo ho můžete strčit pod právě projíždějící metro.

Poslední velká novinka se týká oblíbených fatalit. Když jste na konci zápasu vyzváni k „ukončení“ protivníka, tak si fatalitu skládáte sami (Kreate-a-Fatality). Klidně můžete začít tím, že bezmocnému protivníkovi utrhnete ruku, potom ho s ní několikrát praštíte, následně mu utrhnete nohu, vyrvete mu z hrudi srdce a nakonec ho vezmete a roztrhnete vejpůl. Fantazii se meze nekladou a možností je nepřeberné množství. Jakkoli tento popis působí zvrhle, tak je třeba konstatovat, že je nový systém je variabilnější a především zábavnější, než kdykoliv předtím. No a o zábavu jde přeci až v první řadě.

Online Kombat

Co se online podpory týče, tak na tol byl MK: Deception velmi dobře, ale MK:Armageddon je v tomto ohledu přímo skvělý. Po připojení se z karty automaticky načte váš profil a po nalogování vám už nic nebrání požádat některého z přítomných hráčů k zápasu. Vaše výhry i prohry se zaznamenávají a systém z nich sestavuje online žebříček. Celé to přitom funguje trošku složitěji a nejde jen o pouhé sčítání výher a proher. Do hodnocení se započítává i statut hráče. Nováčka tak každá výhra posouvá v žebříčku směrem vzhůru, zatímco hráče veterány posune na vyšší pozici jenom výhra nad stejně zdatným, nebo lepším protivníkem. Největším pozitivem Online Kombatu je však to, že celý systém funguje až neuvěřitelně plynule a pokud máte vy i oponent jen trochu solidní připojení, tak probíhají zápasy samotné bez jakýchkoli otravných lagů. Právě z toho by se měly poučit tvůrci ze společností Sega a Namco, kteří se snaží hráčům namluvit, že kvalitní online multiplayer není u bojovek technicky proveditelný.

Mortal Kombat: Armageddon
Xbox Xbox
PlayStation PlayStation 2
Wii Wii

Verdikt

Série Mortal Kombat se se současnou generací konzolí nemohla rozloučit lépe. Armageddon nabízí všechno, co fanoušci čekali a ještě k tomu přibalil spousty nablýskaných bonusů. Pro fanoušky série je MKA nutnost a pro ostatní velmi důvod k zamyšlení nad tím, jestli právě nyní nenastal ten správný čas do tajů MK série konečně proniknout. Jen to prosím vás nedávejte do ruky dětem!

Co se nám líbí a nelíbí?

Skvělý online mód, monstrózní nabídka bojovníků, propracovaná tvorba vlastního charakteru, nový systém fatalit.
Některé postavy jsou příliš silné, hardcore bojovkáře nemá MKA čím oslovit, žádné skutečně převratné novinky, občas je té brutality trošku moc.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama