Mortal Kombat Článek Mortal Kombat

Mortal Kombat

Luke

Luke

21. 8. 2010 22:43 5
Reklama

Pro někoho to byl Tekken, pro jiného Street Fighter a další přičichl k bojovým hrám v Mortal Kombat. Ať už dnes bojovky hrajeme nebo ne, vybaví si všichni, jaké to bylo poprvé: intenzivní zážitek koncentrovaný do několika minut, někdy jen do desítek sekund, v nichž se střídala frustrace, vítězství, porážka a občas i náhoda. Při hře dvou hráčů v dobách bez internetu šlo o jednoznačnou herní nirvánu. Nejde jen o autorovo přesvědčení, že vzpomínky na první bojovku nerezaví. I producent Hector Sanchez ze studia NetherRealm o nové Mortal Kombat říká: „Vracíme se ke kořenům hry a v podstatě vycházíme z prvních dvou dílů Mortal Kombat. Fanoušci nás o to v poslední době hodně žádají.“

Od legendárních prvních dvou dílů (1992/93) uplynulo pěkných pár let a série prošla grafickým faceliftem a přesunutím ze dvourozměrné bojové roviny do 3D. Jenže s tím to tak nějak přestalo být ono. Zejména průměrná pokračování Deadly Alliance a Deception nebo Ultimate Mortal Kombat 3 stahovaly sérii do hlubin a ani celebritami nadupané Mortal Kombat vs DC Universe nedalo značce tolik potřebná křídla. Sanchez hlásí: „Vracíme Mortal Kombat tam, kam patří. Na dvourozměrné herní pole. Chcete si to zkusit?“

Staří dobří rodáci

Bez dlouhého přesvědčování zasedáme s kolegou z polského časopisu k ovladačům a vybíráme si Scorpiona a Subzera. K dispozici máme pouze několik postav, ale ve finální verzi jich bude plných osmadvacet. Existuje možnost příchodu nových postav, ty ale nikdo v Kolíně nepotvrdil. „Bereme ty nejlepší a nejznámější z prvních třech dílů,“ říká Sanchez. „A ponecháváme jejich ovládání tak, jak ho znáte.“ Scorpion nikdy nepatřil k mým oblíbencům - tím byl Raiden – ale i tak jsem po těch letech byl schopen během pár sekund vydolovat ze zapadlého koutu paměti správná komba. A stejně jsem dostal příšerně nasekáno.

Kostým bojovníků se průběhem bitvy otrhává a praská, až na konci souboje opravdu vypadají tak, jak by přibližně měl vypadat někdo, do koho se pár minut vytrvale buší. Oděrky, urvané kusy kůže, krev, maso – to vše leze ven z oblečení. „Animace pro každou postavu jsou unikátní a nesdílí se s ostatními,“ dodává Sanchez.

Fatality!

Na spodní straně obrazovky je zobrazen tří fázový měřák, který se pomalu plní a umožňuje tři druhy silnějších úderů. Nic neobvyklého, řeknete si. Jenže je to grafické provedení super-úderu, které neobvyklé je – zejména rentgenový úder. Při dopadu ruky nebo nohy na tělo kamera rychle přiblíží kosti, které se tříští a odletují od sebe. Jako čerstvě vyléčené zlomenině mi to nedělá moc dobře. „A to jste ještě neviděli fatality,“ směje se Sanchez. „Animace fatalit jsme pořádně vylepšili a napumpovali je krví. Šli jsme tak daleko, že ty proudy krve na obrazovce jsou prostě tak neskutečné, že se musíte smát.“ Je pravda, že přesně tímhle původní Mortal Kombat vyhrával u hráčů (a prohrával u jejich rodičů), a že fatality v moderním provedení jsou něčím stejně fascinujícím. Jako by je konzultoval Tarantino s Rodriguezem a hlavní slovo měli preparátor mrtvol se zvrhlým chirurgem.

V druhé partii si s Johnny Cagem dělám z polského novináře mleté maso. Namísto pouhého urvání hlavy poraženého na konci Johnny ještě roztrhne jeho trup ve dví a hlavu ukáže jako trofej. A další fatality s obdobně veselými animacemi a gejzíry krve následují.

Krvavá story u jezevčí nory

„Během kampaně pro jednoho hráče budeme vyprávět dlouhý příběh, který se spojí s úplně prvním dílem hry,“ popisuje Sanchez, jak dále využívají vývojáři odkaz minulosti. Jenže koho zajímá příběh v bojovce? Mě s Polákem tedy ne. Povídání o tom, jak Raiden vyšle varování do minulosti svému mladšímu já, že se svět řítí do pekla a je třeba vybojovat s předstihem jeho záchranu, zní trochu překombinovaně. Pro třetí partii vybíráme holky: Mileena vs Kitana. Ječení začíná. „Dohromady dvacet hodin příběhových animací v šesti kapitolách,“ snaží se dál Sanchez. Pak pochopí, že to nemá cenu. Vzduchem létají ostré vějíře a zuby a ženské se sráží se silou, která by zlomila mnohému jinému vaz. Říci, že si hraní neužíváme, by byla lež, a vážený čtenář to jistě už dávno pochopil. Podívejme se ještě na jeden mód, který byl v Kolíně odhalen.

„A Scorpion asistuje Johnnymu Cageovi...“

„Jde o týmový souboj, kdy si můžete zavolat parťáka na pomoc,“ vysvětluje Sanchez. „Nejprve si mezi bojovníky vyberete, s kým chcete být v týmu, a z toho dostanete vlastně dvě postavy, které se vzájemně doplňují.“ Následně při souboji stačí v kritické chvilce buď zavolat parťáka na pomoc s kombem anebo ho vyvolat pro samostatný speciální úder. Nejde o úplně nový nápad mezi bojovkami, ale v již dostatečně taktickém Mortal Kombatu jde o další vrstvu, která po vás bude vyžadovat více přemýšlení a nacházení správných kombinací a útoků.

Kitana padá k zemi. Mileena provádí svojí oblíbenou fatalitu a doslova ji vysaje. Polský kolega je rozmrzelý, ale stejně jako všem ostatním mu v očích svítí jiskřičky. Ona má zjednodušená verze Mortal Kombatu, jak jí říká Sanchez, něco do sebe. Minimálně to, že nepůsobí jako maso obalené několika vrstvami nesmyslných mechanismů nebo nápadů, ale skutečně se velmi poctivě vrací k tomu, co celou značku udělalo slavnou: přehnané množství krve, výrazní protagonisté, brutální fyzická akce s troškou taktického mlácení a, samozřejmě, spodní úder do čelisti ze dřepu. Je to prostě maso jak má být.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama