Monster Hunter: World Článek Monster Hunter: World - dojmy z Gamescomu

Monster Hunter: World - dojmy z Gamescomu

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

28. 8. 2017 11:50 3
Reklama

Monster Hunter patří mezi moje nejoblíbenější herní série. Obří příšery lovím už od PSP a těch zhruba sedm let jsem si navykl na rigiditu série a drobné změny do systému, které každý nový díl oživovaly, byť se z větší části vždy jednalo o to samé. Vždy jsem totiž věděl, do čeho jdu, jak ovládat zbraně, jak používat bezpočet předmětů, které brnění dělá co, a tak prostě dále. Monster Hunter: World však přináší tolik změn, že jsem v něm už toho starého (a tím pádem i dobrého) Monster Huntera nepoznával. K hratelné ukázce jsem přistupoval opatrně a byť mi to tak zpočátku nepřipadalo, nakonec jsem přesvědčen, že takhle má budoucnost téhle série vypadat.

NEXT-GEN HALALI

Přechod z handheldů na domácí konzole dovolil vývojářům otevřít herní svět, tedy onen World v názvu, a Monster Hunter se po letech zbavil oddělených arén. Můj lov probíhal na jedné velké mapě po které se příšery velké i malé pohybovaly vlastně vcelku volně. Byla zde rozlehlá plošina s útesem, vertikálně členěný palouk uprostřed lesa s pevným stromovým patrem nad ním, skalnatý vrcholek hory s prudkým srázem, schované mýtiny i spousta tunelů a chodbiček skrz hustý prales a jeskyni. Svět to byl bohatý na detaily - louže mi čvachtaly pod nohami, občas jsem pro hustou trávu ztratil přehled o příšerách v okolí, lesy bujely životem a snad z každé větve visela liána s květy. A v tom všem měl najít a ulovit příšeru.

Abychom potvory vůbec ve světě našli, je třeba dávat pozor, zda při průzkumu nenarazíme na jejich stopy v bahně, hromádky trusu, škrábance na stromech a podobně.

Novinkou v MH World je větší důraz na onen lov velkých potvor, především na jejich stopování. Abychom je vůbec ve světě našli, je třeba dávat pozor, zda při průzkumu nenarazíme na jejich stopy v bahně, hromádky trusu, škrábance na stromech a podobně. V tom nám pomáhají vycvičené mouchy scout flies, které označují rostliny, které lze sebrat, minerály, které lze vydolovat, ale především právě ony stopy. Čím víc stop nalezneme, tím více budou mouchy zářit a lépe čmuchat směr, kterým se příšera vydala. Ta se může skrývat kdekoliv, odpočívat ve sluji, hledat si potravu nebo se možná jen tak procházet po okolí. Když jsem ji nakonec našel, začalo to pravé loveníčko přesně podle mého gusta.

TY NA MĚ ZUBEM, JÁ NA TEBE MEČEM

Monster Hunter: World přichází se všemi 14 typy zbraní, které se dosud v sérii objevily a mám za to, že dostaly od vývojářů do vínku i pár nových útoků. Na první příšeru, takového ostnatého baziliška Great Jagrase, jsem šel s Charge Blade, tedy mečem a štítem, které lze v okamžiku zkombinovat do obří dvoubřité sekery. Na druhou mrchu, oheň plivajícího Anjanatha, jsem si už vzal klasický dlouhý meč, který mě právě překvapil dvěma novými chvaty. Boj, alespoň na PS4, se v podstatě nezměnil a stále spočívá v mačkání čtverečku, trojúhelníku a R2, s tím, že dále existují různé kombinace stisknutí více tlačítek pro pokročilé typy výpadů. Všechny momentálně proveditelné chvaty byly vidět v horním rohu obrazovky, což je super především pro nové hráče, ale i pro ty, kteří si chtějí vyzkoušet jinou zbraň a pořádně s ní něčemu nabančit. Dostupné útoky se u každé zbraně mění v závislosti na postavení nebo stavu zbraně a snadný přehled všeho, co je v danou chvíli možné se zbraní provést, se prostě hodí vždy. Doufám, že to nebyla jen fíčura demoverze a dostane se i do plné hry.

Zpřístupnění hry pro nové konzolové hráče prochází více aspekty nového dílu, který tak vlastně lze považovat za nový start. Osobně mám rád přísnost handheldových dílů, které jasně oddělují přípravnou fázi a skutečný lov a když se něco opomene, je třeba lov zrušit, přijít o vklad a vrátit se do přípravné fáze ve městě. Chvíli trvalo, než jsem se tedy podvolil tomu, že se na mapě nachází kemp, kde si mohu nechat připravit posilující pokrm, změnit výzbroj v průběhu lovu nebo dokonce i prý přivolat kamarády či náhodné spoluhráče pomocí vystřelené světlice. To jsem sice nevyzkoušel, protože ukázka byla jen singleplayerová, ale jo, proč by tohle všechno v roce 2017 nemělo jít.

RYCHLEJŠÍ, NE LEHČÍ

Všechny zmíněné novinky totiž ze hry nedělají okamžitě snadnější záležitost, ale spíše hru urychlují, aby se hráči mohli k lovu dostat bez zbytečných průtah. Ostatně, nově lze se napít léčivého lektvaru i za pochodu a nijak zvlášť to obtížnost hry nesnižuje. Snad jedině ony scout flies by mohli hardcore hráči brát jako zbytečně ulehčující ukazatel cíle, ale jejich užitečnost to zdatně vynahrazuje. Nebylo by vůbec těžké v hustém porostu přehlédnout stopy nebo léčivé rostliny a na automatické označení svíticími muškami se dá rychle zvyknout.

Nebojte, monstra stále žádné health bary nemají a pořád je nutné číst jejich chování, abyste věděli, jak na tom jsou, ale nyní alespoň máme nějakou snadnou reprezentaci účinnosti našich zbraní.

Co jsem bohužel nemohl pořádně ozkoušet, byl nový kus výstroje, který v MH World zažívá premiéru. Mantles jsou takové kápě, které mají velmi různé účinky a hodí se pro různé typy lovu. V inventáři mají vlastní políčko vedle tradiční výbavy a během lovu je můžeme snadno nasadit i sundat dle libosti. Jedna zelenohnědá kápě umožňovala splynout s prostředím a ztratit se příšeře v chroští, druhá za byla nějak vystužená a šlo s ní krátce plachtit ve vzduchu, pokud se skočilo z dostatečné výšky, další byla ověšená plíšky a při pohybu cinkala a lákala tak pozornost lovené zvěře. Není povinné tyhle kápě při lovu nasadit, ale tuším, že své užití najdou v multiplayeru, kde si hráči rozdělí tradiční role tanka, podpory a DPS. To mi ještě připomíná jednu novinku - při zásahu příšery vyskočí čísla ukazující zranění. Nebojte, monstra stále žádné health bary nemají a pořád je nutné číst jejich chování, abyste věděli, jak na tom jsou, ale nyní alespoň máme nějakou snadnou reprezentaci účinnosti našich zbraní.

ČAS OPRÁŠIT MYSLIVECKOU KAMIZOLKU

Jak jsem psal výše, chvíli to MH World trvalo, než jsem jsi na něj zvykl. Těch novinek je tolik, že mi vlastně celý souboj s Great Jagrasem přišlo, jako bych hrál hru, která se Monster Hunterem inspirovala. Při lovu nebezpečnějšího Anjanatha si to však všechno sedlo: zbraně mají svoji váhu, inventář funguje stejně, vysílené potvory zdrhají se někam najíst nebo prospat, občas se do boje připletou jiná monstra, která se v lokaci nacházejí, kočičí pomocníci sami útočí, sbírají suroviny a na zavolání léčí, a hlavně se dá stále příšerám useknout ocásek, poškodit ostnatý pancíř a omlátit šupiny na těle pro extra loot.

 

Monster Hunter: World - dojmy z Gamescomu
i Zdroj: Hrej.cz

Největší výhodu dosavadních Monster Hunterů, tedy jejich přenositelnost, nový MH World nemá, ale kompenzuje to rozšířeným světem i škálou možných věcí, co v něm lze provádět. Navíc vypadá fakt dobře. Byť jsem hře při odhalení moc nevěřil, mám docela radost z počtu novinek a úprav, které vývojáři představili. Monster Hunter: World má vyjít na začátku příštího roku na PS4 a Xbox One a později i na PC. Nemusím sice čekat dlouho, ale vracet se v mezičase k handheldovým verzím bude hodně těžké.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama