Microsoft zveřejnil finanční výsledky za poslední čtvrtletí. Herní divizi se skvěle daří
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Microsoft zveřejnil finanční výsledky za poslední čtvrtletí. Herní divizi se skvěle daří

Microsoft zveřejnil finanční výsledky za poslední čtvrtletí. Herní divizi se skvěle daří

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

28. 4. 2021 07:00

Microsoft zveřejnil finanční výsledky za poslední čtvrtletí, z nichž vyplývá, že se herní divizi velmi dobře daří. Tahounem jsou i nadále konzole, za úspěchem ale stojí i služby a obsah.

Reklama

  • Za poslední kvartál vykázal Microsoft zisk 41,1 miliard dolarů
  • Příjmy z prodeje obsahu a služeb na Xboxu meziročně vzrostly o 34 %
  • Dle analytika zaznamenala herní divize nejlepší výsledek za několik posledních let

Za kvartál končící 31. března vykázal Microsoft celkové tržby 41,1 miliard dolarů (čistý příjem 17 miliard dolarů), meziročně se příjmy zvýšily o 19 %. Pojďme se ale podívat na zmíněnou herní divizi, kde se o skvělá čísla i nadále starají příjmy z prodeje konzolí. Oproti stejnému období z minulého roku společnost zaregistrovala nárůst o 232 %, což naznačuje, že poptávka po konzolích Xbox Series nepolevuje.

S tím jdou ale ruku v ruce i příjmy z prodeje obsahu a služeb na Xboxu, kam se krom her řadí i Xbox Game Pass a Xbox Live Gold. Zde došlo k meziročnímu nárůstu o 34 %. Dle Daniela Ahmada, analytika společnosti Niko Partners, jde o nejlepší třetí kvartál fiskálního roku, který Microsoft v rámci herní divize zažil od chvíle, kdy se začala vzpamatovávat. K tomu podle něj začalo docházet zhruba před šesti lety. Také podotknul, že čísla z prodejů hardwaru jsou sice obdivuhodná, obsah a služby však tvoří zhruba 80 % všech příjmů z divize Xbox.

Zde se patrně odráží jasně daná strategie, jejímž cílem není prodat lidem konzoli, ale zahrnout je do ekosystému, jemuž vévodí Xbox Game Pass. Hardware je teprve na druhém místě. Bude zajímavé sledovat, jak se čísla posunou s dalším atraktivním obsahem, který se pro Game Pass chystá.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama