Microsoft vyčerpal možnosti technologie FPS Boost, u některých her se kvůli technickým omezením použít nedá
Majitelé konzolí Xbox Series mají hned několik možností, jak si vylepšit zážitek u starších titulů. Jednou z nich je FPS Boost, tedy navýšení počtu snímků za sekundu, které lze využít u vybraných her. Microsoft nicméně naznačil, že jsou možnosti této technologie omezené, hráči by tedy neměli očekávat, že se knihovna titulů využívajících tuto funkci v nejbližší době rozroste.
- Na konzolích Xbox Series v nejbližší době nevyjdou další hry s FPS Boostem
- U některých titulů se technologie použít nedá
- Microsoft hledá další možnosti, jak pozvednout zážitek při hraní starších kousků
V podcastu Iron Lords se k tématu vyjádřil šéf programového managementu - Jason Ronald. Zmínil, že se v Microsoftu neustále snaží přemýšlet o tom, jak pozvednout zážitek z hraní starších titulů na nové generaci konzolí. FPS Boost však bohužel nelze vnímat jako univerzální nástroj. “Stále hledáme nové způsoby, jak vylepšit dané hry, ať už jde o navýšení rozlišení, lepší framerate nebo věci jako Auto HDR. Momentálně mohu říct, že jsme metodu FPS Boost zkoušeli aplikovat na mnohem více titulů. V některých případech běžela velká část hry skvěle, pak jsme ale třeba v 80 % celého průchodu narazili na chybu, která hru úplně rozbila,” vysvětlil problém.
Ronald dodal, že tým pokračuje ve snaze najít další možnosti, momentálně se snaží zjistit, jak by se daly překonat limity technologie. V nejbližší době ale nelze očekávat žádné novinky. To samé shodou okolností platí i pro celý program zpětné kompatibility. Microsoft před týdnem doplnil knihovnu o více než 70 titulů, zároveň však oznámil, že jde s největší pravděpodobností o poslední várku. U dalších her totiž narazil na problémy s licencováním obsahu nebo na technická omezení.
FPS Boostu se v minulosti dočkal původní Assassin’s Creed, Alan Wake, Fallout 3, nebo Fallout: New Vegas, naposledy šlo například o sérii F.E.A.R. Technologie vylepšila více než 100 her.