Microsoft ukazuje výhody fúze Xboxu s Activision Blizzard. Benefitovat mají hráči, tvůrci i celý herní průmysl
Situace okolo akvizice Activision Blizzard se neustále komplikuje. Nově se do celé situace kromě ředitele SIE Jima Ryana zapojil i Google, v obou případech se strany snaží investici zamezit. Důvodem mají být obavy z konkurenčního souboje, proti tomu ale zase vystupuje Microsoft. Ten ale nemíří na své konkurenty, nýbrž širokou veřejnost a skrze informační kampaň chce vysvětlit, proč může koupě Activision Blizzard hráčům a celému hernímu průmyslu prospět.
- Microsoft založil stránku věnovanou benefitům z fúze Xboxu a Activision Blizzard
- Ukazuje tak veřejnosti, proč by měla být akvizice schválena
Pro vysvětlení důvodů a prospěchu tak byla vytvořena speciální podstránka přímo na webu Microsoftu. Titulek je ambiciózní: „Naše vize pro gaming: Více možností volby a více her pro lidi kdekoliv na světě.“ Stránka je prozatím chudší, vévodí jí ale tabulka, která shrnuje tři hlavní benefity v případě, že se Xbox spojí s Activision Blizzard.
První benefit je pro hráče. Xbox tvrdí, že se dočkáme více her na více zařízeních, a to jak na Xboxu, tak na PlayStationu, mobilech i online. Zákazníci budou mít na výběr, zdali si chtějí hru koupit skrze předplatné, nebo jednorázově. Zároveň se rozšíří nabídka pro dominantní mobilní trh.
Benefitovat mají i herní tvůrci. Ti dostanou více možnost dostat své hry ke hráčům, k tomu jim má pomoct podpora, investice i lepší přístupnost. Díky obchodním podmínkám získají lepší rozdělení peněz a férovější pravidla, nakonec mají být i flexibilnější skrze rozšířenější platební systémy.
Nakonec má z fúze benefitovat i celý herní průmysl. Na mobilech se máme dočkat větší konkurence, kde je prozatím několik obrovských hráčů. V „tradičním“ gamingu se taktéž rozšíří konkurence, Xbox zde ale zmiňuje, že Nintendo i Sony zůstanou těmi největšími hráči na trhu. Nakonec má Microsoft dávat důraz na pozitivní pracovní kulturu, lokální investice a kreativní ekosystém po celém světě.
Jak už dříve Microsoft i Xbox zmiňoval, spíše než o Call of Duty či další velké značky je investice především o mobilním průmyslu. Activision Blizzard totiž vlastní King, masivní mobilní studio, které se soustředí především na sérii Candy Crush. Mimo to ale má velké kapacity pro tvorbu dalších her, a to i díky přidruženým menším studiím.