Microsoft má smůlu. Akvizici Activison Blizzard zastavil britský antimonopolní úřad
i Zdroj: Midjourney (vygenerováno pomocí AI)
Byznys Novinka Microsoft má smůlu. Akvizici Activison Blizzard zastavil britský antimonopolní úřad

Microsoft má smůlu. Akvizici Activison Blizzard zastavil britský antimonopolní úřad

Jakub Fišer

Jakub Fišer

26. 4. 2023 15:00 2

Britský antimonopolní orgán vystavil Microsoftu velkou stopku v otázce akvizice velkého vývojářského a vydavatelského domu Activision Blizzard. Údajně za to mohou obavy, že by tato akvizice nebyla výhodná pro koncové zákazníky – hráče.

Reklama

  • Velká Británie vystavila Microsoftu stopku v otázce akvizice Activision Blizzard
  • Kamenem úrazu se zdá být služba Xbox Game Pass

V lednu Microsoft oficiálně oznámil, že by rád odkoupil společnost Activision Blizzard, která vlastní práva na tituly jako Call of Duty, Diablo, World of Warcraft či mobilní hit Candy Crush. Cena tohoto giga-nákupu měla činit 68,7 miliardy dolarů, tedy asi 1,45 bilionu korun.

„Ne tak zhurta,“ jako by říkal britský Úřad pro hospodářskou soutěž a trh (CMA), který má na starosti antimonopolní prevenci. Tento orgán se tvrdě postavil proti akvizici, své důvody uvedl v oficiálním tiskovém prohlášení.

K akvizici Activisionu bude mít dle Reuters námitky i Evropská unie
i Zdroj: Guillaume Périgois / Unsplash

K akvizici Activisionu bude mít dle Reuters námitky i Evropská unie

Zpravodajská agentura Reuters zveřejnila, že se k akvizici Activision Blizzard ze strany Microsoftu hodlá negativně vyjádřit…

17. 1. 2023 13:08
1

Problémovým se zdá být fakt, že velká spousta titulů Activison Blizzard by po akvizici zamířila do předplatného Xbox Game Pass, čímž by mohli být znevýhodněni zákazníci konkurence (Sony).

„CMA pečlivě zvažoval, zda výhody plynoucí z dostupnosti obsahu společnosti Activision v rámci služby Game Pass převáží nad újmou, kterou by spojení způsobilo hospodářské soutěži v oblasti cloudových her ve Spojeném království.

Dospěli jsme k závěru, že tato nová možnost přístupu ke hrám by sice byla pro některé zákazníky výhodná, ale nepřevážila by celkovou újmu pro spravedlivost hospodářské soutěže. Důležité je brát v potaz i motivaci společnosti Microsoft zvýšit po spojení cenu předplatného služby Game Pass, aby zohlednila přidání cenných her společnosti Activision,“ stojí mimo jiné v oficiální tiskové zprávě.

Velká Británie je zatím jediná, kdo akvizici neschválil. Naopak ruku pro ni zdvihly regulační úřady v Brazílii, Chile, Japonsku, Saúdské Arábii, Srbsku a JAR. Na vyjádření Evropské unie se čeká, a právě ta by podle mnohých mohla být také problémová.

K aktuálnímu vývoji se vyjádřil i Microsoft:

„K této akvizici se i nadále plně hlásíme a podáme odvolání. Již jsme podepsali smlouvy o zpřístupnění populárních her společnosti Activision Blizzard na dalších 150 milionech zařízení a jsme i nadále odhodláni tyto dohody posílit prostřednictvím regulačních nápravných opatření. Jsme obzvláště zklamáni tím, že po dlouhém projednávání se zdá, že rozhodnutí CMA odráží chybné chápání tohoto trhu a způsobu, jakým příslušná cloudová technologie skutečně funguje.“

Přičemž následně přispěchal s reakcí i Bobby Kotick, generální ředitel Activision Blizzard:

„Spolu s Microsoft můžeme a budeme toto rozhodnutí napadat a již jsme zahájili práce na odvolání k britskému odvolacímu soudu pro hospodářskou soutěž. Jsme rozhodnuti stát za svým právem, protože fakta jsou na naší straně: tato dohoda má pro hospodářskou soutěž jednoznačně pozitivní přínos.

Velká Británie doufá, že posílí své vedoucí postavení v oblasti technologií, a spojení společností Microsoft a Activision by přesně toho dosáhlo. V době, kdy se daří oborům strojového učení a umělé inteligence, víme, že britský trh by těžil ze síly Microsoftu v obou oblastech, stejně jako z naší schopnosti tyto technologie okamžitě využít.

Osobně udělám vše, co bude v mých silách, abych se nás zastal a pomohl regulačním orgánům pochopit dynamiku konkurence v našem odvětví.“

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama