Microsoft kontruje. Tvrdí, že Sony platí, aby omezila přísun her do předplatného Game Pass
i Zdroj: Xbox
Novinka Microsoft kontruje. Tvrdí, že Sony platí, aby omezila přísun her do předplatného Game Pass

Microsoft kontruje. Tvrdí, že Sony platí, aby omezila přísun her do předplatného Game Pass

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

11. 8. 2022 12:08

Minulý týden jsme vás informovali (a v hPodu diskutovali) o připomínkách společností Sony a PlayStation k akvizici Activisionu ze strany Microsoftu. Díky transparentnosti jednání v Brazílii jsme se dozvěděli, že Sony obviňuje konkurenta z příliš nízkého poplatku za Game Pass a avizuje, že jsou hry Activisionu příliš významné na to, aby patřily jen jedné straně. Teď Microsoft reaguje podobně ostrým tvrzením, Sony prý aktivně brání tomu, aby se některé hry staly součástí nabídky Game Passu.

Reklama

  • Microsoft reaguje na prohlášení Sony pro brazilského regulátora z minulého týdne
  • Tvrdí, že Sony penězi blokuje přísun obsahu do Game Passu
  • Nespecifikuje ale jak
  • Také upozorňuje, že exkluzivita Call of Duty by nedávala finančně smysl a tvrdí, že akvizice Activisionu posílí konkurenci v průmyslu

Microsoft své vyjádření odeslal brazilskému antimonopolnímu úřadu (Conselho Administrativo de Defesa Econômica - CADE) předevčírem. Dle jeho překladu z portugalštiny (skrze magazín The Verge) “Sony platí za blokovací práva aby zabránila vývojářům publikovat svůj obsah v Game Passu a dalších konkurenčních předplatných službách”.

Sony považuje cenu Game Passu za "protisoutěžní". Kvalita her může být ve výsledku nižší, což poškodí konečného zákazníka
i Zdroj: VGC

Sony považuje cenu Game Passu za "protisoutěžní". Kvalita her může být ve výsledku nižší, což poškodí konečného zákazníka

Sony se v Brazílii nezmínilo pouze o značce Call of Duty. Došlo také na předplatnou službu Game Pass, která je prý v rámci…

1. 8. 2022 19:25
2

Co to znamená v praxi se samozřejmě můžeme jen domnívat. Microsoft tak může narážet na komunikační politiku firmy, případně na exkluzivní smlouvy s vydavateli, zajišťující obsah pro předplatné PlayStationu. Papírování je ale v tomto případě mimořádně komplikované a v obou případech proti sobě jen stojí tvrzení konkurentů. S jistotou ale můžeme říct, že snaha o exkluzivní obsah v rámci předplatných je jedna z nejdůležitějších strategií konkurenčního boje současnosti.

Antimonopolní úřad CADE je jedním z mnoha regulačních orgánů, které musí schválit gigantickou akvizici Activision Blizzard v hodnotě 68,7 miliardy dolarů. Lze předpokládat, že podobná komunikace mezi orgánem, Microsoftem a jeho konkurenty probíhá i u jiných úřadů, v Brazílii je ale situace specifická tím, že jsou dokumenty dostupné veřejně.

Vedle výše zmíněného prohlášení také Microsoft uvádí, že koupě Activisionu by naopak zvýšila míru konkurence v oboru, díky “vysoce kvalitnímu obsahu za nižší okamžitou cenu”. Opět lze jen diskutovat, co tím vlastně chtějí právníci říct. Microsoft vedle toho připomíná, že případná exkluzivita her Call of Duty pro platformy Microsoftu nedává smysl, protože by tím firma přišla o příjmy na konkurenčních konzolích. 

Sony zdůrazňuje, jak důležité je Call of Duty. Umístění značky může ovlivnit koupi konzole, na hře pracuje více vývojářů, než mají celá studia
i Zdroj: Activision

Sony zdůrazňuje, jak důležité je Call of Duty. Umístění značky může ovlivnit koupi konzole, na hře pracuje více vývojářů, než mají celá studia

Akvizice Activision Blizzard je velkou investicí nejen v rámci herního průmyslu, ale i v rámci byznysu celosvětově. Velké…

1. 8. 2022 16:27
5

Právě to byl jeden z klíčových argumentů Sony v minulém týdnu. Firma tvrdila, že by exkluzivita Call of Duty na Xboxech vedla k tomu, že hráči sáhnou raději po Xboxu. Pozice a hodnota série na trhu je ale dle Sony tak silná, že ji v podstatě nelze ničím jiným konkurovat.

Jde jen o hašteření konkurentů, nebo skutečně firmy používají ne úplně košer taktiky jak v konolové válce uspět? To ukáže čas.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama