Metroid Prime: Hunters Článek Metroid Prime: Hunters

Metroid Prime: Hunters

Dalibor Franta

Dalibor Franta

10. 3. 2006 23:20
Reklama

Na poměry videoher je série Metroid učiněný důchodce. Vždyť Nintendo provází už úctyhodných 20 let a vždy patřila k naprosté špičce mezi tituly této japonské značky. Nic na tom v roce 2001 nezměnil ani náročný a mnohými neprávem zatracovaný přechod do 3D, který z Metroid Prime učinil jednu z nejlepších FPS na konzolích a položil tak základy pro moderní éru této slavné vesmírné odyssey. Ale GameCubem se vývoj nezastavil – na loňské E3 na sebe upozornilo další pokračování, tentokrát pro nový handheld DS, nesoucí označení Metroid Prime: Hunters.

Titul byl původně určen jako demonstrace hardwarové síly originálního handheldu, brzy však bylo rozhodnuto o jeho novém osudu – měl se stát plnohodnotným trhákem, který naplno využije veškerého potenciálu DS. I proto tak dlouhá mezera mezi demem a finální hrou. Nintendo se rozhodlo odložit vydání, zapracovat na konečné podobě a hlavně se opřít o potenciál, který nabídne jeho nová služba pro podporu hraní prostřednictvím WiFi. Jak na nedávné tiskové konferenci prohlásil Shikegi Yamashiro z Nintendo Software Technology, „současná verze Metroid Prime se dříve vydanému demu podobá snad jen svým názvem“.

Dotykem k lepším zítřkům

Jednou podobností, která se během vývoje nevytratila, je velký důraz kladený na ovládání pomocí dotykového displeje. Ten nejenom že slouží jako účinný radar, ale jeho prostřednictvím lze navíc ovládat pohyb (v kombinaci s D-padem), přepínat palebné režimy zbraní a používat některé speciální schopnosti, jako například skenování okolí. Mohly by tak odpadnout strasti s klasickým ovládáním čistě prostřednictvím D-padu (či analogových páček), které je věčným prokletím všech konzolových FPS, a přiblížit pocit z Metroid Prime: Hunters ideálu danému kombinace myš + klávesnice. To je ostatně jediné specifikum, které provází Metroid Prime pro DS. Vše ostatní se již řídí klasickými a dlouho zažitými standardy z GameCubu.

Singleplayer

Hra samotná bude rozdělena do singlepayerové a multiplayerové části, přičemž větší důraz bude vzhledem k WiFi ambicím hry kladen zejména na propracovaný multiplayer. Singleplayerová kampaň bude kratší, než tomu bylo u předchozích dílů pro DS a podle hlavního designéra Richarda Vorodiho se jeho tým snažil o přímočařejší pojetí hratelnosti. V praxi to bude znamenat, že hlavní hrdinka (v tomto případě stará známá Samus Aran) od samého začátku disponuje maximálním potenciálem svých schopností a v průběhu hry už se nebude dále vyvíjet. Tím odpadá strategická složka, kdy bylo nutné pátrat po nových modulech a vybavení, aby bylo možné postavit se silnějším protivníkům. Nicméně i přes tento pro mnohé možná příliš radikální řez, Metroid ze své pověsti přemýšlivé FPS zcela neustoupil. Upgrady by totiž měly být nahrazeny dočasnými power-upy, které Samus propůjčí některé speciální schopnosti. Zda-li se toto řešení setká s nadšením fanoušků série je diskutabilní, každopádně jak už bylo řečeno, singleplayer byl od samého začátku koncipován pouze jako doplněk pro hru více hráčů.

Multiplayer

Hlavní těžiště hratelnosti nového Metroid Prime tedy tkví právě v multiplayeru. Na dvaceti různých mapách bude k dispozici celkem sedm bojových módů – prime hunter, nodes, battle, capture, bounty, survival a konečně defender. Jak už některé názvy napovídají, bude se jednat o klasickou multiplayerovou kolekci, kde nebude chybět oblíbený deatmatch (battle), nebo king of the hill (defender). Za zmínku pak určitě stojí originální mód prime hunter, kde se hráč s prvním zabitím stává lovcem, který musí zlikvidovat co nejvíce schovávajících se protivníků.

Radarem na soupeře

Na výběr bude šest dobře známých postav (Trace, Weavel, Noxus, Spire, Kanden a Sylux), které však bude třeba nejprve odemknout v singleplayerové kampani. Bitev se budou moci zúčastnit až čtyři hráči a to jak v lokální Wi-Fi síti, tak prostřednictvím internetu. Zajímavá je možnost využít služby „Rival Radar“, která vás upozorní na osoby ve vaší blízkosti, které hrají Metroid Prime a mají na svém DS rovněž spuštěný radar. Přístroj si od nich automaticky stáhne údaje, takže než vyzvete neznámého člověka v tramvaji na souboj, budete vědět jak silnému protivníkovi vlastně čelíte. Každému uživateli bude totiž vedena podrobná herní statistika (Hunter License), kde se budou zobrazovat veškerá vítězství a prohry, oblíbená mapa, herní charakter a dokonce i počet sebevražd, nebo headshotů. Velká očekávání jsou také vkládána do ingame hlasového chatu, který umožní na handheldech dosud bezprecedentní komunikaci.

Metroid Prime pro DS bude podle všeho pojatý o něco akčněji, než jsme byli u této série doposud zvyklí, každopádně vzhledem formátu konzole je to do jisté míry pochopitelné a snad i správné. Těžko můžeme hodnotit, jak se tento fakt promítne na reakci pravověrných fanoušků, každopádně věříme, že WiFi multiplayer bude dostatečným lákadlem i pro ně. Teď už nezbývá než doufat, že Metroid Prime: Hunters splní sliby a očekávání zařadí se spolu s Nintendogs na absolutní špičku mezi tituly pro handheld DS.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama