Metroid Prime 3: Corruption Článek Metroid Prime 3: Corruption

Metroid Prime 3: Corruption

elisheva

elisheva

28. 9. 2006 22:00
Reklama

Od té doby, co Samus poprvé vylétla do vesmíru ve svém šikovném oblečku, aby nakopala pár slizákům jejich oslizlé, zelené zadky, uběhla celkem slušná řádka let. Přesto přeze všechno jí to neubralo nic na zábavnosti či oblíbenosti. Série Metroid byla relativně vždy populární a za tu dobu si tak dokázala vytvořit pevnou základnu fanoušků. Když pak Nintentdo vyrukovalo s horkou informací, že nový Metroid Prime 3: Corruption vyjde spolu s Wii, a tudíž bude plně využito i všech funkcí nových gyroskopických ovládačů, nejeden kardiak se mohl zadarmo povozit v sanitce. O mírné zchlazení se pak japonská firma postarala starým dobrým trikem s posunutím vydání kamsi do neznáma, tudíž rozhodně rozhodně daleko za launch chystané konzole. Nezbývá nám tak nic jiného než zatlačit slzy a doufat, že všechen čas, který nám upírají v hraní, pořádně využijí k vytvoření nejlepší připravované hry pro Wii. Ačkoliv o Metroid Prime 3: Corruption se tohle podezření traduje už slušnou řádku měsíců i bez žádných zbytečných prodlužování s datem vydání.

Nečekaně zapeklité

U Metroida jsme si už celkem mohli zvyknout, že pokračování zprvu vypadá velmi podobně jako předchozí díl, a to jak světem, tak i celkovým konceptem, který přináší jen drobné změny například ve zbrojním arzenálu. Ne jinak tomu bude i u Corruption, ovšem očividně se autoři chtějí skutečně vyšvihnout. Příběh je utajovaný stejně dobře jako značka trenýrek Bin Ládina (určitě ho musejí pěkně škrtit v rozkroku), ovšem jak je již dobrým zvykem, zajímavá řádka informací se dokázala prodrat na světlo světa. Sám název napovídá, že je zřejmě něco prohnilého ve státě Dánském. Nejprve na základnu Federace - Sector Zero zaútočili vesmírní piráti, centrální počítač se nakazil neznámým virem, do toho se opět objevila Dark Samus, jiní lovci odměn, a ve všem má zase prsty ta podivná hmota Phazon, která nadělala pěknou paseku už v předchozích dílech. Děj tak bude pravděpodobně celkem nečekaně nabitý a jelikož se má jednat o uzavření trilogie, můžeme se dočkat třeba i nějakého masakrózního závěru.

Být jako Samus

Největší peckou a lákadlem pro všechny je ale ono exkluzivní gyroskopické ovládání na Wii. K dispozici by měl být opět nunchak, přičemž analogová páčka bude sloužit k pohybu a druhý konec s klasickým Wii ovladačem bude fungovat – hoho – k míření a střílení na veškeré protivné nepřátele. Ti, kteří měli příležitost si Metroida vyzkoušet na E3 nebo tento měsíc na tiskovce od Nintenda v New Yorku, si ovladač jen a jen pochvalují. Metroid tak dostává naprosto nový rozměr, kterým vás totálně vtáhne do děje. Tedy asi se sotva budete schovávat za gauč, jako mladík v reklamním shotu, ale já osobně předpokládám, že při prvním spuštění se asi budu muset podložit Tena Lady. Kuřáci a důchodci s Parkinsonem navíc mohou jásat, protože, na rozdíl od dalšího připravovaného Nintendo titulu Project H.A.M.M.E.R., který má očividně na první pohled problémy s mířením, v Metroidu je již teď přítomná regulace citlivosti, stejně podobně jako při klasických střílečkách na PC. To jen podtrhuje, že Nintendo chce nyní dělat hry doopravdy pro každého.

Nádherná podívaná

Jak se zdá, grafika zatím jednoduše vypadá božsky, ačkoliv konzole nebude disponovat tak magickým výkonem jako její konkurenti. Všechno je pěkně čisté a hladké jako dětská prdelka (kdo nezkusil, neuvěří). Navíc prostředí, ve kterém se hra bude odehrávat (různorodé planety, kam ještě člověk nevkročil, vesmírné základny, nebo lodě pod těžkou palbou nepřátel) vypadá velmi atraktivně a neokoukaně, s příchutí všudypřítomného tajemna. To sice platí i pro předchozí Metroidí sourozence, ale teď s našlapanou grafikou by mohl být zážitek jednoduše umocněn. Mnohem intenzivnějších pocitů bude také docíleno díky nervydrásajícím cutscénám, kterých bude nyní mnohem více a budou děj posouvat dále stejně jako prezentovat nečekané zvraty. Aby hra byla vskutku cinematická, rozhodli se pánové vývojáři z Retra ještě všechno upravit, aby to šlo do pěkně širokoúhlého formátu.

Metroid je jasným hitem pro Wii již teď. Aby se tak nestalo a hra se zvrtla v nějakou průměrnou srágoru, musely by nejdřív nastat všechny znamení blížící se apokalypsy, včetně příchodu čtyř jezdců, a ani pak by to stejně nebylo jisté (mohlo by jít přeci jenom o shodu náhod). Zkrátka už abychom si mohli tlustou červenou fixkou zakroužkovat ono vytoužené datum v kalendáři, kdy hra půjde na pulty.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama