Metal Gear Acid 2 Článek Metal Gear: Outer Heaven - film

Metal Gear: Outer Heaven - film

Luke

Luke

14. 1. 2007 23:23 10
Reklama

Petr Kubík funguje jako producent malého produkčního studia EasyFun Film, které natáčí amatérské filmy - na kontě má již pět delších snímků a přes deset kratších projektů. Uveřejňovat filmy na internetu začal před třemi lety, přičemž mezi prvotiny se počítá upoutávka na seriál 24 hodin, která získala v soutěži televize Nova druhé místo.

Dnes je Petr Kubík daleko zkušenější a ambicióznější. Za předlohu nového filmu Metal Gear: Outer Heaven (http://oh.metalgearsolid.cz) si zvolil hru Metal Gear z roku 1987 pro platformy MSX, NES, DOS a Commodore 64, konkrétně její část Intrude N313. „Lukáš Maryško, jeden z našich členů, byl do Metal Gearu strašně zažranej. Když nastínil děj MGS i ostatním členům štábu, tak to všechny zaujalo,“ říká Kubík. To bylo na podzim roku 2004. Scénář vznikl během několika měsíců a všem zúčastněným začalo docházet, že mají v ruce daleko kvalitnější materiál, než s jakým pracovali na předchozích parodických či krátkých filmech. Ty často ani pořádný scénář neměly, jak přiznává Maryško, který se stal režisérem.

Metal Gear: Outer Heaven - film
i Zdroj: Hrej.cz
Předloni v létě pak parta mladých herců, režisér a štáb vyrazili o prázdninách natáčet první záběry, v nichž se role Solida Snakea ujal sám Kubík. Mezi obtíže, které je při natáčeni potkaly a o nichž se zmiňuje deník na oficiálních stránkách, patřila třicetistupňová horka, kopání zákopů pro Nebeský odboj, studený déšť, ale i čas konzumující hraní Unreal Tournament. Mezitím si lidé z EasyFun Film stačili střihnout dva krátké situační filmečky. „Do dneška je natočeno zhruba 65 procent filmu a sestříháno 30 procent,“ tvrdí Kubík. Zdá se, že se mu daří to, co společnost Universal i samotný Hideo Kojima odkládají, a to natočit film Metal Gear Solid.

Filmy podle počítačových her jsou ostře sledovaným vlakem. Komunita hráčů pečlivě kontroluje režiséry filmových adaptací, zda neudělali při vylíčení oblíbených virtuálních postav chybu a podle dosavadních zkušeností se zdá, že to filmy podle her nemají lehké. Přesně toho se EasyFun Film bojí. „Přeci jenom jsou fandové herní série Metal Gear zvyklí na jistá gesta postav a to se občas těžko přenáší do reality,“ říká Kubík. „Vzhledově si troufám říci, že jsme se do všech postav trefili.“

Koho tedy potkáme? Kromě samotného Solida Snakea se objeví Gray Fox (Lukáš Maryško), samozřejmě Big Boss (Josef Beran), Sekai (Jan Panáček), Jennifer (Lucie Svobodová) nebo Kyle Schneider (Petr Vaněk). „Snažili jsme se striktně držet předlohy, ale pár částí jsme vypustili a pár zase přidali, aby byl příběh poutavý i na stříbrném plátně. Teda spíš na plátně vašeho monitoru,“ směje se Kubík. Problematická byla samozřejmě volba lokací, vždyť hra se odehrává v deštném pralese a v mnoha dalších exotických lokacích. Namísto pralesa posloužil les u Staré Boleslavy, jiné scény byly zabírány u staré odpadní čističky, kam byl zakázán vstup. Jak se dalo čekat, vyvrcholila scéna neplánovaně útěkem před policií. Inu, nezávislé snímky mají pachuť dobrodružství.

Metal Gear: Outer Heaven - film
i Zdroj: Hrej.cz
Díky serveru Youtube.com se trailer na Outer Heaven představil široké mezinárodní komunitě a okamžitě zvedl vlnu reakcí, Kubíkovi dokonce lidé ze zahraničí nabízeli spolupráci. „Konkrétně nám napsal skladatel z Německa, který si říká M the Ripper. Nebudeme tedy používat hudbu jen ze hry, ale budeme mít i vlastní. Řekl bych tak půl na půl. Ripper už složil skladbu k jedné scéně a momentálně se věnuje skládání hlavního songu filmu a textu,“ říká Kubík. „V nejbližší době budeme nahrávat titulní píseň se zpěvačkou Nikolou Baudišovou.“

Uvedení filmu je naplánováno až na podzim 2007. Do té doby musí autoři stihnout nejen dotočit jednotlivé scény, ale také dobře snímek sestříhat na požadovanou devadesáti minutovou délku a protáhnout důkladnou postprodukcí, k níž patří i počítačové efekty. Maryško potvrzuje, že bude hrát digitální úprava velkou roli, a to jak v dodělávání záblesků u palných zbraní (Adobe After Effetcs), tak při modelování letadel nebo helikoptéry v Cinema 4D.

Jsme ve vojenském bunkru, kde probíhají další scény. Kamery jsou nastaveny, světla tak nějak svítí, herci ví, co mají dělat a čeká se na výkřik „akce!“ Tak bude vypadat situace za několik týdnů, kdy se bude natáčet další část filmu. „Celý film se točí na 3CCD digitální kamery: Sony DCR-HC1000e a na Canon XM2,“ vysvětluje Kubík. „Vzhledem k rozdílným barevným hloubkám pak musíme dávat pozor na grading, ale dvě kamery na place ulehčují práci téměř o poloviční čas.“ Technika a technologie je důležitou součástí produkce, bez ní by se prakticky nedalo docílit pořádného filmového dojmu.

Metal Gear: Outer Heaven - film
i Zdroj: Hrej.cz
Veškerá práce však něco stojí, zvlášť, když jde o takto časově, lidsky i technologicky náročný projekt. Natáčení filmu si tvůrci hradí z vlastní kapsy. Jen občas jim někdo pomůže s odvozem na místo, s hledáním dalšího příhodného místa, zapůjčí potřebnou techniku, případně jen daruje dobrou radu, jako například profesionální tým PaalFilm. „Rozpočet jsme nikdy nedělali, ale zatím nás to vyšlo tak na deset tisíc,“ říká Kubík. A právě podobné příběhy o nedostatku financí obestírají nejeden úspěšný amatérský film. Doufejme, že se to potvrdí i v případě Outer Heaven od EasyFun Film.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama