Medal of Honor: Warfighter Článek Medal of Honor: Warfighter

Medal of Honor: Warfighter

Ondřej Švára

Ondřej Švára

16. 6. 2012 22:29 6
Reklama

"V roce 2010 jsme představili světu Tier 1, nejagresivnější, nejlepší a nejlépe disciplinované vojáky v americké armádě. V Medal of Honor: Warfighter tentokrát budeme ještě světovější. Každá herní mise bude vycházet ze skutečných válečných operací po celém planetě," řekl na E3 Greg Goodrich ze studia Danger Close a navnadil publikum na nový přírůstek do kdysi málem pohřbené akční série. Vzápětí nechal kolegu rozehrát misi z protiteroristického zásahu v Somálsku.

Goodrich na konferenci v Los Angeles připomněl to, co o Warfighteru jako další instanci revitalizované značky Medal of Honor už víme. Warfighter, plánovaný na letošní třiadvacátý říjen, se specializuje hned na deset národních vojenských jednotek podobných právě americkému Tieru a bude sledovat jejich sice smyšlené, ale v reálných místech odehrávané souboje s teroristy.

O čem letošní Warfighter bude a že si v něm zahrajete třeba za drsné Poláky z jednotky GROM nebo za Australský SARS, už nejspíš víte z našeho jarního preview. Proto jen telegraficky připomínám, že pointou Warfighteru je hledat teroristické buňky, kterým se do pařátů dostaly výbušniny se speciální látkou PETN, která i v minimálním množství dokáže napáchat nezměrné škody. A protože ji chtějí opravdu všichni, pořádně se ve vojenském mundůru naběháte. S Warfighterem poznáte kus světa od Bosny přes Jemen či Pákistán až po Filipíny. Zkrátka, chuť Američanů babrat se v problémech, které nás Evropany upřímně moc neberou a v reálu ani příliš neohrožují, je nezměrná.

Skvost to na pohled

Dosud jsme však kvůli kusým trailerům mohli jenom tušit, jak restart série číslo dvě vypadá. Nové herní záběry z veletrhu nám naštěstí otevřely oči. Že Warfightera pohání pokročilý engine Frostbite 2 (Battlefield 3), je vidět na každém metru krví nasáklé fronty. Nové MOH vypadá fantasticky!  Stačí se třeba juknout, jak při vylodění objímá mořská voda těla vojáků a jak to vypadá i pod její hladinou. Hned máte jasno. I kdyby se Frostbite vyšvihlo jenom na té pláži z videa, už jen za to mu musíme zatleskat. Ovšem hra pokračuje. Sledujeme proto fantastický motion capturing klopýtajících vojáků a také odlesky a model destrukce i částicové efekty prostředí. Díky nim vypadají oblaka prachu z padajícího baráku tak reálně, že jsem si doma hned běžel zavřít okno.

Nic ode mě nečekej, vojáčku

Na druhou stranu si také nemůžeme nevšimnout, že Warfighter už od počátku trpí mnoha stigmaty moderní checkpointové akce. Skript rozhazovali designéři v levelech doslova po hrstech a ušetřeni zřejmě nebudeme ani několika obligátních meziher, například vlámání se do cizích dveří a vypráskání veškerého osazenstva za nimi s mocnou podporou bullet-timu. A nebudete skákat nadšením ani vy, kteří nemáte rádi neviditelný interface, nebo to že vám do střílení pořád někdo kecá. One-man show se v moderních konfliktech prostě nenosí.

Nový Warfighter je po stránce hratelnosti velmi starou hrou. A okopírovanou od nejbližší konkurence. Dle očekávání se v něm spojují dva rivalové Battlefield a samozřejmě Call of Duty. Ostatně jemu se restartovaný Medal of Honor naprosto směšně podobal už před dvěma lety. Nečekejme tedy žádnou revoluci. Danger Close se snaží zaplatit nákladný vývoj a cenné rady od mnoha válečných veteránů, kterým chce vzdát hold, a nemůže tedy riskovat koncept, o který by nejevili zájem právě hráči super úspěšné konkurence. I oni si nový Medal of Honor koupí, budou-li vědět, že se jim vetře pod prsty.

Proto je Warfighter stále jen válečnou arkádou bez ohledu na to, jak realisticky se na první pohled tváří. "Koneckonců my neděláme realistický vojenský simulátor. Snažíme se pouze o maximálně autentické kulisy, autentické charaktery a jejich příběhy," upozorňuje Greg Goodrich. Tolik asi vysvětlení k tomu, proč se i ve Warfighterovi vojákům automaticky doplňuje zdraví.

Multiplayer vonící svěžestí?

Tím, čím by se však Warfighter mohl od konkurence skutečně dobře odlišit, je nové pojetí multiplayeru. Respektive nového kooperativního módu zvaného Fireteams, v němž se multiplayerová mapa zaplní dvoučlennými skupinkami dosti zvláštně spolupracujících vojáků. Z mnoha singleplayerových kampaní si možná pamatujete, že vás v mapě občas sledoval jakýsi hlas shůry a radil, jak a kdy přesně v dané situaci zasáhnout, či kdo z nepřátel je na zrovna obzoru.

A právě do role jakýchsi operátorů se nyní budete moci sami vžít. Na dálku budete snažení svého kolegy v terénu korigovat a předpokládá se, že nové roli operátora bude odpovídat i interface a mapové podklady. Navigovat totiž budete obvykle ze závětří, tedy i z míst, ze kterých už na parťáka nevidíte. Pokud vám z dohledu opravdu zmizí, hra jej například zobrazí jako zelenou siluetu, díky níž ho uvidíte skrz terén i okolní zástavbu.

Přínos Firetýmů spočívá nejen v úplně nové hratelnosti, ale například také v pozměněném systému respawnování. Kdykoliv voják v terénu zemře, nemusí nutně čekat ve frontě na znovuzrození vedle operátora. Stačí, když se jemu podaří předchozího útočníka rychle zneškodnit a tím smrt kamaráda pomstít. V takovém případě oběť naskočí znovu do hry na původním místě a bez časové penalizace. Dá se očekávat, že hraní ve Fire týmech bude mít mnohem pomalejší tempo a mnohem více se v něm bude uplatňovat týmová souhra i strategie.

Co multiplayer nabídne dál? Předně, online hra se již nebude úzce zabývat souboji mezi americkými jednotkami a teroristy, ale využije onu proklamovanou světovost a nabídne boje mezi dvanácti speciálními jednotkami z deseti zemí světa. Zastřílíte si tedy například za americké Navy Seal, polský GROM, australský SARS či kanadské JTF2 a další. Zahrát si bude moci najednou maximálně dvacet hráčů, v PC verzi by jich ale na některých mapách mohlo být více, soudě dle zkušeností s Frostbitem v Battlefieldu.

Mezi oficiálně potvrzenými online módy jsou nyní Team Assault, Combat Mission, Objective Raid a Sector Control. V nich si to rozdá vždy šest bojových tříd vojáků s rozdílnými perky i zbraněmi. Zajímavě také zní režim Hardcore, kde se už po jednom zásahu hráč nažere písku.

Podle prvních zkušeností bude multiplayer ve Warfighterovi přeci jen o malinko náročnější než v Modern Warfare. Napovídá tomu například chování zbraní. Zapomenout prý máme na jemnou práci s červeným laserem. Pušky by měly při palbě odpovídat silným zpětným rázem a kopanci, budeme si muset na jejich vrtochy prý déle zvykat. Zatím se také zdá, že ani přesně vypáleným kulkám občas neodpovídá rozsah zranění jejích adresátů. I když to je možná problém zatím syrové optimalizace...

Medal of Honor vychází 23. října v Americe a šestadvacátého ve zbytku světa pro PC, Xbox 360, PlayStation 3 a Wii U.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama