Mass Effect 2 Článek Mass Effect 2: Arrival

Mass Effect 2: Arrival

Dalibor Franta

Dalibor Franta

13. 4. 2011 22:00 5
Reklama

Měsíc zmizel v prachu jako keňský maratonec a to je vždycky jasný signál, že nám dozrál čas na pravidelnou rubriku oslavující skvostný a hráči bezmezně milovaný vynález jménem DLC. Tentokrát se podíváme na poslední přídavek pro Mass Effect 2, nové mapy pro Halo: Reach a nálož scénářů pro sedmé Settlery.

Mass Effect 2: Arrival

Cena: 560 MS bodů (560 BioWare bodů, cca 120 Kč)

Kvalita přídavných misí pro Mass Effect 2 vykazovala v průběhu uplynulého roku příjemně stoupající tendenci. Zatím poslední DLC s podtitulem Lair of the Shadow Broker bylo, s trochou nadsázky, v mnoha ohledech lepší než originál, i proto jsme k definitivně poslednímu rozšíření Arrival, jež má sérii decentně nasměrovat ku třetímu dílu, upínali nemalá naděje. Bohužel, pravidlo ustavené předchozími DLC se tentokrát nepotvrdilo a Mass Effect 2 tak odchází ze scény poněkud rozpačitě.

Arrival se točí kolem ožehavé mise na záchranu doktorky Amandy Kenson, agentky operující v utajení hluboko v systému nedůvěřivých Batarianů. Nešťastné ženštině se tady podařilo odhalit ztracený artefakt, který má podle všeho vnést nové světlo do očekávané invaze Reaperů. Bohužel, než mohlo dojít k odeslání důležitých informací, byla doktorka batariany zajata. Oficiální záchranná mise nepřipadá kvůli napjatým vztahům v úvahu, Aliance se proto ústy admirála Hacketta obrátila s prosbou o pomoc osobně na komandéra Sheparda. I s jedním drobným háčkem. Mise je totiž natolik delikátní, že vylučuje nasazení kompletního týmu – Shepard(ka) si proto tentokrát zabojuje sólo.

Pravdu povedíc, smysl jsme v tomto opatření hledali marně. Třebaže se v části cirka dvě hodiny dlouhého DLC vyskytují i stealth pasáže, v jádru je tahle mise ještě přímočařejší a akčnější, než většina předchozích rozšíření a o delikátním přístupu nemůže být po pár minutách ani řeč. Arrival vás po celou dobu drtí nezáživným herním prostředím, nudnými a těsnými koridory a neutuchající záplavou nepřátel nabíhajících pro svou pravidelnou dávku emo… olova. Po svěžím Lair of the Shadow Broker působí bezhlavý úprk k ploché akci bez přidané hodnoty jako ohromný krok zpět a přiznáme se, že nebýt zajímavého rozuzlení, které bezprostředně připravuju půdu pro zahájení třetího dílu, horko těžko bychom se k dohrání tohoto DLC přemáhali. Bez zajímavých postav, bez zajímavých morálních voleb, bez nápadu – jako by z povinnosti. Škoda, druhý Mass Effect si rozhodně zasloužil lepší DLC finále. Těch 120 korun investujte raději do dluhopisů Sazky.

Hodnocení: 5/10

Halo: Reach – Defiant Map Pack

Cena: 800 MS bodů (cca 200 Kč)

Pokud lze z nového map packu pro Halo: Reach vyvodit jednu jedinou věc, pak je to pozitivní ujištění, že s odchodem Bungie se pro vyznavače multiplayeru Reach nic významného nemění. Studio 343, odpovědné za vývoj tří nových map, odvedlo rutinérskou práci a troufáme si říci, že s mapou Highlands překonalo i mnohé z toho, s čím pro Reach (a Halo obecně) přišli za všechna ta léta vývojáři z Bungie. Toliko k obavám z budoucnosti, které se mezi stabilní herní základnou šířily. Defiant přichází s trojicí nových map. Dvě jsou vyčleněny pro klasický multiplayer (Highlands a Condemned), jedna čeká na střetnutí ve firefightu (Unearthed)… a v tom je zároveň asi největší slabina tohoto DLC. Drtivá většina online hráčů Halo: Reach se utkává v rámci kompetitivního multiplayeru a firefight, jakkoliv zábavný, slouží spíš jako zpestření. Proto mrhat časem, penězi a hlavně drahocenným místem v DLC na novou mapu pro tento mód nám přijde jako nešťastné rozhodnutí. Tři nové multiplayerové mapy by za cenu 800 bodů určitě působily lépe než 2 + 1 „falešná“.

Alespoň že kvalitě herních map nelze prakticky nic vytknout. Highlands, která reprezentuje spartanský výcvikový komplex, je rozlehlá venkovní mapa, která sedne zejména sniperům a milovníkům vynalézavého hraní. Díky velké rozloze se nemusíte obávat, že vás po respawnu přivítá rána pažbou a vítězí obvykle ten nejvynalézavější hráč. Mapa se také výborně hodí pro některé taktičtější herní módy a určitě má dobře nakročeno do zlatého fondu Halo.Také druhá mapa, orbitální stanice Condemned, je rozlohou větší než bývá obvyklé a zajímavým, třebaže krapet matoucím, rozložením vám připraví nejednu těžkou chvíli ve snaze se zorientovat. Najdete na ní například i oblast se sníženou gravitací a stejně jako v případě Highlands, i tady se nejvíc ujmou spíše specializované herní módy jako např. King of the Hill.

Přesto však platí tradiční zásada všech map packů – pokud nejste odhodláni doslova vypařit z obou map duši, investice těžce vydělaných bodů se vám pravděpodobně nevyplatí.

Hodnocení: 7/10

The Settlers 7: Cesta ke koruně DLC 3

Cena: 367 Kč

Rozšíření pro výbornou strategii The Settlers 7 s lakonickým názvem DLC 3 (d’uh) nepatří, pravda, k nejaktuálnějším, přesto by byla věčná škoda tento poměrně masivní přídavek opomenout. Do hry totiž přidává jak rozsáhlou kampaň o pěti mapách, jejíž herní doba se pohybuje někde kolem úctyhodných desíti hodin, tak i dva velké nové scénáře s přibližně stejně dlouhou životností. Cena DLC sice nepatří k nejnižším, na druhou stranu množství – a hlavně – kvalita obsahu tentokrát investici určitě ospravedlní.

Oba nové scénáře patří k tomu nejlepšímu, co bylo dosud v sedmých settlerech k vidění a zvlášť ten první (The Awakening Of the Eternal City), s doslova gigantickou herní mapou a trojicí různých konců, vás na pár dní poctivě zaměstná. A pozadu nezůstává ani nová mini-kampaň. Pět misí důkladně prověří i zkušenější hráče a nováček se nejednou ocitne v situaci, kdy se bez podrobného návodu nehne z místa. Udávaná herní doba desíti hodin se tak může bez problému natáhnout i na dvojnásobek. Pokud patříte k fanouškům série a zdá se vám, že už vám rok stará strategie nemá co nabídnout, rozhodně DLC 3 vyzkoušejte.

Hodnocení: 9/10

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama