Marvel šel se svou licencí i za Xboxem, ten ale v roce 2014 nabídku odmítl
Spider-Man je pro PlayStation jednou z nejúspěšnějších sérií na PlayStation 4. Hra dopadla fantasticky a tým Insomniac si díky ní vybudoval velké jméno. Jak ale ukazuje kniha Ultimate History of Video Games, ze které čerpal uživatel na fóru ResetEra, historie mohla být úplně jiná.
- Spider-Man mohl být i pod Xboxem
- Marvel šel s nabídkou i za zeleným týmem, ten ale chtěl pracovat na vlastních značkách
- Studio chtělo překonat úspěch Batman Arkham
V roce 2014 se prý viceprezident Marvelu Jay Ong rozhodl zjistit, proč se úspěch filmů celé rodiny Marvelu nedostala i do her. Hry od Activisionu, který držel licenci Marvelu, zkrátka nebyly jedny z těch kvalitních a Marvel se tak rozhodl od dohody odstoupit a hledat jinde.
Společnost měla jasně dáno, co potřebuje – dlouhodobou investici, spolehlivého partnera s kvalitním týmem, spoustou peněz a taktéž touhou udělat z licence franšízu. Pro to se nabízely pouze dvě strany, a to Microsoft a PlayStation, přičemž s oběma zástupci se Ong sešel a snažil se domluvit spolupráci.
Ong otevřeně přiznal, že má ambice porazit sérii Batman Arkham, která byla velice oblíbená. Microsoft už v té době dával přednost vlastním značkám, tudíž nabídku na licenci odmítl. PlayStationu se ale nabídka líbila, licenci přijali a úkol zadali právě studiu Insomniac, přičemž výsledek dnes už známe.
A celá franšíza zdárně pokračuje. Incomniac potvrdilo druhý plnohodnotný díl Spider-Mana, přičemž dokonce se partnerství rozšířilo o další hru na motivy Wolverina.