Mafia III Článek Mafia III - dojmy z Gamescomu

Mafia III - dojmy z Gamescomu

Pavel Makal

Pavel Makal

18. 8. 2016 08:00 14
Reklama

Jen málokterý titul vzbuzuje v domácích fanoušcích takové emoce a mnohdy až neadekvátní míru národní hrdosti jako chystaný třetí díl Mafie. Po E3 navíc začal i ve mně hlodat červíček pochybnosti a hra mi jak po stránce hratelnosti, tak i z pohledu grafického zpracování, začala dělat mírné starosti. Proto jsem i na prezentaci hry na Gamescomu šel s lehce smíšenými pocity. Ty se sice filutové z 2K pokusili rozehnat kvalitním německým pivem, které si každý mohl v takřka libovolném množství objednat u usměvavé servírky ve stylovém baru při čekání na začátek komentované ukázky, když však nakonec zhasla světla v útulném malém sále a vývojáři se jali popisovat své dílo v těch nejlepších barvách, přistupoval jsem k tomu s čistou, ačkoli otevřenou myslí.

MĚSTO V HLAVNÍ ROLI

Prezentace se skládala ze tří částí. Napřed jsme se za doprovodu skvělé hudby mohli potěšit pohledem na Lincolnův výlet motorovým člunem, který dával na odiv nejen to, že hra jakoby od E3 viditelně zkrásněla, ale zejména členitost města New Bordeaux, ve kterém se bude příběh Mafia 3 odehrávat. Už po několikáté bylo na prezentaci zmíněno, že vývojáři chtějí ze samotného města udělat jednu z hlavních postav a dodat mu potřebnou charakterovou hloubku. Proto nám zběžně představili několik čtvrtí a upozorňovali na výrazné rozdíly v jejich atmosféře. Samozřejmě že bažiny v okolí města mají svůj neopakovatelný divoký a buranský ráz, půjde o místo, kde se můžete pohodlně zbavit konkurence, než byste řekli „bacha, aligátor“, a podobně jako v GTA V budou výlety na venkov vítaným zpestřením. Tedy ne že by zbytek města vypadal šedivě. Downtown překypuje kulturní rozmanitostí, jinde zas rasová nesnášenlivost hraje do karet padouchům, paktujícím se s Ku-klux-klanem. Ať se ovšem podíváte kamkoli, je zřejmé, že město žije a každá čtvrť láká k prozkoumání a nasátí místního koloritu.

I když je Mafia III plná netečných, odevzdaných nihilistů, měli by Hangar 13 ještě zapracovat na umělé inteligenci. Tedy zejména v případě, že chtějí stealth prezentovat jako naprosto validní herní styl.

Po ukázkách prostředí přišel na řadu ten nejočekávanější element prezentace. Ukázka, kterou jsme si sice sami zahrát nemohli, o to více ale bylo možno všímat si detailů. Mise, kterou si pro nás autoři připravili, začíná poměrně rozsáhlým intrem, ze kterého atmosféra odkapává po litrech a pokud se bojíte, že si Mafia III nedokáže kvůli svému zasazení udržet klasickou atmosféru, můžete mi věřit, že svůj díl úlisných padouchů v dobře padnoucích oblecích dostanete. Cílem mise bylo ve zkratce dostat se do vrchních pater mrakodrapu a zúčtovat s členem organizace, které jde Lincoln po krku. Člověk, který před námi hru ovládal, nás nechal hlasovat, zda chceme využít stealth postupu, nebo celou situaci vyřešit hlasitě a brutálně. Hlasoval jsem pro stealth, protože z předchozích zkušeností vím, že umělá inteligence v Mafii III není na podobné praktiky stavěná a v ukázce z E3 docházelo při plížení doslova k humorným okamžikům. Podobné myšlenky se možná honily hlavou většímu množství přítomných novinářů, a tak plížení vyhrálo.

VELMI POHLEDNÝ MASAKR

Hned z kraje je třeba se trochu pousmát nad tím, že tichý přístup v podání Lincolna Claye je nenápadný jako slon v porcelánu. Naštěstí jsou nepřátelští panáci stále tak neteční, jako byli před měsícem v prezentované misi na výletním parníčku, takže pokud se vám podaří zabít někoho jen metr od kolegy, žádný stres. Kolega si dál píská nebo se věnuje hrnku kávy. Buď je Mafia III plná netečných, odevzdaných nihilistů, nebo by v Hangar 13 měli ještě zapracovat na umělé inteligenci, tedy zejména v případě, že chtějí stealth prezentovat jako naprosto validní herní styl. Lincoln nicméně úspěšně čistil patro za patrem a já se přistihl, že mu nejen fandím v jeho bezbřehé brutalitě, ale hlavně, že se mi hra vážně začíná líbit. Grafika jakoby od posledního setkání dostala anabolickou injekci a po celou dobu sledování jsem nenarazil na jediný aspekt, který by si zasloužil hlubší kritiku. Spíše naopak, všechno se to hýbe hezky plynule, nepřátelé padají k zemi v efektních piruetách a prostředí i modely postav jsou pěkně detailní. Takedowny, kterými hlavní hrdina odpravuje nic netušící pohůnky, jsou patřičně syrové, naštěstí jich ale tentokrát nebylo tolik, aby jejich frekventovanost působila směšně.

Po absolvování několika pater se náš černý rek konečně dostal ke dveřím do kanceláře, obývané cílem svého snažení. Bylo zřejmé, že se lysý zlosyn nevzdá bez boje, protože místo zdvořilého pozdravu vyslal Lincolnovi v ústrety střelu z raketometu. V tu chvíli jsem se mírně zalekl, že bude následovat tradiční boss fight, ve kterém chlápek v sáčku absorbuje sedm zásobníků, než se konečně svalí na zem. Naštěstí se tato obava nepotvrdila a na to, by mu protagonista hry smázl samolibý úsměv z tváře, stačilo jen pár střel. Následující plachtění oběti z výšky několika desítek pater bylo už jen třešničkou na dortu. A také závěrem hrané části prezentace.

ČEŠI, NEBRBLEJTE!

Nakonec jsme se ještě mohli pokochat trailerem Heist, který vznikl právě u příležitosti kolínské výstavy a vidět jste jej u nás mohli již v pondělí. Když se v sále rozsvítilo a všichni se hrnuli k východu, využil jsem nestřežené situace a přiskočil k jednomu z vývojářů, přítomných na místě. Po výměně zdvořilostí jsem mu položil otázku, co by vzkázal českým fanouškům, kteří často až nespravedlivě Mafii III odsuzují jen kvůli tomu, že to již v jejich očích není česká hra. Otázka jej viditelně mírně zaskočila, ale i přesto mi na ni obšírně odpověděl. Všem škarohlídům tedy vzkazuje již známý fakt, že nemalé jádro studia Hangar 13 stále tvoří zhruba třicet Čechů, kteří mají na svědomí například právě podobu New Bordeaux. Navíc je podle něj evoluce naprosto přirozená a vyjádřil přesvědčení, že by k časovému posunu do nového období došlo i v případě, že by značka stále zůstala v rukou původních autorů. Jde totiž o zajímavý nový úhel pohledu na problematiku odvrácené strany společnosti, jejíž zlatá éra skončila, politická situace se změnila a navíc, příběh Lincolna je v rámci série Mafia unikátní i tím, že poprvé nejde o nicku, která se snaží dostat na vrchol zločinné organizace, ale o řádně naštvanou jednočlennou armádu, která chce celou mafiánskou rodinu poslat pod kytky.

Město je překrásné, akce působí značně živelně a i ty projížďky autem za doprovodu bombastického hudebního doprovodu a spousty neonů mají něco do sebe.

Z prezentace Mafie III jsem nakonec odcházel velmi pozitivně naladěn, a nebylo to naštěstí jen díky oné milé a usměvavé servírce, která přede mě postavila další vychlazenou chmelovou pochoutku. Pokud chystané pokračování v naší vlasti tolik milované série něco umí, pak je to neuvěřitelný styl a grácie, která je doprovází na každém kroku. Město je překrásné, akce působí značně živelně a i ty projížďky autem za doprovodu bombastického hudebního doprovodu a spousty neonů mají něco do sebe. Snad jen ty přílišné arkádové nesmysly typu zobrazení obrysů nepřátel skrz zdi nebo přivolávání dodávky se zbraněmi bez toho, aby byl poblíž telefon, bych hře vytkl. Jsou to však jen drobné pihy na tváři velmi působivého titulu. Na podzim se po dnešku těším ještě o kus víc.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama