Kreativní ředitel Forza Motorsport reaguje na srovnání s Gran Turismem. Ubezpečuje, že si odrazů všimneme i při závodě
i Zdroj: Xbox Game Studios / Turn 10
Forza Motorsport Novinka Kreativní ředitel Forza Motorsport reaguje na srovnání s Gran Turismem. Ubezpečuje, že si odrazů všimneme i při závodě

Kreativní ředitel Forza Motorsport reaguje na srovnání s Gran Turismem. Ubezpečuje, že si odrazů všimneme i při závodě

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

18. 6. 2022 13:45

Fanoušci studia Turn 10 a série Forza Motorsport si na nedávné akci Microsoftu mohli vůbec poprvé prohlédnout ukázku z nejnovějšího dílu, jenž potěšil jak vizuálem, tak i audiem. Nicméně, jak už to u podobných věcí bývá, hráči mají dobrou paměť. Se vzpomínkou na sedmé Gran Turismo a jeho nelibé využití ray tracingu jen v záznamech, oslovili Turn10 s tím, zda bude podobně postupováno i zde.

Reklama

  • Kreativní ředitel Forza Motorsport reaguje na množící se otázky k ray tracingu nového dílu
  • Technologie reálného ztvárnění odrazů bude podle něj běžně přítomna i během závodů

Za účelem zodpovězení častého dotazu hráčů poskytl ředitel Chis Esaki objasňující komentář v rámci posledního dílu Forza Monthly. Vývojář trvá na tom, že ray-tracing bude při vydání bezprostřední součástí zážitku celého zážitku nového dílu. To znamená, že se jej dočkáme nejen při fotografování a přehrávání videí, jako tomu bylo u Polyphony Digital, ale i při hraní v reálném čase. 

„Nesnažíme se vás uvést v omyl. Když závodíte a hru sami hrajete, ray tracing je zapnutý. Chceme v tom mít opravdu jasno,“ uvedl Esaki. Esaki také objasnil, že záběry v nedávném ukázce obsahují plné globální osvětlení, které počítá a dále vylepšuje osvětlení odrážené od povrchů na jiné povrchy.  Vše bylo prý záměrně nastaveno tak, jak se to nakonec objeví v některých „neherních“ sekvencích.

Společně s ray tracingem byl ve videu výše zmíněn také přímý vliv dynamického systému počasí a dne a noci. Ten bude určovat například to, jaká bude vaše trakce na trati, přilnavost pneumatik nebo jiné vlastnosti vozidla. Aby to navíc fungovalo lépe, byly jednotlivé pneumatiky vybaveny osmicí kontaktních bodů. Podle Esaki se předchozí Forza Motorsport 7 vyznačovala tím, že měla na každé jen jeden, takže generační skok nastává i zde. Pokud jde pak o vlastní hratelnost, kreativní ředitel dále také láká na nový kariérní režim, destrukční model vozů či multiplayer s tréninky, kvalifikacemi i běžnými závody.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama