Kolik hráčů už dodnes oslovil Sonic, Total War nebo Football Manager? Podívejte se na přehled prodejů a stahování od společnosti Sega
Japonská společnost Sega, která už léta vystupuje v roli velkého hráče na poli herních vydavatelů, sděluje čísla úspěchu svých vybraných značek. V čele se Sonicem, resp. Sonic The Hedgehog, jenž čeká už na třetí film, se zde objevuje např. série Total War, Football Manager, Chain Chronicles nebo třeba více cizokrajná Persona.
- Společnost Sega uvádí aktualizovanou infografiku o kumulativních úspěších prodejů a stahování svých největších značek
- Ve vedoucí pozici je Sonic díky svému úspěchu na mobilech
Jak udává GamesIndustry.biz s odkazem na oficiální report společnosti Sega, Sonic The Hedgehog si ze všech popsaných značek vedl zdaleka nejlépe. Čísla jeho celoživotních „prodejů“ dosáhla od roku 1999 do března 2022 celkem 1,51 miliardy jednotek, a to zvláště díky enormnímu úspěchu mobilních free-to-play titulů, jejichž stažení bylo započítáno také (vedle jinak prémiových titulů, které zamířily i na větší platformy). Mezi takto nezvykle započítané mobilní tituly se řadí např. endless runner Sonic Dash, Sonic Runners a jejich příslušná pokračování.
Další kumulativní prodeje lze uvést u značek, které Sega sice vlastní, ale nevyvíjí je tzv. in-house (neboli je mají na starost externí studia). Pouze telegraficky proto projeďme, že např. strategická značka Total War (2000) má na kontě už přes 40,4 milionu „prodaných“ kusů, a to včetně titulů, jako je Total War Saga: Troy. Značka Football Manager (2004), která letos přivítala další ročník, má podobně 25 milionů „prodaných“ kusů. A např. již zmíněná Persona (1996) má okolo 15,5 milionu „prodaných kusů“, kde ovšem takřka přesně polovinu tvoří jen Persona 5 (napříč všemi jejími vydáními, které nastaly pro tři poslední generace konzolí).
Pokud fandíte bojovkám či vás jednoduše zajímá, jak si vedou některé in-house vyvíjené série, lze se ohlédnout i do domácích značek společnosti. Např. takový Virtua Fighter (1993), jenž odstartoval jako jedna z větších bojovek svého času, má na účtě už 18,8 milionu „prodaných“ kusů, zatímco žánrově odlišné Chain Chronicles (2013) má 25 milionů „prodaných“ kusů. S ohledem na tradičně japonské série, které ale zaznamenávají úspěch i na západě, nelze ovšem skončit jinak než u sérií Ryu Ga Gotoku (zejména tedy početná série Yakuza, resp. nyní již zvaná Like a Dragon; a dále dosavadní dvojice dílů série Judgment). Jejich kumulativní prodeje (nyní již opravdu prodeje) měly společně od první Yakuzy (2005) dosáhnout 19,9 milionu prodaných kusů.