Kingdom Come: Deliverance Článek Kingdom Come: Deliverance - dojmy z Gamescomu

Kingdom Come: Deliverance - dojmy z Gamescomu

Pavel Makal

Pavel Makal

28. 8. 2017 17:00 30
Reklama

Ačkoli v naší domovině vzniká celá řada her, zraky největšího počtu hráčů se samozřejmě upínají k tomu největšímu tuzemskému projektu – středověkému RPG Kingdom Come: Deliverance, na němž pracuje pražské studio Warhorse. Hra byla světu prvně představena již na konci roku 2013, finálního vydání bychom se měli konečně dočkat 13. února příštího roku. Na Gamescom přivezli vývojáři zbrusu novou ukázku jednoho z raných úkolů, který jsme měli možnost otestovat jak ve verzi pro PC, tak i na PlayStation 4 Pro.

SMRT KRÁSNÝCH HŘEBCŮ

Kingdom Come: Deliverance nakonec vydá německé vydavatelství Deep Silver a právě v jeho stánku v uzavřené business hale kolínského výstaviště se nám hra dostala do spárů. Nutno podotknout, že v mém případě se jednalo o premiéru a ačkoli vývoj poměrně bedlivě sleduji a nenechávám si ujít žádnou příležitost ke zhlédnutí nových záběrů, jako konzolový hráč jsem až dosud figuroval v roli pasivního diváka. Nebudu tedy zastírat, že jsem k připravenému počítači usedal s nemalým vzrušením. Krátký úvod za doprovodu nedávno zveřejněného traileru „Born from ashes“ rychle uplynul a brzy jsme se s ostatními kolegy mohli pustit do samotného hraní. Cutscéna, v níž cvičené oko v jedné z rolí okamžitě poznalo Dana Vávru, v rychlosti nastínila děj – hlavní hrdina Henry vstupuje do služeb nového pána a záhy dostává první úkol, a sice připojit s k družině, která se vydává prošetřit krveprolití v nedalekém hřebčínu. Henry při té příležitosti dostává svého prvního koně a po nepříliš povzbudivých slovech velitele vojáků se vydává na krátkou cestu na místo činu.

 Jednoznačné plusové body si hra získává už jen svou atmosférou.

Nutno říct, že PC verze hry vypadá skutečně velice dobře a v průběhu hraní jsem nenarazil na žádné větší potíže. Snad jen animace v soubojích ne vždy úplně plynule navazují a efekt, v němž se padlý nepřítel složil k zemi, si u mě vysloužil spíš úsměv na tváři, to však byly skutečně jediné pihy na kráse. Jednoznačné plusové body si hra získává už jen svou atmosférou. Vývojáři se v minulosti netajili tím, že chtějí vytvořit co nejvěrnější zpracování české krajiny a lesů, realistický terén a smysluplné vzdálenosti mezi jednotlivými zajímavými body. To se jim daří skutečně na jedničku, jak ostatně mohou určitě potvrdit ti z vás, kteří si vyzkoušeli dostupnou beta verzi hry. Líbilo se mi i zpracování jízdy na koni, zvíře se nechová jako auto s nohami, jak to v některých hrách bývá, a manévrování je o to realističtější.

SHERLOCK HENRY

Jak už jsem naznačil v úvodu, úkol s příznačným názvem „Massacre“ měl spíše detektivní nádech, než aby se jednalo o kdoví jakou řezničinu. Po příjezdu na místo činu a obhlédnutí krvavé situace jsem se s Henrym vydal vyslechnout všechny svědky a následně vyrazil do lesa pátrat na vlastní pěst. Absolvoval jsem menší potyčku, našel předmět doličný a vrátil se do hřebčína konfrontovat nového podezřelého. Právě tady se opět projevila jedna z největších deviz, kterými se Kingdom Come: Deliverance má pyšnit. Prezentující neustále obcházeli hrající novináře a upozorňovali je na možnosti, jak úkol řešit. Půjdete do šarvátky sami, nebo se raději vrátíte a přivedete posilu? Budete se příliš dlouho poflakovat po okolí a propásnete tak důležité setkání v lese? Možností, jak řešit každou situaci, by mělo být hned několik a sám Dan Vávra si pochvaloval, jak pozitivní ohlas má systém questů u hráčů, kteří zakusí jeho komplexnost. Mé další kroky měly vést do lesního tábora uhlířů, ti ale všichni spali a odmítali se mnou komunikovat, což však bohužel nebylo dáno tím, že bych udělal něco špatně, ale zkrátka tím, že tady demo končilo. Využil jsem proto zbylého času pouhým kocháním se krajinou, a protože jsem zaregistroval, že s námi v místnosti sedí také osazenstvo kanálu PlayStation Access, neváhal jsem a požádal o možnost otestovat konzolovou verzi taktéž.

Na druhý den jsme se tedy do stanoviště Warhorse vypravili podruhé a po kratším rozhovoru s PR manažerem firmy Tobiasem Stolz-Zwillingem a Danem Vávrou jsem usedl k připravené PlayStation 4 Pro. Nejprve ty dobré zprávy – ačkoli je na první pohled rozdíl mezi PC a PS4 Pro verzí samozřejmě patrný, hra na konzoli od Sony pořád vypadá velice dobře. Navíc aktuální build dosahoval velice slušného framerate, který prakticky nikdy nespadl pod 45 FPS a po většinu času se držel kolem 50. Mnohem horší je však aktuální situace s vykreslovací vzdáleností a s načítáním textur. První dojem z již jednou viděné cutscény tentokrát značně pokazil fakt, že v úvodních vteřinách zcela chyběly textury oblečení. Po chvíli již bylo vše naprosto v pořádku, mnohem větší problém však tkví ve zmíněné vykreslovací vzdálenosti. Bohužel se mi při jízdě na koni běžně stávalo, že jsem potkával pouze pohupující se torza, kterým až úplně na poslední chvíli přibyly nohy a hlava, o klobouku nemluvě. Asi nemusím zdůrazňovat, že podobné situace skvělé atmosféře dost výrazně podrážejí nohy, jedním dechem je ale třeba říct, že jsou si vývojáři tohoto problému dobře vědomi a sám Dan Vávra v rozhovoru uvedl, že celou situaci momentálně řeší zhruba dvacetičlenný tým. Je tedy více než pravděpodobné, že se takto zásadní neduh před vydáním ještě podaří dořešit. Navíc se prý můžeme spolehnout na to, že i po startu prodejů bude Warhorse hru nadále ladit a starat se o ni, doufejme však, že to hlavní zvládnou ještě před 13. únorem příštího roku. Bližší informace o podpoře Xboxu One X jsme se sice nedozvěděli, vývojáři se jí ale rozhodně zabývají.

Kingdom Come: Deliverance - dojmy z Gamescomu
i Zdroj: Hrej.cz

Nutno říct, že ačkoli jsem se v minulosti vyjadřoval ve smyslu, že Kingdom Come: Deliverance už pro mě není tak očekávanou hrou, jako tomu při představení, protože vývoj trvá dlouho a moje schopnost udržet pozornost je na úrovni akvarijní rybky, osobní zkušenost můj zájem značně rozdmýchala a myslím, že příští Valentýn budu místo na Petříně trávit v plátové zbroji. Nezbývá, než držet palce, aby všechny sliby došly naplnění a z Deliverance se stala další česká hra, na níž můžeme být právem hrdi.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama