Just Cause Článek Just Cause - GTA v Karibiku

Just Cause - GTA v Karibiku

taltos

taltos

29. 1. 2006 23:44 2
Reklama

Nechtějte vědět, jak se jmenuju. Kdybych vám to prozradil, musel bych vás potom zabít. Nemyslím si, že jsem tvrďák, ale možná na tom něco pravdy je. Vlastně, tvrďák se mi líbí. Můžete mi tak říkat. Nejsem nijak výjimečný. Mám jen pár velkých věcí, s kterými umím dobře zacházet. Těmi věcmi samozřejmě myslím své zbraně. Nejsem asi ani moc zábavný a vtipy zásadně vykrádám z repertoáru mé babičky. Byla to ale hodná paní, takže, kdo se při jejich vykládání nesměje, ukážu mu ty velké věci. Myslím zase zbraně…

Příběh Just Cause nás přivádí na smyšlený jihoamerický ostrov San Esperito, kde není vše zcela v pořádku. Gangsterské partičky si mezi sebou bez servítek vyřizují účty a v pozadí toho všeho vystává problém, že celý ostrov ovládají pouze mafie, která ke všemu podle podezření CIA disponuje velkým množstvím zbraní hromadného ničení. To je už moc i na USA a tak CIA neváhá a posílá na dovolenou svého nejlepšího agenta – Rico Rodrigueze. Každému již asi došlo, že se ujmete právě tohoto hrdiny a že k dovolené bude mít dění na ostrově hodně daleko.

Je jasné, v čem se Just Cause od svého největšího soka liší. Dokážete si představit GTA na tropickém ostrově s krásnou džunglí? A pokud ano, nevypadá to zatraceně dobře?

Podobnost čistě náhodná?

Když někomu začnete popisovat hru, ve které hrdina viděn z pohledu třetí osoby, neznamená to většinou ještě nic zvláštního. Když však dodáte, že hra disponuje obrovskou volností pohybu, můžete v ní ovládat všechny možné dopravní prostředky na velkém prostoru a že vás čeká spousta hlavních i vedlejších misí, každému musí hned před očima vyskočit magické jméno Grand Theft Auto. Přestože se švédští autoři přímému srovnání s GTA brání, nedá se mu vyhnout. Nezabývejme se však podobností obou her a přistupme k faktům tohoto ambiciózního projektu.

Velkým tahákem je od první chvíle a pohledu na obrázky bezesporu prostředí a grafika. Tropický ostrov vypadá skvěle a scenérie, na kterých zapadá slunce přes palmy v husté džungli vypadají prostě úchvatně. Když si pak vezmete, že celý rozlehlý svět má 1024 kilometrů čtverečních (32 kilometrů na délku i šířku), jde o opravdovou bombu. Nevím přesně, jestli se tím pádem Just Cause vyrovnává velikostí San Andreas, v každém případě je to hodně místa pro každého designéra na světě, aby si do hry přidal svůj památeční stromeček. Kromě husté džungle na ostrově najdete nespočet menších vesniček i měst, obrovských mostů spojujících části pevniny, ale i vojenské základny jednotlivých frakcí a spoustu zátok a volného moře na probádání. Je jasné, že pěšky byste se v této hře pravděpodobně daleko nedostali. Proto pro nás autoři připravili asi sto dopravních prostředků, počínaje džípem a normálním autem, konče plachetnicemi, helikoptérami, ale i vojenskými letadly! Každý s aspoň minimální fantazií již jistě dává dohromady slova „auto, most, voda, člun“ a my můžeme jen přitakat, že pokud se vše povede, možností budou ve hře milióny.

Ne, co je má práce vám říct bohužel nemohu. Nezkoušejte mě ukonejšit tvrďákem, já… Dobře, vytáhnu si svou velkou zbraň na stůl a popovídáme si. Dobře? Jak jsem řekl, nejsem zábavný a nerad se směju. Není to moje práce. Já lidi zabíjím, ne bavím. Samozřejmě to vždy odnesou jen ti zlý. Jako teď. Můj šéf mě poslal do nějaký pořádně zapadlý p.. ustiny a tam jsem měl nějakým domorodcům vzít ty jejich malý hračky. Musím uznat, že po třiceti sekundách, kdy se vesničané záhadně proměnili v plně ozbrojený teroristy a jejich „malý hračky“ byly atomovky, začal jsem přemýšlet o dovolené…

Devítku do ruky, bazuku na záda

Podle slov autorů a dostupných informací je zcela jasné, že Just Cause bude oproti GTA mnohem akčnější. Například hned v první misi si užijete seskok z letadla, po kterém vás okamžitě čeká přestřelka se skupinkou vojáků. Tím však zběsilá akce nekončí, právě naopak. Naskakujete do džípu vašeho společníka a okolí kropíte z jeho korby. Ještě několik zátarasů a dorazíte na vaši první základnu. Tam se však příliš dlouho neohřejete.

I přestože se z předchozího vyprávění dá vyvodit závěr, že bude příběh hry skriptovaný, podle autorů tomu tak není. Po světě si budete chodit / jezdit / lítat / plout zcela libovolně a nikdo vám do toho nebude příliš mluvit. Pokud chcete slyšet konkrétní čísla, tak hra by měla obsahovat asi dvacet hlavních a neuvěřitelných sto dvacet vedlejších misí! Dobrým nápadem je vybírání si z několika frakcí, pro které můžete mise plnit. Může se vám tedy stát, že budete úkoly plnit pro dvě znepřátelené strany a přitom balancovat na hraně vašeho prozrazení. Celkově tento systém velice připomíná Boiling Point, snad bude oproti němu o něco vyladěnější.

„Chcete měěě?“ řval jsem a kropil to do nich samopalem. Jakmile přišlo dalších deset namakaných týpků, řekl jsem si, že bylo dost, nasedl do auta a rozjel se k útesu. Koukali na mě dost nechápavě, ale já v klidu výlítl do luftu a v letu vyskočil z auta. Průser ale byl, že sem si nezkontroloval padák. Ne, dělám si srandu děcka. Vy jste se nesmáli? Mám vytáhnout svou „ZBRAŇ“??? Chcete ji vidět?! Uvidíte…a nejpozději v září tohohle roku!

GTA to nebude…

Ale může být i lepší! Předpoklady pro to Just Cause má a pokud se vydaří vše, jak autoři slibují, nemělo by nic úspěchu bránit. Graficky hra vypadá výborně, exoticky a hlavně živě. Celý svět si jede svým vlastním životem a vy do něj budete svými činy zasahovat a hlavně ho tím ovlivňovat. Přestože se hra stále odkládá, velké šance na vydání dáváme letnímu termínu. Třešnička na závěr: podle slov Avalanche Studios je v celé hře rozmístěno přesně 1 360 810 stromů a opravdu počítáte nuly správně – přes jeden milión stromů! Tak že bysme měli s těmi designéry přeci jen pravdu?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama