Juiced 2: Hot Import Nights Článek Juiced 2: Hot Import Nights

Juiced 2: Hot Import Nights

Julius Rácz

Julius Rácz

12. 3. 2007 23:55 4
Reklama

Zatímco v dávné minulosti se automobilové závodní hry upínaly víceméně na ryzí závodění a okolní prostředí, zatímco mimozávodní aktivity se nijak zvláště neřešily, s ohledem na stále se zvyšující nároky na hratelnost a také v kontextu stále rostoucí výkonnostní úrovně herního hardwaru, se čím dál více tvůrčích týmů snaží zajímavě ztvárnit i okolí závodů a dění v zákulisí. Jelikož v THQ nesedí žádní poseroutkové, nelze se divit, že ani Juiced 2: Hot Import Nights nebude v nastíněném pohledu výjimkou. Díky tomu se můžeme těšit nejen na adrenalinové zážitky z jízdy nebo na klasickou nástavbu v podobě tuningu vozidel, ale třeba i na půvabné modelky, jejichž atraktivní vystoupení se stanou nepostradatelnou součástí nadcházejících závodů.

Jedna velká show

Pokud jde o závody, jednotlivé etapy závodních soutěží by měly probíhat v uzavřených městských lokacích světových velkoměst, jmenovitě například v Římě, Sydney, Londýně, Paříži či San Francisku. Stejně jako v reálném světě, i v Juiced 2 budou závody komplexní společenskou událostí. Okraje tratí budou lemovány zástupy fanoušků, každému závodu budou předcházet světelná show prostoupená tanečními vystoupeními sličných dívek, přičemž celá ta paráda se bude odehrávat na popředí zvukové kulisy produkované těmi nejlepšími diskžokeji. Během této famózní podívané se hráč (ve svém virtuálním zpodobnění) bude moci věnovat privátním aktivitám, mezi nimiž zaujmou patrně nejvíce sázky na vítěze či průzkum charakteristik soupeřů.

Kariéra je základ

Kariérní režim hry se bude odvíjet od počátečního vytvoření herní postavy. Na výběr přitom budou postavy mužské i ženské. Na startu budou k vidění vozy renomovaných výrobců z Evropy, Ameriky či Japonska, přičemž celkem by mělo jít o cca devadesát různých licencovaných vozidel. Fanoušky řvoucích motorů by měly zaujmout atraktivní modely BMW, Dodge, Toyoty či Hondy. Řidič, případně řidička, začne svou závodnickou kariéru jako nováček. V návaznosti na vítězství v závodech se pak bude postupně zvyšovat závodníkova prestiž, která jej bude posouvat do stále vyšších výkonnostních tříd.

Okruh nebo Drift

Ve hře budou existovat dva různé typy závodů. Prvním z nich bude tradiční vícekolový závod na okruhu, jehož se bude účastnit desítka jezdců a jehož náplní bude z pohledu hráče dosažení první pozice v cíli. Po úspěšném dokončení závodu obdrží hráč příslušnou finanční částku, kterou posléze bude moci proinvestovat v tuningu nebo běžné údržbě svého vozu. Druhou variantou závodu se stane Drift. Tohoto specifického typu soutěže se hráč zúčastní osamocen, s cílem dosažení co nejlepšího skóre. Bodové hodnocení bude záviset na tom, jak dobře hráč projede zatáčkami protkanou závodní trať. Pakliže bude zatáčky projíždět dlouhými a nepřerušovanými smyky a zároveň v optimálním času, dočká se vysokého skóre. Ještě lepšího výsledku bude možné dosáhnout omezením kontaktu s obvodovou bariérou na minimum.

Netradiční závodní techniky

K tomu, abyste vítězili v běžných závodech, vám rozhodně nebudou stačit normální závodnické zkušenosti. Vzhledem k tomu, že v rámci soutěže bude možno využívat zesílený dusíkový pohon, tzv. nitro, bude vítězství závislé na vhodném používání tohoto speciálního paliva. Zásoba dusíku bude omezená a bude se (podobně jako v jiných závodních titulech) doplňovat driftováním, tzn. projížděním zatáček smykem. Zvláštností závodů v Juiced 2 by se mělo stát zastrašování soupeřů odvážnou jízdou v jejich blízkosti. S odkazem na tento pirátský způsob jízdy bude každé auto vybaveno indikátorem, na němž bude možné zjistit aktuální míru zastrašení. Jako zpestřující prvek se občas objeví i okénko, v němž proběhne krátká animace zobrazující konkrétní reakce řidiče ohrožovaného vozu.

Tak se ukaž!

Závodění bude pouze jednou složkou hry. Tu druhou budou tvořit vedlejší aktivity hráče, spočívající v modifikování a přizpůsobování závodních strojů budoucím soutěžím. Doslova hodiny budete moci strávit při méně důležitých činnostech, jako jsou změna barvy vozu, olepení karosérie reklamními potisky apod. Další hodiny pak probdíte při opravdovém tuningu, v rámci kterého budete (na drátěný model automobilu) montovat desítky různých součástek, počínaje výfukem a konče turbodmychadlem. Razantní zvyšování výkonu vozu se pochopitelně neobejde bez technických úprav směřujících k zajištění lepší ovladatelnosti vozu, takže v závěru dojde i na obměnu brzd, pneumatik či tlumičů.

Ani ve hře není nic zadarmo, takže k tomu, abyste se mohli věnovat tuningu auta, budete potřebovat nemálo finančních prostředků. Ty půjdou získat buď sázkami na vítěze, nebo klasickými vítězstvími v závodech. Nepostradatelnými budou i úspěchy v duelech s vyzyvateli – jedině tak totiž půjdou „odemknout“ některé speciální nové díly.

Variabilita tuning systému se zdá být (alespoň podle slov vývojářů) nezměrná. Tvůrci se netají tím, že údajně půjdou vyměnit i kola, a to nejen s ohledem na jejich typ, což by bylo zcela běžné, ale i s ohledem na jejich rozměr. Bude toho vskutku hodně, až se zdá, že by mohlo to množství hráče zavalit. Zrcátka, spoilery, volant, dveře, tónování oken, barevné provedení interiéru, barva a typ laku na karosérii... Myslelo se i na tak banální drobnosti jako poznávací značka. Nátěry bude prý možné na sebe navrstvit tak, že v různém osvětlení se bude barevné provedení vozu měnit. I příznivci vinylů si přijdou na své - na kastli bude možno nalepit až padesát z celkem dvou tisícovek alternativních kousků.

Na síti

Vícehráčský režim je dalším velmi očekávaným prvkem hry. Tohoto režimu by se mělo moci účastnit až deset hráčů najednou a neměl by postrádat známé doplňky, například tabulku vítězů. Zajímavostí by se měla stát možnost stáhnout si tzv. DNA ostatních hráčů (jejich herní profily), umožňující zájemcům utkat se v duelech s „duchy“ konkurentů. Dříve zmíněné rozdělení do výkonnostních tříd by zde nemělo být žádným problémem, protože do hry aplikovaný systém handicapů (fungující na základě analýzy schopností zúčastněných hráčů) by měl zajistit, aby slabší jedinec obdržel v začátku závodu patřičnou výhodu.

Na vysoké detaily

I přes počáteční stav vývoje hry lze zpozorovat, že z hlediska kvality grafického provedení by se Juiced 2 neměl mít čeho obávat. Již dnes poměrně detailní zpracování tratí i vozidel je hezkým příslibem budoucí vizuální parády. Ono také není divu, vždyť ve verzi hry pro Xbox 360 a PS3 má být každý jeden vůz složen z více než desetinásobku polygonů oproti modelům, jež byly použity v původním Juiced. Když už je řeč o grafice, není od věci zmínit reálné působení srážek vozu s překážkami na trati. Takto poškozený vůz bude poznamenán střety dosti zřejmým způsobem jako jsou uražená zrcátka, pomačkané plechy atd. Pravda, není to nic nového, ale stejně...

Nepůjde o blamáž

Že ani v případě druhého dílu Juiced nepůjde o blamáž, by měla předznamenat skutečnost, že tento očekávaný závodní titul je souběžně vyvíjen pro všechny dnes upřednostňované herní platformy. Navíc podle vyjádření tvůrců hry bude každá z verzí disponovat podporou těch atributů, které jsou pro cílové herní zařízení specifickými. Nintendo DS verze hry například bude podporovat Dual screen technologii, jíž jmenovaný přístroj vyniká.

Když posoudíme dosud získané informace, i když by v závěru nestačila snaha vývojářů na dosažení nejvyšších příček, půjde každopádně o titul hodný zájmu všech příznivců virtuálního závodění. Snad se nemýlíme...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama