Josef Fares nechápe, proč se vývojáři soustředí na znovuhratelnost
i Zdroj: Hrej.cz
It Takes Two Novinka Josef Fares nechápe, proč se vývojáři soustředí na znovuhratelnost

Josef Fares nechápe, proč se vývojáři soustředí na znovuhratelnost

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

5. 4. 2021 12:48 14

Z Josefa Farese se minulý týden stal král žánru kooperačních her. O novince It Takes Two se snad ve všech recenzích mluvilo v superlativech, nejinak tomu bylo u Davida s Tadeášem, kteří hru testovali společně. Fares naznačil, na co dnešní singleplayerové hry trpí.

Reklama

  • Šéf Hazelight Studios nepovažuje potenciál ke znovuhratelnosti za důležitou vlastnost hry
  • Dnešní hry jsou podle něj zbytečně dlouhé

Zakladatel Hazelight Studios v rozhovoru pro magazín Inverse prohlásil, že se mu dnešní hry zdají být příliš dlouhé. Vývojáři se podle něj zcela zbytečně upínají k opětovnému používání konkrétních mechanismů. Právě v tomto směru se It Takes Two vymyká zavedeným zvyklostem, velmi krátce po představení nových prvků je hra opouští a servíruje něco nového.

Fares se podivuje, že hráči oceňují znovuhratelnost. „Proč se sakra bavíme o znovuhratelnosti? Víte, kolik procent lidí si hru opravdu zahraje znova? Nejsem si jistý, jestli je to pravda, ale věřím, že lidí, kteří si hry kupují, aniž by si je alespoň jednou zahráli, je více, než těch, kteří si je zahrají znovu. A přesto se na tuto malou část stále soustředíme.“

K tomu zmínil, že většina lidí má problém s dohráváním. Zde ho zklamala i čísla spojená s A Way Out. Zhruba šestihodinový zážitek dokončilo 51 % hráčů. Ve skutečnosti jde o velmi solidní číslo, Fares z něj ale nadšený není.

It Takes Two paradoxně potenciál ke znovuhratelnosti má. Fares v této souvislosti dodal, že je to dáno především dobře nastaveným tempem, spolu s kolegy se rozhodně nesnažili, aby hráče navnadili na opakované hraní.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama