Jak and Daxter: The Lost Frontier Recenze Jak & Daxter: The Lost Frontier

Jak & Daxter: The Lost Frontier

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

15. 12. 2009 23:36 9
Reklama

Když se řekne Jak a Daxter, vedle kvalitní porce zábavy na hopsačkový způsob by se vám mělo vybavit studio Naughty Dog. Ano, ti samí lidé, kteří se letos honosí nálepkou - to jsme my, co máme na triku Uncharted 2! A byla to právě tahle hra, která zmiňovanému studiu překazila plány na další dobrodružství malého superhrdiny a ještě menší vydrolišky. O nového Jaka a Daxtera se proto museli postarat vývojáři z High Impact Games, kteří si už něco podobného vyzkoušeli s dvojicí Ratchet a Clank. Je to trochu zamotané, pravda, ale podstatné je, že se Jak, Daxter a podtitul The Lost Frontier objevují na PSP. Světe, div se, funguje to bez problému i na této platformě; skoro by se až chtělo říct, že lépe, než tomu bylo na PS2.

Jedeme dál

Přínosem je rozhodně to, že se vývojáři nesnažili nějakým překotným způsobem přeskakovat v ději a plynule navazují tam, kde skončil předchozí Jak X. Duo hrdinů si tedy užívá vydřené dovolené ve světě, který se podařilo znovu zachránit, aby se co nevidět namočili do podobného questu zase. Tentokrát půjde o únik sil Eco, které jsou hybatelem všeho, co se ve hrách J&D děje. Aby se těmto erupcím podařilo zabránit, je nutné najít Eco Core, tedy jakési jádro, a to nejde nijak jinak než přes zařízení Eco Seeker. Opět trochu zamotané, ale pointa je jednoduchá - prosekat se přes zástup různých nepřátel až k finálnímu strážci jádra, toho porazit a navrátit tak světu Brink jeho ztracenou rovnováhu.

Díky způsobu, jakým je The Lost Frontier zpracován, však honba za rozuzlením téhle tuctové zápletky není nudná. Naopak. Je téměř zaručeno, že se budete bavit až do posledního bossfightu, protože náplň jednotlivých misí se s příjemnou dynamikou stále mění. Hlavní část vyplňuje pohyb po zemi a s ním spojené činnosti. Vynechám-li prozatím boj, je The Lost Frontier o dravém hopsání úrovněmi, řešení vyváženě obtížných puzzlů a hledání cesty. Právě poslední bod je tím, co nehodnotím zrovna pozitivně, protože převážně plynulá akce je ke konci hry přerušována chvilkami bloudění na můj vkus až příliš často. Nepomáhá tomu ani věčná bolest celé série čili neposedná kamera, která je jen dalším z řady protivníků, s nimiž se musíte utkat. Boj je ale na druhou stranu zpracován vcelku příjemně a využijete k němu nejen upravitelné zbraně, ale i speciálních sil Eco. Jejich sbírání vám pak bude nakonec prospěšné nejen v samotných bitvách, ale i ve zmiňované hopsací fázi.

Letíme výš

Naprosto nový rozměr však The Lost Frontier dostává až se vzdušnými souboji, které jsou dle mého měřítka zpracovány i bez ohledu na handheld skutečně dobře. Není to pouze jeden jediný stroj - na výběr jsou rovnou čtyři, kterým sáhnete na knipl a pustíte s v nich do klasických dogfightů nebo „jen“ divokých průletů skrz překážky. Všechny připomínky k ne vždy fungujícímu systému zaměřování nepřátel na zemi jdou navíc ve vzduchu stranou, protože celý systém funguje na výbornou a jde nerušeně podél povedeného zážitku. A aby toho nebylo málo, ke slovu se zde konečně dostává i Daxter, který umí během souboje skočit na nepřátelské letadlo a přinutit ho havarovat.

Tím to však ani zdaleka nekončí. Ze zlikvidovaných záporáků všude kolem totiž proudí univerzální, nicméně temná energie Eco, kterou lze buďto směňovat za upgrady letadel či vlastností nebo ji můžete použít na přeměnu Jaka do takového malého Dartha Vadera. Zhrubne mu hlas, všechno kolem se tak trochu barevně připokadí a vy si můžete užít trochu té neporazitelnosti. Jasně, doslova se to brát nedá, ale možnost pohybovat se jako Tasmánský čert, metat energetické koule nebo odhazovat nepřátele s lehkostí Obi-Wana je zkrátka další povedený element. Ostatně, ruku v ruce s ní jde i povedené grafické zpracování, které ždíme z výkonu PSP maximum, a i přes to zůstává takřka po celou dobu naprosto plynulé. Máte-li tedy rádi tuhle potrefenou dvojici, nemůžete až na drobnosti koupí prohloupit.

Jak and Daxter: The Lost Frontier
PlayStation PlayStation 2
PlayStation PSP

Verdikt

I přes to, že se vývoje nového Jaka & Daxtera neujalo studio Naughty Dog, výsledek stojí za pozornost. Rozmanitá hratelnost, povedená grafika a spousta pěkných momentů vás budou doprovázet napříč celou hrou. Bohužel, chybky s kamerou a nepříliš fungující systém zaměřování nepotěší...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama