invaze-2008-redakcni-kategorie
Fallout 3 Článek Invaze 2008 - redakční kategorie

Invaze 2008 - redakční kategorie

Redakce Hrej.cz

Redakce Hrej.cz

17. 2. 2009 23:00 22
Reklama

Hra roku bez rozdílu platforem

Invaze 2008 - redakční kategorie
i Zdroj: Hrej.cz
Koho jen vybrat? S touto otázkou si naše speciálně vytvořená porota složená z autorů a redaktorů Levelu a Hrej.cz lámala hlavu již hodně dlouho. Jisté je jedno – v roce 2008 bylo z čeho vybírat. Ať už budeme brát v úvahu nové značky jako LittleBigPlanet, Dead Space nebo Left 4 Dead nebo pokračování jako Metal Gear Solid IV, Fable II, Grand Theft Auto IV nebo Far Cry 2. Každý z těchto titulů bychom si za určitých okolností dokázali na samotném vrcholu představit. Za jakých okolností? Samozřejmě pokud by nevyšel...

FALLOUT 3

Nejlepší herní design

Invaze 2008 - redakční kategorie
i Zdroj: Hrej.cz
V rámci debat o nejlepším herním designu se v našem hlasování zpočátku objevovala samá velká jména, především i Fable II, Dead Space, LittleBigPlanet a samozřejmě i Fallout 3. Skvělým herním designem ale nemusejí disponovat jen velké projekty s obřími rozpočty a perly dost často najdete i na samotném dně. Nakonec tak finální volba padla na hru, kterou jsme si v této souvislosti vybavili až po delším uvažování, ale která si toto ocenění rozhodně zaslouží. Za perfektní zkombinování mnoha žánrů a originálních nápadů do jednoho fantasticky hratelného kousku naše hlasy získal výtvor jednoho jediného člověka...

BRAID

Nejlepší scénář

Invaze 2008 - redakční kategorie
i Zdroj: Hrej.cz
Scénáře bývají u videoher často opomíjenou součástí a výjimkou nejsou případy, kdy vývojáři roubují příběh a dialogy až na takřka hotový herní koncept. I proto jsme rádi, že se v roce 2008 objevilo několik vývojářských týmů, které kladou úroveň rozhovorů a styl vyprávění svých her mezi priority. Mezi takové týmy počítáme určitě Konami Productions s jejich Metal Gear Solid IV nebo Bethesdu, která se osvědčila při psaní dialogů ve Fallout 3. Ovšem absolutorium si od nás v tomto směru nakonec odnáší tým Mistwalker a jejich příběhově rozmáchlé RPG...

LOST ODYSSEY

Nejlepší grafika, technická úroveň

Invaze 2008 - redakční kategorie
i Zdroj: Hrej.cz
Grafika neznamená vše, ale z pohledu mnoha hráčů a bezesporu i vývojářů jde o velmi prestižní obor. Samozřejmě, z pohledu technické kvality mají některé hry výhodu již z principů svého žánru a žádné velké RPG nebo městskou akci v této kategorii pravděpodobně nikdy nespatříme. A tak přestože naše zraky v loňském roce s potěšením spočinuly i na Gears of War 2 nebo Metal Gear Solid IV, vítězství v této technologické kategorii získala nádherně zpracovaná závodní hra...

RACE DRIVER: GRID

Nejlepší grafika, umělecký dojem

Invaze 2008 - redakční kategorie
i Zdroj: Hrej.cz
Herní novináři mají rádi hry, které působí „uměleckým dojmem“. Dá se dokonce tvrdit, že jim nepatrně nadržují a mluví o nich častěji než o technicky precizních, ale jinak tak trochu uměle působících titulech. Možná i proto se debata o uměleckém dojmu z grafiky loňských her protáhla více než u kterékoliv jiné kategorie. Z trojice LittleBigPlanet, Mirror’s Edge a World of Goo jsme ale nakonec dokázali vybrat favorita. Stala se jím netradiční akce...

MIRROR’S EDGE

Nejlepší využití licence

Invaze 2008 - redakční kategorie
i Zdroj: Hrej.cz
Pokud bychom měli herní rok 2008 charakterizovat jmenováním nějakého trendu, mohli bychom klidně zvolit téma „ústup licencovaných her“. V loňském roce bylo vydáno poměrně málo velkých her vycházejících z filmových, knižních nebo jiných předloh. Jistě, za výborné využití licence můžeme označit i hudební hry jako Guitar Hero: World Tour, ale to by bylo přeci jenom trochu nefér. Tak jako tak, v poměrně omezené konkurenci her jako Bourne’s Conspiracy nebo Age of Conan si pro sebe nakonec první místo urvalo online RPG...

WARHAMMER ONLINE: AGE OF RECKONING

Nejlepší původní hudba

Invaze 2008 - redakční kategorie
i Zdroj: Hrej.cz
Hudba ve hrách je již dlouhou dobu trestuhodně opomíjena a mnoho vývojářských týmů na ni postupem času začíná rezignovat a pomáhají si víceméně generickým doprovodem bez výrazné přidané hodnoty. Ovšem i v loňském roce jsme narazili na několik čestných výjimek, které toto pravidlo potvrzují. Vedle handheldového Pataponu, nápaditého Echochrome a zajímavě pojatého Age of Conan: Hyborian Adventures nás nejvíce zaujaly kompozice slavného Nobua Uematsa ve hře...

LOST ODYSSEY

Nejlepší multiplayer

Invaze 2008 - redakční kategorie
i Zdroj: Hrej.cz
Velká konkurence a mnoho skvělých her přinášejících netradiční přístupy ke hře více hráčů. Ať už šlo o kooperativní multiplayer v Resistance 2, netradiční závodní otevřený koncept v Burnout Paradise nebo do nejmenších podrobností vychytanou hru více lidí v Gears of War 2, měl rok 2008 zkrátka co nabídnout. Z našeho pohledu ale všem těmto rivalům vypálil rybník debut studia Turtle Rock, které pod dohledem ostřílených matadorů z Valve dokázalo připravit rozhodně ne neživou akci...

LEFT 4 DEAD

Nejpříjemnější překvapení

Invaze 2008 - redakční kategorie
i Zdroj: Hrej.cz
Skeptický přístup je samozřejmě subjektivním pocitem, a vybírat proto nejpříjemnější překvapení roku v kolektivním hlasování může být trochu ošemetné. Rok 2008 nicméně přinesl hru, která je pro tuto kategorii přímo zrozena. Ano, mohli bychom uvažovat i o takřka zázračné reinkarnaci slavné Civilizace v konzolové Civilization Revolution nebo o dlouho odkládaném a nakonec povedeném Tom Clancy’s Endwar. Ovšem většina z nás napsala na hlasovací lístek jediný název...

KING’S BOUNTY: THE LEGEND

Inovace roku

Invaze 2008 - redakční kategorie
i Zdroj: Hrej.cz
Často se mluví o tom, že hernímu průmyslu jsou inovace prakticky cizí a že originálních titulů vzniká čím dál tím méně. Rok 2008 ovšem ukázal, že situace není zdaleka tak černá, jak ji mnozí vidí. Tituly jako Spore, Patapon, Wii Fit, Mirror’s Edge, Braid nebo World of Goo dokázaly přinést na herní scénu celou řadu nových nápadů, za které je třeba jejich tvůrce pořádně poplácat po zádech. Naše volba ale nakonec padla na jiný titul. Za unikátní uživatelské možnosti při tvorbě vlastních úrovní a modifikací hry si ocenění inovace roku zasloužila plošinovka týmu Media Molecule...

LITTLEBIGPLANET

Největší zklamání

Invaze 2008 - redakční kategorie
i Zdroj: Hrej.cz
Stejně jako překvapení, i zklamání musí zákonitě vycházet z úrovně prvotního očekávání. Rok 2008 bohužel přinesl poměrně velké množství kandidátů i v oblasti jejich nedostatečného naplnění. A nemuselo jít přitom o špatné hry, čehož je důkazem například evoluční hříčka Spore. Jen naše představy o jejich kvalitě a zábavnosti sahaly zkrátka ještě výše. Přesto jsme ale identifikovali dva hlavní kandidáty, mezi kterými se nakonec rozhodlo. Souboj mezi ambiciózní střílečkou Haze a neméně očekávaným Wii Music nakonec kvůli naší obecně vysoké důvěře v dílo Shigeru Miyamota „vyhrála“...

WII MUSIC

Hrdina roku

Invaze 2008 - redakční kategorie
i Zdroj: Hrej.cz
I v této kategorii byla konkurence poměrně silná a redakční osazenstvo se rozdělilo na tři hlavní skupiny. První z nich považovala za hrdinu roku Sackboye z LittleBigPlanet. Druhá pak stála za zřejmě nejsympatičtější postavou Grand Theft Auta IV Bruciem. A třetí, ve které byl shodou náhod pouze Petr Poláček, si důsledně prosazovala Jansena Friedha z Lost Odyssey. Nakonec zvítězila zlatá střední cesta a hrdinou roku 2008 se stal milovník krásných žen, rychlých aut a kvalitních chilských doplňků stravy...

BRUCIE KIBBUTZ

Padouch roku

Invaze 2008 - redakční kategorie
i Zdroj: Hrej.cz
Není nic těžšího než vybrat nejlepší zápornou postavu, protože negativní protipól hráče a jeho avatara je v různé formě přítomen v úplně každé hře. Střílečky, hopsačky, logické i sportovní hry, záporňáci jsou zkrátka všude a někdy nám i přesahují do reality, což je příklad Dana Vávry, který se na konto své ostré kritiky obecně oblíbených her stal pro mnohé veřejným nepřítelem č. 1. V přímém souboji však své vedení neuhájil nejenom před tisíc let spřádaným plánem uzurpátora Gongory z Lost Odyssey, ale prohrál na body i s brutálním včelím rojem z Resistance 2 a dvojitou motorovkou nového záporáka z Gears of War 2, který se nakonec stal i absolutním vítězem...

SKORGE

Vývojář roku

Invaze 2008 - redakční kategorie
i Zdroj: Hrej.cz
Odvaha, pečlivost a trpělivost. Takové vlastnosti musí předvést tým, který si může uzurpovat titul vývojáře roku. Během uplynulých dvanácti měsíců by v úvahu připadalo hned několik firem včetně D.I.C.E., Bethesdy a především nových hvězd z Media Molecule. Tu nejlepší kombinaci výše zmíněného ovšem nakonec podle našeho názoru předvedla jiná společnost. Nejen za samotnou hru Burnout Paradise, ale i za její příkladnou podporu v měsících následujících po vydání vyhlašujeme vývojářem roku britský tým...

CRITERION GAMES

Vydavatel roku

Invaze 2008 - redakční kategorie
i Zdroj: Hrej.cz
Kritéria pro titul vydavatele roku jsou poměrně jednoznačná. Jde o to, vydat co největší množství co nejlepších her. I přes velmi solidní portfolio dalších možných kandidátů, mezi které patřily firmy jako Sony nebo Ubisoft, bylo redakční hlasování v této kategorii poměrně jednoznačné. Za hry jako Dead Space, Spore, Mirror’s Edge, Warhammer Online, Red Alert 3 nebo FIFA 09 a zároveň za minimální množství přehmatů si toto ocenění zaslouží společnost...

ELECTRONIC ARTS

Osobnost roku

Invaze 2008 - redakční kategorie
i Zdroj: Hrej.cz
Na stránkách Levelu a Hrej často čtete o nejrůznějších osobnostech herního průmyslu, o jejich názorech, výrocích a činech. Někteří jsou vtipní, jiní se vyjadřují prakticky ke všemu, další pak slibují a nadhazují odvážné vize. Z nabídky, v níž figurovali například hlavní designér Falloutu 3 Emil Pagliarulo (ten byl některými nicméně jmenován i v mezi padouchy roku) nebo šéf ATARI Phil Harrison, jsme nakonec vybrali toho, kdo mluvil nejvtipněji, nejvíce a nejhlasitěji. Vítězem tedy je...

PETER MOORE

Nejlepší hra ke stažení (internet, Live, PSN)

Invaze 2008 - redakční kategorie
i Zdroj: Hrej.cz
V oblasti takzvaných indie her byla v loňském roce obrovská konkurence. Za dvacet, respektive deset dolarů se přes internetové linky začaly prodávat nečekaně propracované či originální hity jako WipEout HD nebo World of Goo. Přesto se ale v našem hlasování na nejvyšších příčkách objevoval nejčastěji název, který pro svou originální logickou plošinovku vymyslel Jonathan Blow...

BRAID

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama