Diabolique: License To Sin Článek Infernal

Infernal

lukvod@seznam.cz

lukvod@seznam.cz

5. 10. 2006 22:53
Reklama

Již nějakou dobu se pracuje v kancelářích vývojářského týmu Metropolis Software (Gorky 17 a Gorky Zero) na nové hře. Zhruba před rokem byla totiž oficiálně oznámena pod názvem Diaboliqe: Licence to Sin. Následovalo pár odkladů a také přejmenování na lehce zapamatovatelnější Infernal. S blížícím se datem vydání se tak můžete seznámit s gamesou trochu blíže.

Představení hlavního hrdiny a příběhu

Jmenuji se John. John Constantine. Rád posílám pekelný šmejdy zpět do smradlavý díry pod povrchem země, snažím se vykoupit svou duší tím, co dělám, abych se mohl dostat do Nebe. Jmenuji se Ryan. Ryan Lennox. Rád posílám andělský šmejdy zpět do smradlavý díry nad zemí, nesnažím se vykoupit svou duši a už vůbec se nechci dostat do Nebe. Tak, a teď se nabízí otázka: Za koho si myslíte, že budete v Infernalu hrát? Slyším správně, lid volá jméno Ryan, a já spokojeně kývám hlavou a na tváři mám úsměv. I když toho mají oba jmenovaní hodně společného, diametrálně se od sebe liší. Ryan Lennox není žádné zlatíčko. Pracuje pro pekelnou agenturu Abyss, sídlící na Zemi. Ta nemá na starosti nic jiného, než získávání duší a bojování s hlavním nepřítelem – samotným Nebem, v čemž je Ryan naprosto nejlepší. I Nebe má totiž na Zemi svou agenturu, zvanou EtherLight.

Je to už hodně dávno, kdy byla na Zemi utvrzena smlouva mezi Peklem a Nebem. Byla nastolena rovnováha a veškerý prohřešek se tvrdě trestal. Nastala však doba, kdy se konstelace hvězd dala do pohybu a samotnému Bohu zmizela z dohledu. Toho využily obě agentury, díky čemuž se přestaly řídit pravidly. Během této situace se začala EtherLight zbavovat všech pekelných agentů. Přežil jediný. Ryan Lennox. Toho se zhostíte právě vy a ukážete Nebi, zač je toho loket.

Takové je nastínění příběhu. A jelikož je Ryan typ člověka, který než stiskne kohoutek své zbraně a vystřelí vám tak mozek z hlavy, ukáže vztyčený prostředníček a arogantně si odplivne, nezbývá se těšit na solidní akci, ve které nebude o zbraně, mrtvoly a zajímavé lokality nouze.

Kudy se to všude prostřílím?

Tvůrci radostně vyvolávají, že úrovně jsou značně originální a do detailu provedené. Celkem během hry navštívíte pět kampaní, čítajících určitý počet prostředí a to prosím naprosto odlišných. Místa vypadají už na obrázcích zajímavě. Těšte se tedy na přestřelky v restauraci, na pusté silnici, několik stovek kulek vystřílíte také v jedné vesničce a na starém středověkém hradě, na který jsou tvůrci hodně pyšní. Výjimkou však nebude ani rafinérie a takovou perličkou by měla být mise v letadle, kde se namísto střelných zbraní preferují tvrdé kopy a údery pěstí. Jistě, můžete vypálit několik kulek a doufat, že zasáhnete vybraný cíl, ale stačí, aby nepřítel uhnul, kulka se provrtala trupem letadla a můžete zamávat všem svatým, tedy pardon, pekelným. Každá lokace by tedy měla být naprosto jedinečná. Stejně tak oponenti budou jiní pro danou část. Své schopnosti v boji si osvojíte proti Nebeským agentům – vypadají jako agent Smith z Matrixu. Dále na vás čekají podivní mnichové, maníci v oblecích podobní jednotkám S.W.A.T a další nepřátelé mající nadlidské schopnosti. Jenže, bojovat proti vám nebudou jen mocnosti Nebe, ale i samotní smrtelníci.

Vystřelím kulku nebo sešlu smrtící kouzlo?

Ryan není jen tak obyčejný člověk, disponuje několika mocnými kouzly. Proto si osvojíte možnost teleportace, kterým se nejen se dostanete na jinak nepřístupná místa, ale rychle se zbavíte nepřítele a vyřešíte občasnou hádanku. Kromě akce totiž přijdou i stealth prvky a hojné využití moderních serepetiček. Jste přeci agent. Další ze známých kouzel by měl být klasický fireball a speciální noční vidění. Kouzla, stejně jako v každé hře, jsou závislá na maně. Tu získáte za každého zabitého nepřítele, ze kterého ji jednoduše nasajete. Pokud zrovna many nebude dostatek, přijdou na řadu lidské zbraně. Klasické pistole jsou základem, v hojném počtu si užijete s granáty. Výjimkou však není ani plamenomet, samopal, kulomet, raketomet a další veselé hračičky.

Grafika na vlastním enginu a závěr

Engine pro Infernal si tvůrci z Metropolis Software vyvinuli sami a podporuje širokou škálu moderních, respektive dnes už standardních efektů, které (jak je vidět z okolních obrázků) vypadají opravdu povedeně. Celkově má grafická stránka hry jistý osobitý styl. Nechybí husté sněhové vánice, nepříjemné povětrnostní podmínky a hrátky se světly a stíny. Podporována je i fyzikální karta AGEIA, kterou však vlastní skutečně jenom pár vyvolených. Infernal se zatím jeví jako velice zajímavý titul. Nezbývá než doufat, že se z něj nakonec vyklube zábavná akce s vyšperkovanou hratelností a solidní atmosférou.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama