Hráčům Halo Infinite se nelíbí vývoj hry, na platformách čelí reviewbombingu
Multiplayerová sci-fi akce Halo Infinite nezažívá nejlepší časy. Po úspěšném launchi, kdy se autoři těšili z kladného hodnocení kampaně i vysokého zájmu o free-to-play online režimy, se hra točí ve spirále problémů a nespokojenosti komunity. V návaznosti na nedávné zrušení split-screenu a odkladu některých očekávaných prvků pak začíná fanouškům docházet trpělivost.
- Fanoušci Halo Infinite dávají najevo nelibost se současným stavem
- Hodnocení klesají, v komunitách se živě diskutuje a kritizuje
Graf hodnocení na Steamu je v tomto ohledu velmi vypovídající. Během prvního zářijového týdne prudce narostlo množství negativních recenzí, které krátkodobé hodnocení stlačily na úroveň “Spíše záporné”. V obchodě Xbox drží Halo Infinite slabé 2,5 z 5 a ani čistě české recenze nejsou vyloženě pozitivní. Překvapivě dobrá situace zůstává na Metacritic, kde se uživatelské hodnocení drží na silně nadprůměrných 8.0 a v zásadě odpovídá vysokému hodnocení kritiků z doby, kdy hra vycházela.
V komunitních skupinách, kde se shromažďují především hardcore fanoušci, to ale vře. Na začátku září studio 343 Industries oznámilo, že odkládá vydání online kooperace, oblíbeného editoru Forge i třetí multiplayerové sezóny, a navíc zrušilo vývoj lokálního multiplayeru. Autoři se dle svých slov soustředí na to, aby hráčům doručili co nejlepší live-service zážitek.
Pozitivní odezvu získal jeden z aktuálních eventů, Yappening, který fanoušci označují za jeden z nejlepších, které zatím hra nabídla.
V současnosti ale hru trápí výrazné problémy se synchronizací, kdy hráči umírají střelami mimo. Naštvaní hráči také upozorňují na to, že se hra příliš zaměřuje na kompetitivní aspekt, čímž trpí sociální a odpočinková část hry. Zrušení kooperace někteří považují za podvod na hráče, kteří za kampaň utratili peníze a vyzývají k bojkotu autorů. Opakovaně se také vrací frustrace ze seriálové adaptace, která se řadě fanoušků vůbec nelíbila.
Jedinou nadějí tak zůstává nabitý listopad, kdy by hru měl výrazně nakopnout očekávaný Forge, kooperace a aktivní přísun nového obsahu. Zájem hráčů přitom upadá, dle odhadů a dat analytiků z Newzoo bylo v srpnu Halo Infinite až 12. nejhranější hrou na Xboxu, což není pro ikonickou značku platformy úplně ideální výsledek. S denním peakem kolem 7200 hráčů na Steamu se dle SteamDB řadí až na 129. místo žebříčku, na úroveň Battlefieldu 1 a Farming Simulator 19.