Hráči na počítačích vydělávají Activisionu poprvé v historii více peněz než konzolisté. Rozdíl se navíc stále zvětšuje
Magazín PCGamer upozornil na velmi zajímavý trend. Z finančních výsledků společnosti Activision Blizzard totiž vyplývá, že firma poprvé v historii výrazněji profituje z hraní na počítačových platformách ve srovnání s dříve dominantními konzolemi. Nejde navíc o žádnou dočasnou anomálii, ale rozdíl se postupně zvětšuje.
- Activision Blizzard poprvé v historii dlouhodobě vydělává více na počítačích než na konzolích
- Může za to hlavně Blizzard a jeho fanoušci
- Trend začal v polovině loňského roku
Za poslední ukončený kvartál konkrétně počítačové hry Activisionu vynesly o 27 milionů dolarů (v přepočtu zhruba 575 milionů českých korun) více než konzolové. Na počítačích šlo o celkem 666 milionů dolarů, zatímco konzole přinesly jen 639 milionů dolarů. Trend začal už v loňském roce, kdy se znenadání začaly příjmy ze segmentu PC prudce zvyšovat a celá druhá polovina roku 2022 už patřila počítačům. Celkově však za rok 2022 příjmy na konzolích stále počítače převyšovaly.
Počítače podobně jako konzole nabízejí giganty v podobě sérií Call of Duty, Overwatch nebo Diablo. Najdeme zde ale i exkluzivní tituly, třeba obrovsky hodnotné MMORPG World of Warcraft nebo nechvalně proslulé (ale stále velmi lukrativní) Diablo Immortal. Na konzolích si také nezahrajete Hearthstone nebo Starcraft.
Podle Morgana Parka z PCGamer jde o vůbec první moment, kdy počítače konzole předběhly. Minimálně tedy za dobu, kdy firma zveřejňuje finanční výsledky. Na začátku tisíciletí podle Parka na konzolích obrovsky vynášely série Tony Hawk’s nebo Guitar Hero. Později začala generovat obří částky série Call of Duty. Klíčový byl nákup Blizzardu, který do portfolia přinesl zmíněné výdělečné tituly dostupné jen na PC. World of Warcraft ale dlouhodobě nebyl schopný vyvážit ohromný úspěch Call of Duty na Xboxech a PlayStationech.
Meziročně se příjmy z PC zvýšily o 74 %. Velmi pravděpodobně bude trend dále pokračovat.
Faktem ale je, že ani jedna z platforem není pro Activision nejvýdělečnější. Díky akvizici studia King a značky Candy Crush stále nejvíce peněz přináší mobilní telefony.