Homefront Článek Homefront

Homefront

Blixa

Blixa

4. 6. 2009 02:36 2
Reklama

E3 prezentace nové FPS Homefront byla bohužel neinteraktivní, takže jsme nemohli vyzkoušet naslibované herní prvky na vlastní kůži. Nicméně i zprostředkovaný zážitek nebyl vůbec špatný, a přestože v souvislosti s Homefrontem vidíme zatím několik poměrně zásadních otazníků, mnoho návštěvníků E3 jej označuje za jakéhosi černého koně výstavy. Za Homefront stojí newyorské studio KAOS, které loni debutovalo povedenou FPS Frontlines: Fuel of War a jsme hodně zvědavi, zda s novou hrou dovedou nastavenou laťku překonat.

Příběhová apokalypsa

Homefront se odehrává nějakých dvacet let v budoucnosti, v době, kdy vrcholí celosvětová energetická krize. Autoři nám během prezentace příliš nenastiňovali pozadí příběhu s tím, že je pro hru velice důležitý a že nechtějí spoilerovat, ovšem jisté je, že za oněch dvacet let bude území USA okupováno. A to ne Čínou, Ruskem nebo jinou velmocí, ale Severní Koreou! O tom, jak se to stane, zatím KAOS mlčí, ale osobně odhaduji, že protože KLDR se v energetické krizi nachází již nyní, bude na budoucí problémy připravená a díky tomu získá rozhodující světovou převahu. Ale vážně – víme, jak směšně základní nastavení příběhu Homefrontu zní, ale pozor. Na hře se údajně podílí scenárista Apokalypsy a Conana John Milius, takže by to nakonec nemuselo být tak neoriginální, jak to vypadá nyní. I na profláklé zápletce se dá vystavět zajímavý příběh. A vzhledem k tomu, že právě ten má být podle slov autorů jedním z hlavních faktorů odlišujících Homefront od ostatní FPS produkce, věříme, že v tomto směru schovávají ještě nejedno eso v rukávu. Důležité každopádně je, že se jako hráč ocitnete po vážném zranění v jednom z táborů, kde horko těžko přežívají příslušníci odboje, kteří se snaží s okupací své země něco udělat. KAOS chtějí hodně sázet na vlasteneckou notu a na motiv boje za vlastní domov.

Nádherné Colorado

Už jsme si řekli KDY a CO, nyní přichází na řadu otázka KDE. Začátek Homefrontu je zasazen do strhující americké krajiny Skalistých hor v Coloradu a právě z prostředí chtějí KAOS hodně těžit. E3 prezentace byla v tomto směru dost omezená (hra vyjde nejdříve za rok, takže demo zobrazovalo jen malou část), v kompletní hře se ale můžeme těšit na rozsáhlá venkovní prostranství a reálné lokace nejen Skalistých hor, ale i dalších částí USA. Narozdíl od většiny podobných her se ale nebude bojovat ve městech, spíše v přírodě, což zní docela zajímavě. V rámci E3 prezentace jsme viděli úvodní scénu, kdy náš hrdina nejprve leží na nemocničním lůžku, aby se posléze na pokyn šéfa odboje odebral do jiné budovy pro zbraň. Cestou je mu vysvětleno, že povstalci žijí velmi nuzně, elektřinu vyrábějí ze slunečního záření a mají velmi omezené zásoby veškerých surovin. Již během tohoto průchodu táborem si nelze nevšimnout toho, že všechno vypadá úžasně. Hru pohání notně vylepšený Unreal 3 engine a věřte nebo ne, Homefront se neztratí ani v konkurenci těch největších grafických orgií letošní E3 včetně Uncharted 2 a spol. Velmi dobře vypadají i animace chůze – postavy se pohybují naprosto přirozeně, gestikulují, ukazují a promlouvají. I pouhé následování vašeho nového velitele je zajímavé, a i když trvá docela dlouho, nudit se nebudete.

Dramatický engine

Poté, co obdržíte zbraň, se strhne co? Se strhne boj, samozřejmě. Doufáme, že tohle příšerné klišé se do plné hry nedostane, a že bylo použito jen na E3 k předvedení toho, jak bude v Homefrontu vypadat akční složka. Jde pochopitelně o klasickou FPS se vším všudy, nicméně autorům se musí nechat, že umějí perfektně vytvořit atmosféru efektního bojového zmatku. V tom jim napomáhá především věc zvaná „Drama engine“. Řada akcí během mohutného souboje je totiž naskriptována a tato vychytávka umožňuje autorům vytvářet něco jako dynamické skripty. Dejme tomu, že do budovy, ve které stojíte, má podle scénáře vjet plnou rychlostí auto a zastavit se těsně před vámi. Výhodou Drama enginu je to, že dokáže danému skriptu „říct“, na kterém místě v budově se nacházíte, a provést celý skript tak, aby odpovídal vaší poloze. I díky tomu se budete neustále cítit součástí intenzivní akce a momenty, kdy vás z atmosféry vytrhne nějaká komická nedotaženost ve skriptované sekvenci, by měly být omezeny na minimum.

Celkově moc nevíme, co si o Homefront v tuto chvíli myslet. Na jednu stranu tu máme naprosto špičkové technické zpracování, intenzivní bitky a zajímavé prostředí, na straně opačné hra kontruje nablblým příběhem a nadmíru vysokým počtem videoherních klišé na megabajt čtverečný. Nicméně pokud to Kim Čong-il nepřežene s reklamní kampaní, mají KAOS na jejich redukci ještě relativně dost času...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama