Hogwarts Legacy se na PS4 a Xbox One zřejmě povedlo. Hra je samozřejmě ošklivější a pomalu se načítá, ale běží působivě dobře
i Zdroj: Warner Bros. / Avalanche Software
Hogwarts Legacy Novinka Hogwarts Legacy se na PS4 a Xbox One zřejmě povedlo. Hra je samozřejmě ošklivější a pomalu se načítá, ale běží působivě dobře

Hogwarts Legacy se na PS4 a Xbox One zřejmě povedlo. Hra je samozřejmě ošklivější a pomalu se načítá, ale běží působivě dobře

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

5. 5. 2023 11:26

Právě dnes vychází čarodějnická akce Hogwarts Legacy i na starší generaci konzolí PlayStation 4 a Xbox One. Na port si museli hráči počkat, navíc jsme až dosud neviděli žádné oficiální záběry přímo ze hry. Podle prvních reakcí a videí ale nejde o žádnou katastrofu. Titul sice na slabším hardwaru pochopitelně vypadá znatelně hůře, žádnými zásadními problémy ale netrpí.

Reklama

  • Hogwarts Legacy na Xbox One a PlayStation 4 běží až překvapivě dobře
  • Hra samozřejmě nevypadá tak hezky a pomalu se načítá, jinak ji ale netrápí žádný neočekávaný problém
  • Naopak v interiérech dokáže běžet s vysokou snímkovou frekvencí

Podívat se můžeme třeba na srovnáí kanálu ElAnalistaDeBits, který srovnal původní verzi pro PlayStation 5 a běh hry na PlayStation 4 a PlayStation 4 Pro. Srovnání vedle sebe ukazuje, že z grafického hlediska došlo k řadě kompromisů. Verze pro starší konzole běží v rozlišení 900p (PS4) nebo 1080p (PS4 Pro) a obecně je obraz rozmazanější a šumivější. Autoři v zájmu výkonu snížili vykreslovací vzdálenost, kvalitu nasvícení a snížili množství dekorativních prvků v prostředí. Venku jde o stromy a křoví, v interiérech zase o různé vázy a nábytek.

Zajímavostí je, že obě starší platformy umožňují odemknout framerate, což zvyšuje snímkovou frekvenci v interiérech, kde dokáží konzole dosáhnout až 50 (PS4) nebo 60 (Pro) snímků za sekundu. Venku pak hra běží o něco hůře a u PS4 Pro dokonce občas dochází k propadům pod zamčenou hranici 30 snímků za sekundu.

Zdaleka nejzásadnějším problémem, který byl celkem očekávatelný, jsou načítací časy. Ty jsou kvůli absenci SSD disku opravdu brutální. Zatímco na PS5 se hra načetla za zhruba 5 vteřin, starší PlayStationy chroustají data osmkrát déle, tedy přes 40 vteřin. To komplikuje i pohyb po hradě, kde bylo načítání jednotlivých sekcí cítit i na současných konzolích (v podobě typického záseku při otevírání dveří). Podle účtu je tak procházení hradu docela zdlouhavým zážitkem.

Podle dostupných srovnání si také Xbox One dokáže s hrou poradit prakticky stejně, jako jeho konkurent. Až na drobné výkyvy snímkové frekvence hra běží celkem v pořádku. I v tomto případě je jen třeba počítat s opravdu dlouhým načítáním, pokud hráč nevlastní SSD disk.

Pokud se tedy neukáže, že obě verze trpí nějakým zásadním a zatím skrytým technickým problémem, povedl se Avalanche Software na téměř deset let starých konzolích velmi solidní kousek. Teď jsme zvědaví, jak hra poběží na Nintendo Switch, kde vychází 25. července.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama