Hellgate: London Článek Hellgate: London - multiplayer

Hellgate: London - multiplayer

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

9. 11. 2007 23:53 4
Reklama

Hned na začátku si musíme ujasnit jednu věc. Hellgate: London není v jádru onlinovkou. „Pouze“ se orientuje více na hru více hráčů, stejně jako tomu bylo u duchovního předchůdce – Diabla. Proto ji nelze srovnávat s tituly jako World of Warcraft, Lineage nebo EverQuest, protože zkrátka není natolik komplexní (a ani se o to nesnaží), aby mohla stát sama o sobě. Přesto je naprosto evidentní, že single-player (ač je velice dobrý) stojí pro samotné autory z Flagship Studios na druhé koleji a tím hlavním opěrným bodem pro ně bude multiplayer.

Bylo dlouho dopředu ohlašováno, že v základní verzi bude naprosto bezplatný (nepočítaje samozřejmě náklady na pořízení samotné hry), ale na druhou stranu se neplatiči nedočkají spousty přídavků, které jsou do budoucna plánovány. Teď, v prvních týdnech po vydání, je sice předčasné vynášet nějaké kategorické soudy, ale z dosavadních zkušeností, které jsme během testování nabrali, je jasné jedno. Oněch deset dolarů měsíčně navíc nemá (minimálně teď) smysl platit. Za své peníze totiž nedostanete navíc nic natolik výrazného, co by vás buď odlišovalo, nebo výrazně zvýhodňovalo před těmi, kteří si vystačí se základní verzí, jež dostanou v krabici.

Jedna věc byla vyřešena extrémně špatně, ale bohužel ani jinak řešit nešla. Místa pro setkávání hráčů, tedy jednotlivé stanice metra, byly od začátku designovány tak, aby se daly použít jak v singlu, tak multi, tudíž nesměly být ani velké, ani malé. Výsledek, jak už asi tušíte, zůstal také někde na půli cesty. Prostory jsou jednoduše malé, takže se do nich vejde menší počet lidí. Proto simultánně běží několik naprosto identických instancí, do kterých se buď připojíte, anebo je jejich kapacita už vyčerpána a vy se dostanete do další, nejvíce obsazené. Přesto není problém si i v těchto lehce obtížnějších podmínkách najít kamarády, se kterými půjdete vymlátit nějakou obzvlášť pekelně vypečenou lokaci. Naneštěstí ani to není bezpodmínečně nutné, protože většinu hry si vystačíte naprosto bez jakýchkoliv problémů sami. To je, vzhledem k tomu, že se jedná o multiplayer docela zásadní nedostatek.

Co je jednoznačně pozitivní věcí je tempo, kterým se hra ubírá. Neustále se něco děje, prakticky se nemůžete dostat do situace, kdy nebudete mít do čeho píchnout. Pokaždé tu bude nějaké monstrum, které bude třeba majznout po palici. S tím ale souvisí i druhá stránka věci, totiž časté opakování zadání jednotlivých questů. To sice autoři slibují do budoucna vylepšit (a nestydí se říct, že tyto vylepšení se budou povětšinou týkat platících hráčů), ale v současné době je zatím situace dost špatná. Navíc se vám může stát, že, podobně jako třeba ve Star Wars: Galaxies, dojdete na konec nějakého poměrně náročného úkolu a marně se dožadujete odměny od zadavatele, který vám bude donekonečna omílat ty samé věci. Spousta takovýchto nedodělků sice už byla opravena v prvním patchi, ale i tak se jedná o hodně rušivý element, který vás občas donutí Hellgate jednoduše vypnout.

V současné podobě vypadá multiplayer v Hellgate: London hodně nedodělaně. Rovněž se ale najde spousta míst, která si vysloveně říkají o důslednější propracování a je nepravděpodobné, že by si jich sami autoři dříve nebo později nevšimli. Stejně jako u single-playeru ale zábava spočívá v hromadění předmětů, hledání posledního kousku do sady (stejně jako v Diablu tu jsou unikátní sety brnění & zbraní) a hlavně zabíjení potvor, společně s objevováním nových prostředí. Bohužel to nemusí vyhovovat každému, takže zůstává pouze na vás (popřípadě na demoverzi), zda najdete v zavírání pekelných bran (multiplayer sleduje stejnou příběhovou linku jako ve hře pro jednoho) zálibu, anebo ji šmahem odsoudíte jako sprostého a plochého plagiátora slavného 2D předchůdce. Podle nás v ní rozhodně potenciál je, ale potřebuje ještě několik finálních tahů štětcem, aby se z ní stal opravdový majstrštyk. I tak se ale jedná o hodně zábavnou záležitost. Hodnocení tedy berte víceméně orientačně, online komunita se s Hellgate zatím teprve sžívá a jen čas ukáže, zda se bude jednat o úspěšný titul. Devítkové hodnocení ze včerejška (které bylo předem uváděno jako čistě singleplayerové) tedy padá na osmičku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama