Hades si odnesl další ocenění, tentokrát z GDC 2021
Loňský hit Hades studia Supergiant si získal nejen srdce hráčů, ale také kritiků a porot z celého světa. Vedle The Last of Us Part 2 šlo o zdaleka největšího sběratele různých ocenění, vítězil v anketách BAFTA, The Game Awards a dalších. Nejčerstvější úspěch ulovil na letošní konferenci Game Developers Conference, kde získal ocenění pro hru roku, nejlepší design a nejlepší audio.
- Ceny Game Developers Conference ovládl Hades
- Získal tu hlavní a dvě další
- Mezi nezávislými tituly zazářil Umurangi Generation
Game Developers Conference je každoroční setkání herních vývojářů a designérů z celého světa. V rámci něj se také rozdávají ceny Game Developers Choice Awards a Independent Games Festival Awards. Právě první zmíněné Hades opanoval, i když bývá často řazen spíše do škatulky nezávislých her. Vedle něj se dařilo i studiu Sucker Punch s Ghost of Tsushima s cenami za vizuální umění a ocenění diváků. Nejlepší mobilní hrou se stal Genshin Impact, ocenění za inovaci si odnesly experimentální Dreams, technologický pokrok symbolizuje Microsoft Flight Simulator a alespoň jednu cenu si nakonec odneslo i druhé dobrodružství Ellie a Joela. The Last of Us Part 2 získal ocenění za vyprávění.
O něco zajímavější jsou výsledky cen nezávislých titulů. Tady ceny získávaly hry, které dost možná vůbec neznáte. Hlavní cenu a ocenění za vyprávění získal simulátor fotografování Umurangi Generation. Cenu za alternativní přístup k hrám jako médiu si pak zasloužil Blaseball, komunitní hororový simulátor baseballu.
Letošní GDC bude probíhat až do zítřka. Letos se jí v hojné míře účastní i česká studia.