Gomo Článek Gomo

Gomo

Ondřej Novotný

Ondřej Novotný

3. 3. 2013 23:00
Reklama

Stýská se vám po hrách od Amanita Design? Kdo má Machinarium či Botaniculu projetou skrz naskrz, měl by poslouchat: brzy se totiž dočká titulu, který by půst podobných her mohl ukončit. Slovenský tým Fishcow studio chystá projekt s názvem Gomo, jehož obrázky až nápadně připomínají... no ano, právě tvorbu Amanity. Však také šéf studia Martin Bačo nepopírá, že práce českého nezávislého studia je jeho velkou inspirací.

„Do styku s hrami od Amanity jsem se dostal někdy na začátku našeho vývoje. Přiznávám, že jsem si je ještě nestihl všechny zahrát, ale mám je poctivě koupené. Celkově mám hry od Amanity moc rád,“ říká Bačo. Sám toužil hry dělat už od 11 let, dlouho však chyběla trpělivost či odvaha. Zlom přišel až v roce 2011, kdy Bačo založil tým Fishcow studio. „Chtěli jsme zajímavý název, ale napadaly nás jen samé obyčejné. Dostal jsem nápad, abychom název zkusili najít ve zvířecím slovníku. Tam jsem našel rybku, která se jmenuje Cowfish. No a našeho grafika napadlo, že bychom to mohli otočit...“

K dnešnímu dni už týmem prošlo 15 lidí – a více hlav nejen že víc ví, ale taky se víc dohaduje. Proto se o konceptu Gomo (která je momentálně i na Greenlightu) vedly dlouhé debaty, než se nakonec ustálil na současné podobě. A jak to tedy dopadlo? Gomo bude adventurou s plošinovkovými prvky, podobnou třeba zmiňované Botanicule. Potvůrka jménem Gomo se v ní vydá zachránit svého nejlepšího přítele – psa Dinga (podobnost se Samorostem prý čistě náhodná). Hráč cestou projde řadou různorodých lokací, vyzkouší si mnoho miniher a bude se bavit prý humorně laděným příběhem.

„Chceme, aby si hráč Gomo užil a především se u něj pořádně pobavil,“ říká Bačo. Gomo by však mělo přinést i velkou potěchu jeho oku: z obrázků se na nás smějí krásné ručně kreslené lokace, které má na svědomí Michal Dudlák, respektive grafik Slavomír Bača, jež je poté převádí do počítačové podoby. Však také při otázce na hlavní přednosti hry vyhrkne šéf týmu jako první: „Ručně kreslená grafika.“ Až pak pokračuje: „Různorodost prostředí, zábava, různé minihry, nízké systémové nároky a přijatelná cena.“

Jak to vše dopadne? Uvidíme už brzy, neboť Gomo by mělo vyjít ve druhém čtvrtletí letošního roku. Přehnané cíle si vývojáři radši nedávají: „Budeme rádi, když si titulem zabezpečíme prostředky minimálně na další vývoj. A samozřejmě pobavíme lidi.“ Snad vývojářům nedojde dech, neboť o slovenské vývojářské scéně poslední dobou moc slyšet není. Problémem je prý - kromě obecně složité ekonomické situace - právě malá trpělivost tamních vývojářů, vždyť i Bačo uznává: „Nebýt vytrvalosti, skončil by náš projekt už do měsíce s příchodem prvních problémů.“

Pokud Gomo dopadne dobře, troufnou si Fishcow i výše, na větší projekty? „Samozřejmě už jsme nad tím přemýšleli, několik projektů nás napadlo. Ale zatím jsme to víc nerozebírali. Všechno se bude samozřejmě odvíjet od úspěchu Gomo.“ Tak tedy hodně štěstí.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama