god-of-war-ascension
God of War: Ascension Článek God of War: Ascension

God of War: Ascension

Tomáš Krajča

Tomáš Krajča

25. 6. 2012 22:00 1
Reklama

God of War: Ascension nepatří k titulům, o nichž se po skončení E3 2012 mluví nejvíce – ale je to možná trochu neprávem. Ano, jde o pokračování série, které na první letmý pohled přináší jen "víc toho samého," přímočarou akci v antických kulisách se svalnatým bojovníkem třímajícím dvě čepele a kosícím vše, co se mu postaví do cesty. To je ale poněkud nespravedlivé zjednodušení. Jednak se tentokrát děj posouvá před očíslovanou trilogii a hráči si tak užijí "rané" verze Krata, jednak autoři zpestřili singleplayer několika novinkami v čele s převíjením času a využíváním zbraní padlých nepřátel – a pak, s Ascension se značka God of War dočká také multiplayerového režimu; a soupeření čtyřčlenných týmů v taktickém módu Favor of the Gods ukázalo, že hra více hráčů nebude jen vynuceným přílepkem singleplayerové kampani.

Hrátky s časem

Příběh sleduje zrod Krata jako mstivého hrdiny s výrazně záporným vztahem ke všemu božskému – nabídnutý jako oběť bohu války hledá cestu, jak se vymanit z věčné služby a pomstít ztrátu rodiny. Při prezentacích se objevily náznaky, že by v sobě Kratos měl mít ještě špetku slitování, ale gameplay záběry hovoří jasně rudou řečí: dvojice čepelí s řetězem, poznávací znamení série God of War, je na svém místě a rozjíždí krvavý tanec. Ten ještě posiluje velmi časté vyvolávání rage režimu, možnost využívat magie elementů (E3 ukázky předvedly ohnivý výbuch, který spálil nepřátele v širokém okolí) a také schopnost nazvaná Life Cycle.

Life Cycle je ve své podstatě omezený bullet-time a zároveň prvek, který během prezentace přiměl komentátory spekulovat o inspiraci LEGO tituly Traveller's tales. V boji ho Kratos může využít k zastavení či zpomalení času pro nepřátele, mimo pak k řešení jednoduchých puzzlů. Příkladem z hratelné ukázky bylo převinutí času, jež umožnilo znovu sestavit rozbité lešení a schodiště vzhůru – animace, která doprovázela trámy skládající se do uspořádané podoby, hodně připomněla právě LEGO Star Wars a všechny jejich následovníky, ale veškerý úsměv opět zamrzl na tváři, když se na Krata vrhla skupina nepřátel včetně velkého bojovníka s obřím mečem. Ten mu Kratos po sérii úderů vyrval z ruky a zapíchnul ho ranou do břicha, podobně později zlikvidoval jednoho strážce s využitím ohnivého kladiva. A došlo i na bosse – chapadlovitá stvůra se marně pokusila zamáčknout válečníka do země a zaplatila za to krvavou daň, když se Kratos vrhl s napřaženou čepelí vstříc jejímu obřímu chřtánu.

Hráče v soubojích čeká tradiční bojová akrobacie, ale detaily jako právě možnost vyrvat nepříteli z ruky jeho zbraň, nebo otevření některých zakončovacích úderů, které se budou ovládat standardně a ne výhradně prostřednictvím quick time eventů, by mohly akci v God of War: Ascension vdechnout trochu čerstvého vzduchu do plic. A přitom není sporu o tom, že nový díl zachová velkorysé měřítko při návrhu nepřátel a zejména bossů, míru bezhlavého násilí i fantastický dojem z audiovizuálního zpracování.

Boží multiplayer

Některé detaily o multiplayeru byly zveřejněny už s prvotním oznámením. U série, která byla proslavená singleplayerovým zážitkem, se samozřejmě objevily názory, zda God of War vůbec hru více hráčů potřebuje. Zdá se ale, že nepůjde jen o jakýsi přílepek, "aby to tam bylo". Jednak pro perzistenci: hráči si budou budovat vlastní postavu, přikloní se k jednomu ze čtveřice bohů a postupně budou díky bodům získaným z bitev vylepšovat svůj gear. Počet módů ještě není definitivně rozhodnut, hovoří se o čtyřech až šesti, každopádně by ale mělo jít o robustní systém online hraní, jenž vynahradí i o něco kratší příběhovou kampaň.

Na E3 bylo možné zahrát si režim Favor of Gods, který je variací na týmový deathmatch. Nejde ale zdaleka o přímočarou rubanici. Čtyřčlenné týmy hráčů se pohybují po aréně. Klasický interface mapuje standardní útok na čtvereček, silný na trojúhelník, R2 používá kouzla, L1 blokuje. Samotné řezání mezi hráči má o něco svižnější tempo než singleplayerové bitvy a neodpouští chyby. Na začátku bitvy se většina bojovníků pustila do sebe, ale postupně se odhalila komplexnější podstata týmového souboje o body.

Cílem mapy bylo pro oba týmy získat 5 000 bodů. Ty přibývaly na konto jednoho či druhého týmu za bojové úspěchy, ale také za další aktivity na bojišti. Například truhly s poklady: otevření každé z nich přidalo do banku 100 bodů, takže se nabídl prostor pro svižný stealth postup a lootování. Další šibalskou cestou, jak si pomoci, bylo bodové ocenění rozmístěných pastí, do kterých se chytili neopatrní soupeři. A na závěr přišla perlička v podobě boss-figtu s titánem Polyfémem, kdy hned osmička válečníků uzobávala z jeho zdraví, a strana, která zařídila jeho definitivní pád, si připsala po právu obrovský bodový obnos.

God of War: Ascension vypadá jako velmi svěží příspěvek do populární akční série, který nezapomíná na kořeny zábavy a specifickou stylizaci, ale přidává dostatečné množství nových prvků i zábavný multiplayer. V březnu příštího roku nás čeká parádní krvavá lázeň.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama