Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier Článek Ghost Recon: Future Soldier

Ghost Recon: Future Soldier

Ondřej Švára

Ondřej Švára

15. 6. 2010 22:54 7
Reklama

Mechaničtí droni zkoumající horizont, obleky z tisíců minikamer, které vás v akci zneviditelní, ramenní raketomet anebo pomocná mechanická exo-kostra jako doping pro vojákovi ruce a nohy. Tyto a mnohé další prototypy armádních technologií jsou údajně již v reálném vývoji a nová taktická akce Ghost Recon: Future Soldier od Ubisoftu jim má udělat malé herní éntré. Vítejte na bojišti, kde budoucnost začala už dnes!

„Za chvíli uvidíte, jaký vliv může mít futuristická vojenská výbava na způsob vedení války,“ řekl Adrian Lacey z Ubisoftu a pustil na E3 vůbec první světové demo nového dílu taktické akce z pera Toma Clancyho. Před publikem se na obří obrazovce záhy potvrdilo, že Future Soldier skutečně ukáže válčení budoucnosti. Ukáže, jak pokročilá technologie dokáže zesměšnit soupeře, který ji neovládá.

Neviditelní zabijáci

Jak by mohla válka vypadat za nějakých patnáct let, jsem se mohli přesvědčit z desetiminutové prezentace. Sledovali jsme při ní, kterak se speciální americká jednotka Ghosts vylodila na norské pláži a čelila zde okupantům v podobě ruských Specnaz. Kolem střetu Američanů s Rusy se vlastně točí celá zápletka hry. Specnaz byli najati ultranacionalistickou skupinou, která hodlá po sesazení dosavadního ruského prezidenta udělat z největší země světa opět i největšího kata světového míru a to se samozřejmě nelíbí strýčku Samovi. Na východ Evropy poslal to nejlepší, co měl.

Severní vody už jsou obsazeny, děj začíná. Vidíme zdevastované norské přístavní městečko a v něm improvizovaný nepřátelský tábor. Nejdřív se zdá, že „našich“ je tu docela málo, ovšem opak je pravdou. Někteří členové amerického komanda si jen zapnuli takzvanou optickou kamufláž. „Zneviditelníte se, dojdete na novou pozici a zase se objevíte. Kamufláž zcela mění zažité zvyklosti v bojové taktice,“ komentoval Adrian Lacey výrazný herní prvek Future Soldiera. Vojáci s ním vypadají jako obraz, který utřete mokrým hadrem. Jsou to prostě chodící smrtonosné šmouhy, které s použitím krycí technologie zároveň volí zcela novou bojovou taktiku, než na jakou jsme byli u Ghost Reconu zvyklí. Jakmile totiž kamery na uniformách přijmou obraz svého okolí, členové Ghostu se mohou relativně nepozorovaně přesunovat i v extrémně nebezepečném prostředí. Hlavní nepřátelský cíl si identifikují přímo za běhu pomocí inovovaného cross-comm systému a s momentem překvapení útočí z bezprostřední blízkosti

První hratelná ukázka zatím neodpověděla na poměrně důležitou otázku: Může být zneviditelněný hráč v akci slyšet? Reálná technologie tisíců snímačů na obleku by tichost svého nositele před protivníky totiž řešit neměla (kamuflovaná puška je při střelbě normálně slyšet), nicméně AI se ke skrytému hráči na videu chovala velmi netečně a to i případě, že se chodilo po pevné podložce a hráč soupěři tařka funěl za krk. Takže co? Navíc nedošlo ani k testu, zda zakamuflovaný ghost může být identifikován jinou pokročilou technologií. Jeden z protivníků měl sice nasazenou termovizi, avšak Lacey mu nevkročil do zorného pole a tak ke kontaktu nedošlo. Škoda. Technologie kamufláže vypadá zajímavě, nicméně budeme si muset počkat na další videa, abychom jí přišli stoprocentně na kloub.

Další část E3 dema už se totiž věnovala něčemu jinému. Ukázala novinářům pláž, kde vrtulník spustil do písku obrněného drona a tady se Ghost Recon radikálně změnil v divokou FPS. Možná, že některým příznivcům série spadlo čelo do klávesnice. Ano, Future Soldier najednou bojoval mnohem více na blízko a přímočařeji, než starý Advanced Warfighter. Sledovali jsme v podstatě third person střílečku a všimli si například systému krytí ne nepodobnému z Gears of War. Krytí ale nemělo valný efekt, protože materiály a konstrukce byly ve hře tradičně zničitelné dle zákonů reality. Při pobíhání mezi improvizovanými skrýšemi tak upoutala jiná schopnost vojáků budoucnosti: pohybovali se mrštněji, než bývá normální. A to díky exo-kostře. Tahle tělní konstrukce, co umožní nést i více než stokilovou bagáž, má mimo jiné výrazně pomáhat při kontaktních soubojích. Vojáci s ní dokáží provádět rychlé a překvapivé výpady k soupeřům a také ovládnout bojové umění podobné například ruskému Sambu či israelskému Krav Maga. Asi víte, že druhé jmenované má v dlouhodobé oblibě například Sam Fisher.

Sehraný tým

Kdyby se Ghost tým pouze celý zneviditelnil, nemohl by být stoprocentně úspěšný. Proto se jeho členové budou výrazně lišit co do schopností i přidělené výbavy. Nově si složíme tým z velitele (commando), inženýra, odstřelovače a recona. Zatímco velitel disponuje ramením raketometem a modulární puškou schopnou změnit se v brokovnici či granátomet, inženýr je schopen vyřadit z provozu nepřátelské vysílačky i navigaci a nosí si s sebou dálkově ovládanou automatickou střílnu. Odstřelovač zase kromě překvapivé schopnosti likvidovat cíle na dálku může fungovat i jako skaut, jenž jako první zrekognoskuje terén a cross-commem podá hlášení a pohyblivých cílech. A konečně voják Recon, ten se specializuje na tiché vraždění právě pod rouškou neviditelna. Všechny speciální schopnosti si budou moci členové týmu dokonce „půjčovat“. Například když se commnado přiblíží k reconovi, může splynout s okolím. O systému sdílení vlastností však zatím panují spíše dohady a tak si raději ještě počkejme na zásobu nosnějších informací.

Příběhová kampaň o čtrnácti misích by měla zabrat nějakých dvanáct hodin a přestože umělá inteligence má minimálně navázat na solidní GRAW2, bude Future Soldier zaměřen spíše na čtyřčlennou kooperaci ve spliscreenu a samozřejmě na multiplayer. Hráči by měli pocítit zvýšený důraz na opravdovou spolupráci, která má být nově usnadněna takzvanou funkcí Link-up. Zástupce Red Stormu Stewart White vysvětluje důvod jejího vzniku: „Vojáci ze skutečných speciálních útvarů spolu dlouhodobě pracují a jsou výjimečně sehraní. To u počítačových hráčů na síti neplatí a vyladit prvek kooperace tak, aby si lidé navzájem nekazili zážitek, je ve videohrách velice složité,“ konstatoval. Proto má pomoci Link-up, kdy se prostým zmáčknutím tlačítka na dálku spojíte s některým spoluhráčem a budete kopírovat jeho akci. Společně se budete krýt a likvidovat nepřátele, čili zdvojnásobením sil si nejen usnadníte postup mapou, ale zároveň také ztížíte situaci vašim protivníkům, protože spolupracující dvojici nebude jednoduché tak rychle odstavit. Jak se celý systém prakticky osvědčí je zatím ve hvězdách, na rozdíl od jistoty, že se vydání Future Soldiera zpozdí mininmálně do prvního kvartálu roku 2011.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama