Gamescomové dojmy z Minecraft Legends - tak trochu jiná strategie
i Zdroj: Mojang / Microsoft
Preview Minecraft Legends Článek Gamescomové dojmy z Minecraft Legends - tak trochu jiná strategie

Gamescomové dojmy z Minecraft Legends - tak trochu jiná strategie

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

25. 8. 2022 23:03

V rámci nabídky stánku Xboxu na letošním Gamescomu jsme kromě Pentimentu na vlastní oči viděli i chystaný spinoff Minecraftu s přídomkem Legends. Čím se snaží zaujmout nejen fanoušky značky, ale i jinak nezaujaté hráče?

Reklama

Když jsem před zhruba dvanácti lety na jistém diskuzním fóru věnovanému úplně jinému titulu (ehm, Battlefield Heroes) poprvé se zaujetím sledoval youtubové video hráče, který se prohání důlním vozíkem v podivně odpudivé kostkované hře, dokázal jsem si jen sotva představit situaci, která nastane za další dekádu. Tedy konkrétně to, že budu sedět na stánku Xboxu v rámci Gamescomu a jeden z klíčových kreativců miliardového Mojangu mi bude nadšeně představovat jeden z několika spin-offů Minecraftu.

Nedokázal jsem si to představit z mnoha důvodů. Stranou nechám nostalgické vzpomínání na začátky v herní novinařině a přesunu se k tomu nejaktuálnějšímu. O Minecraft Legends jsem toho před ukázkou moc nevěděl. Tušil jsem, že taková hra vzniká, a že se na extrémně lukrativní kostičkované šílenství hra pokouší naroubovat mechanismy realtimových strategií, podobně jako to udělaly Minecraft Dungeons s principem diablovek. To jsem ale přehlédl, že Microsoft hru propaguje jako akční realtimovou strategii, a že je tahle specifikace nesmírně důležitá. 

JÍT PŘÍKLADEM

V rámci akce jsme si nemohli hru přímo osahat, mohli jsme ale sledovat počínání dobře cvičeného člena vývojářského týmu s ovladačem v ruce. Hráč se ujme role bájného hrdiny, který by měl spasit dříve mírumilovný Overworld a vyprášit prasečí kožichy Piglinů táhnoucí se z hlubin Netheru. Už teď si nedělám iluze, že by příběh měl mít románové ambice, o něj ale naštěstí jde až na úplně posledním místě.

Minimálně v ukázce se řízení jednotek omezovalo na jednoduché rozkazy

Ústřední geroj má k dispozici koně, z jehož sedla prozkoumává otevřený svět. V něm se věnujete průzkumu, narážíte na mírumilovné obyvatele, čile s nimi komunikujete, obchodujete a sem tam jim nějak vypomůžete. K dispozici máte také jakési pomocníky, které můžete vrhnout do konkrétního místa, za což vám automaticky naplní kapsy důvěrně známými surovinami. I když Legends vynechávají v zásadě fundamentální prvek odkopávání kostek z klasického Minecraftu, bez určité míry destrukce a úpravy světa se určitě neobejdete.

Suroviny totiž přijdou k užitku v momentě, kdy ve světě narazíte na tábor pekelných stvůr. V ukázce autoři vysvětlili, že v ideálním případě pomocí různých metod překonávání prostředí vyhledáte vyvýšené místo, tábor si dobře prohlédnete a zjistíte jeho slabiny, respektive citlivá místa, na která je nutné zaútočit jako první. V tomto případě šlo o kasárny a dva generátory štítů chránící ústřední stavbu portálu. Ten je nutné zničit pro to, aby peklo dále nepožíralo přátelsky naladěný svět.

V ten moment konečně přicházejí ke slovu strategické prvky. Hráč může ze získaných surovin ve světě budovat různé stavby, typicky ústřední věž, strážní střílny a spawnery jednotek. Z nich pak dále nakupuje umělou inteligencí řízené jednotky, a v závislosti na svých možnostech buduje armádu pohůnků, s nimiž se vrhá do boje. Hned z kraje bych uklidnil hráče, kteří čekají kdovíjaké strategické orgie. Minimálně v ukázce se řízení jednotek omezovalo na jednoduché rozkazy “následujte mě” a “rubejte támhletu budovu” a přímo ze strany studia padla zmínka o tom, že jakýkoliv problém lze vyřešit jednoduše obří přesilou vlastních jednotek. Role hlavního hrdiny je ale v boji i přes větší množství minionů v zásadě klíčová a s vybranou zbraní je zdaleka nejnebezpečnější. Z tohoto hlediska je tedy Minecraft Legends spíše openworldová akce než vyloženě strategická záležitost. V redakčním chatu jsem nicméně bezprostředně po opuštění stánku hru přímo označil za realtimové heroes. Jde tedy o titul mnoha tváří s celkem neotřelým designem.

HUTNĚJŠÍ KOSTKY

To rozhodně nemyslím špatně. Minecraft Legends mě na první pohled zaujaly mnohem více, než před pár lety recenzované Minecraft Dungeons a tak trochu tuším, že mají větší ambice. Vedle Mojangu mají ve vývoji prsty i kanadští Blackbird Interactive, veteráni Relicu a série Homeworld. Zřejmě i díky nim působí Legends celkem svěžím dojmem. Graficky jde o pestrobarevnou záležitost s velmi rozmanitým světem, který je důvěrně známý všem hráčům Minecraftu. Zároveň se ale od původní hry v určitých ohledech liší. Největší změnu atmosféry bych připsal asi sytějším a kontrastnějším barvám nebo realističtějšímu nasvícení. Třeba rostliny ve světě díky tomu působí v podstatě celshadově. Sami autoři tvrdí, že se snaží o živější a veselejší twist na klasické pojetí Minecraftu.

Subjektivně největší otázkou zůstává, čím hodlá studio svět naplnit. Základní hratelnostní koncepty mi přijdou atraktivní, a to samé lze říct o herním světě. Hratelnost ale nemůže být postavená jen na tom, co jsme měli příležitost vidět, neb dobývání pevností obecně není zrovna nejkreativnější náplní hry v otevřeném světě. Mojang tedy musí bezpodmínečně nabídnou dostatečně pestrou nabídku úkolů a cílů. V takovém případě si dovolím tvrdit, že by měl zaděláno na slušný úspěch nejen u fanoušků značky.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama