Game Pass nedokázal oslovit dost nových předplatitelů ani druhý rok v řadě. Služba se míjí cílům Microsoftu
Xbox Game Pass nedosahuje stanoveného cíle počtu předplatitelů, ačkoli je profitabilní. Přestože svou nabídkou, která konzistentně roste, velikost uživatelské báze navyšuje také, tento přírůstek není dle interpretace Axios vyjádřena v takové míře, jakou by si Microsoft přál. Společnost Axios uvádí, že nová informace vyplývá z analýzy dat poslední finanční zprávy Microsoftu, která pojednává o platu generálního ředitele Satyi Nadelly; stejně jako o platu dalších pracovníků v čele společnosti.
- Počet předplatitelů Game Passu neroste podle finančních dokumentace Microsoftu očekávaným tempem
- Nárůst aktivních uživatelů měl být o téměř 35 % nižší než původní predikce
- Phil Spencer již tento týden zmínil, že počet předplatitelů na Xboxu roste nižším tempem
Stephen Totilo, který za Axios informaci přinesl, analyzoval výše platu (resp. odměn) Nadelly a dalších zaměstnanců kvůli jejich částečné závislosti na plnění ročních cílů Game Passu. Dle finanční zprávy, která přesná čísla o Game Passu neuvádí, měl predikovaný versus skutečný přírůstek počtu předplatitelů činit za fiskál 2022, tedy do 31. června 2022, 72,88 % versus 28,07%. Je to tedy již podruhé, co tempo růstu nedosáhlo interních cílů. Pokud se zaměříme na fiskální rok 2021, zjistíme, že někdejším cílem bylo rozšířit počet předplatitelů o 47,79 %, ale výsledkem byl růst „pouze“ o 37,48 %.
V předchozím roce, tedy roce 2020, byl cíl naopak s přesahem splněn – cílem byl dosáhnout meziročního přírůstku 71 % a výsledkem byl růst o 85,75 % vůči počátečnímu stavu. Šéf herní divize Microsoftu Phil Spencer nicméně již začátkem tohoto týdne méně přímočaře avizoval, že situace kolem předplatitelů zřejmě není tak vlídná jako v roce 2020. V rámci konference WSJ Tech Live otevřeně prohlásil, že ačkoli službu může označit za ziskovou (zisk má činit asi 10 až 15 % vůči nákladům na provoz), růst na konzolích označil s odkazem na saturaci trhu za „zpomalující“. Co konkrétně tímto tvrzením míní, či jak vážně jej máme brát, již neupřesnil, a je tak otázkou, jak si služba stojí vůči přibližnému růstu o 39 % mezi lednem 2022 (25 milionů předplatitelů) a lednem 2021 (18 milionů předplatitelů).