Frontlines: Fuel Of War Recenze Frontlines: Fuel of War

Frontlines: Fuel of War

Tomáš Nadrchal

Tomáš Nadrchal

8. 3. 2008 23:53 17
Reklama

Píše se rok 2024. Světové zásoby ropy klesly na absolutní minimum, což notně vyhrotilo mezinárodní vztahy. Aby získaly co nejvíce sil v boji za poslední kapky černého zlata, začaly se jednotlivé mocnosti paktovat – vzniká tak Západní koalice, již tvoří státy Evropské unie společně s USA, a tzv. Aliance rudé hvězdy, kam spadá zejména Rusko a Čína. A protože ve světě začíná vládnout všeobecný chaos, není radno zdržovat situaci nekonečným vyjednáváním, kdo že získá poslední galony ropy. Je třeba rychle jednat, a tak vzniká další ozbrojený konflikt, o němž by se dalo říct, že hraničí se třetí světovou…

Toť ve zkratce příběh nové first person akce Frontlines: Fuel of War od vývojářů z Kaos Studios, kteří jsou zodpovědní například za vynikající Desert Combat pro Battlefield 1942. Zápletka, jež se nebojí opřít o současné politiky typu George Bushe či Vladimira Putina, je v singleplayeru prezentovaná zejména atmosférickými videi mezi jednotlivými misemi. Ty tvoří základ pro následující děj, když je například unesen novinář doprovázející jednotku na bojišti, můžete očekávat, že jej budete muset v následujících okamžicích zachránit z pekla zajetí.

Před vydáním tvůrci o Frontlines prohlašovali, že největší přínos bude představovat posouvání bojové linie, o čemž svědčí i samotný název hry. Kolem této linie se měly odehrávat ty největší boje, což mělo zamezit nerovnoměrnému rozmístění jednotek na mapě. V praxi to vypadá tak, že se na bojové linii vyskytují body, jež musí týmy obsadit, aby dosáhly posunutí hranice boje. Ve chvíli, kdy máte daný bod v držení, se vaše jednotky respawnují v jejich okolí, což vám sice dodává značnou výhodu v jejich bránění, ale také často způsobuje rychlou smrt ihned po narození. To představuje ve spojení s dlouhým nahráváním map při narození poněkud nepříjemný prvek hry. Na mapách se vyskytují také další záchytné body, po jejichž zničení se vám otevřou další možnosti – např. po zničení protileteckých stanovišť vám v bojích pomůže letecká podpora… Takže tedy, bojové linie sice žádnou velkou revoluci nepřináší, ale rozhodně ani neurazí a velmi dobře zapadají do celkového konceptu hry.

Jelikož se vše odehrává v blízké budoucnosti, pokusili se pánové z Kaos Studios představit svojí vizi, jak asi budou vypadat zbraně ve dvacátých letech jedenadvacátého století. Žádné supermoderní výstřelky v podobě plazmových či jiných pušek se tedy nekonají, do ruky dostanete klasické střelné zbraně jako samopal, odstřelovací pušku, raketomet a podobně. Zásadní rozdíl od ostatních současných multiplayerových akcí přináší dálkově ovládaná technika, tzv. droni. Ti mají vzor v současných RC modelech, a tak si na bojišti zalétáte se sebevražedným letadélkem, raketometným vrtulníčkem, anebo zajezdíte s výbušným autíčkem, jež slouží zejména k likvidaci těžké techniky. Během ovládání dronů je třeba zvážit několik faktorů, předně vzdálenost od cíle, neboť dálkové ovládání má omezený dosah, a také pozici, z níž budete drobečka ovládat. Voják je totiž stále na stejném místě a tím pádem je mnohem zranitelnější, než normálně. Osobně prvek dálkově ovládané techniky považuji za největší přínos, který Frontlines přináší. Když už jsem zmínil těžkou techniku, pak bych měl uvést, že ji představují zejména tanky, dále se pak svezete třeba v džípu, obrněném transportéru a nechybí ani helikoptéra.

Mapy jsou koncipovány tak, že každá je víceméně unikátní jak lokací, tak rozlohou. Najdeme zde jednak lokace jak dělané pro souboje těžké techniky, jednak ty, v nichž najdou větší uplatnění samotní vojáci či droni. Postup, který zvolíte k dosažení cíle, je naprosto nelineární, což je rozhodně plus. Je tedy čistě na vás, kterou cestu se svým týmem zvolíte. Celkem se podíváte do osmi lokací, přičemž na každé z nich se odehrává několik na sebe navazujících misí. Umělá inteligence počítače je na velmi dobré úrovni, spoluhráči se orientují podle vašich kroků a směle vás doprovázejí při vašem snažení, žádné pokročilé udílení rozkazů ale nečekejte. Jedinou větší chybou, na níž jsem narazil, je bystrozrakost nepřátel. Ti vás dokážou zmerčit na obrovské vzdálenosti, což je problém zejména ve chvíli, kdy v rukou třímají odstřelovačku…

Na rozdíl od singleplayeru, v němž je hráčova postava naprosto univerzální a dokáže vykonat prakticky cokoli, se ve hře více hráčů musíte specializovat na určitou činnost. K dispozici je Ground Support, který umí opravovat vozidla a stavět útočné věže, EMP Tech, ten není na radaru vidět a umí ovládat speciální raketomet, s nímž může likvidovat těžkou techniku. Air Support dovede zavolat leteckou podporu a na konec si necháváme specializaci zvanou Drone Tech, která mezi hráči pravděpodobně získá velkou oblibu kvůli schopnosti dálkově ovládat zmiňované drony. Každá z těchto specializací má navíc trojici podúrovní, které se zvyšují s hráčovými úspěchy v bitvě.

Technická stránka Frontlines se řadí mezi vysoký nadprůměr, grafika sice nevyužívá absolutní možnosti použitého Unreal3 enginu, ale rozhodně vypadá velmi dobře. Celkovou atmosféru dokresluje krom všudypřítomného prachu také velmi solidní ozvučení.

Frontlines: Fuel of War sice nepředstavují žádnou zásadní revoluci na poli týmových multiplayerových akcí, své fanoušky si ale rozhodně najde. Nejvíce potěšilo zaimplementování dálkově ovládaných dronů, což přináší do klání další taktický prvek.

Frontlines: Fuel Of War
Windows PC
PlayStation PlayStation 3
Xbox Xbox 360

Verdikt

Frontlines: Fuel of War patří rozhodně ke špičce multiplayerových týmových akcí a zdatně konkuruje takovým peckám, jako je Battlefield či Enemy Territory: Quake Wars.

Co se nám líbí a nelíbí?

Droni!!! Zajímavě podaný příběh, atmosféra na bojištích, dobře navržené mapy.
Bystrozrakost AI, dlouhé nahrávání mapy při respawnování, necitlivé oživování jednotek uprostřed bojů.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama