
FPS hra ze světa EVE Online stále vzniká, CCP Games vytrvávají ve své snaze
Jestliže jste někdy brouzdali v hledání zajímavého MMO z vesmíru, EVE Online patrně vašemu výběru neuniklo. Velké, grandiózní a téměř neprostupné, tak se hra od CPP Games profiluje už dlouhých 19 let, kdy rok co rok přežívá na věrné komunitě a jejím zájmu. Kdysi se ovšem jevilo možné, že tomu bude i jinak. Hra se mohla v sérii spin-offů dostat i do vzdáleného žánru FPS, ovšem štěstí jí v tom nepřálo. Po několika pokusech se však jeví, že svítá možná nová naděje.
- CPP Games London pokračují v pokusu přenést EVE Online i do žánru FPS
- Po několika selháních chtějí vývojáři předstoupit před hráče až s ukázkou, která bude hru reprezentovat
Příležitost k přetavení EVE i do světa rychlejší akce se stává pokračující projekt londýnské pobočky, jež navazuje na tři zrušené hry. Tou prvním byla ambiciózní free-to-play střílečka Dust 514, která se na PS3 dožila jen tří let, než nenávratně zmizela pro nedostatek hráčů. Druhou byl Project Legion, jenž se nedobral ani k vydání a v roce 2015 skončil. A třetí Project Nova, hra odhalená v roce 2016, se se zrušením ještě před vydáním potázala v roce 2020.
Vývoj jednotlivých titulů byl poměrně turbulentní i na poli herních studií. Zatímco první vznikal ještě v CCP Shanghai, na dalším již pracovali CPP Newcastle. Jde-li pak o CPP London, kteří pracují na současném titulu, ti chtějí svůj přístup změnit celkově, tedy jak ve hře, tak její prezentaci. Nová hra, která byla studiem zmíněna už loni v dubnu, má tak např. tíhnout k více taktické akci, přičemž její autoři chtějí komunikovat stylem: „ukaž raději než říkej.
„Uvědomujeme si, že pravověrná sci-fi FPS zasazená do vesmíru EVE je koncept budící zájem a CCP se zavazuje nabídnout inovativní multiplayerovou střílečku s atmosférickým vizuálem,“ zaznělo od vývojářů na Fanfest Opening Ceremony. „Spíše než popisovat, jak jsme k tomuto konceptu došli, vám jej chceme ovšem ukázat a těšíme se, až tak uděláme,“ dodali.