Forza Horizon Článek Forza: Horizon

Forza: Horizon

Ondřej Švára

Ondřej Švára

7. 6. 2012 22:00 1
Reklama

Chuť opustit nekonečnou sevřenost závodního okruhu je veliká, nicméně milovníci rychlých videoherních aut k tomu v posledních letech neměli mnoho příležitostí. Když se zapomene na zbytečně podceňované World Racing 2, vůně spálených pneumatik sytila vzduch otevřených světů už jen v Test Drive Unlimited, který se však v prvním díle nevyvaroval technických chyb a v druhém byl jen přehlídkou stahovatelných kostýmů pro trestuhodně vystajlovaná individua.

Nové myšlení

A prosto je nanejvýš fantastické, že se na letošní E3 objevil někdo, kdo chce zaběhnutá pravidla změnit. Zároveň však spoustu hráčů musí automaticky zachvátit smutek. Nadcházející revoluce v chápání závodních her se totiž nebudou účastnit všichni. Vyvoleními jsou tentokrát pouze majitelé Xboxů. To jejich Forza se změní. Dříve klasický závodní simulátor sevřený mezi kačírkem a mantinely se vydává vstříc otevřeným přírodním scenériím a se spin-offem nazvaným Horizon zve k projížďce nekonečnými kilometry silnic amerického Colorada.

„Horizon je způsob, jakým chceme vyjádřit naše nové chápání značky Forza. Místo upjatého simulátoru na okruzích teď nabízíme radost z opravdové volnosti. Už to nebude v pravém slova smyslu motorsport, ale spíše pohodové závodění,“ popisuje Dan Greenawalt z Turn 10 Studios změnu, která xboxové řidiče čeká. Silné vozy už se ve Forze zkrátka nebudou rozbíjet o svodidla. Šanci dostává arkádovější styl a svoboda, alespoň do té doby, než na novou generaci konzolí přisviští regulérní Forza číslo pět.

Nové prostředí

Stěžejní otázku řešili vývojáři z Turn 10 a spolupracujícího Playground Games ohledně prostředí, do kterého by Horizon umístili. „Měli jsme v merku asi třicet lokací, ale nakonec nám z nich vyšlo nejlépe Colorado. Je tam všechno – hory, planiny, serpentiny i dlouhé rovinky. Je to ideální prostředí pro závodění,“ říká Greenawalt. A skutečně. Byť na prvních videích připomínají oranžová skaliska Horizonu jednu vcelku známou vyprahlou oblast z TDU, svět nové Forzy bude hodně rozmanitý.

A stejně tak i jízdní model. Kdo se bojí trakačové arkády ála Need for Speed, ať v klidu nastartuje. Spin-off sice nebude ultimátním simulátorem, nicméně značce Forza se nezpronevěří. Z jejího čtvrtého dílu si totiž bere nejen grafiku upravenou pro větší dohled, ale také fyzikální model. A ten se bude snažit nabídnout autentický zážitek z jízdy pro každého. Každé vozidlo bude po vypnutí všech pomocníků naladěno tak, aby co nejlépe odpovídalo reálným předlohám. Vývojáři slibují, že šestisetkoňový Viper hnaný přes zadní nápravu bude rozhodně vyžadovat jiné řízení, než hbitá čtyřkolka od Mitsubishi. Naproti tomu nepůjde vozy nějak hloubkově upravovat. Montéři ať se protentokrát spokojí s mícháním barviček, a polepů.

Nové způsoby

Horizon vychází letos třiadvacátého října, čili je v pokročilém stádiu vývoje. Hotové je kompletní stádo sportovních aut převzatých z Forzy a vývojáři nyní ladí jejich jízdní vlastnosti pro různé druhy povrchu. Což je prý docela výzva. Blázny za volantem rozhodně potěší, že se v závodech budou velmi často střídat asfalt s šotolinou, neboť tvůrci při zkoumání skutečného coloradského terénu zjistili, že tam lze drandit nejen na upravených dálnicích, ale také po lesních a polních cestách, proto vám na ně dovolí vjet. Budete si jimi zkracovat cesty v závodech a snad zbude i čas stavit se k farmářovi na poctivý jogurt. Pokud náhodou před jeho ohradou náhodou nedobrzdíte, dá se vrátit i čas. To vás přece učili v autoškole, ne? Na Karlovarsku určitě.

Zároveň se nyní ladí herní interface a optimalizace. Snad překousnete, že právě zde byli vývojáři dohnáni k ústupkům. Hra jednak poběží v zamčeném frameratu na třiceti snímcích a ovládat se bude asi jen na gamepadu, což nepřímo potvrzuje chybějící pohled z kokpitu.

Nový multiplayer

Dokončuje se též program pro umělou inteligenci počítačových jezdců. Ten by měl ale do značné míry suplovat multiplayer, jenž prý sice ze hry neudělá MMO jako v případě Test Drive Unlimited, nicméně vývojáři jej i tak vnímají za jeden ze stěžejních prvků.

S multiplayerem souvisí celkový příběh zasazený do doby konání jistého hudebního festivalu, který dal celé hře jméno. Srazu před pódiem bude sloužit coby onlinová centrála, kde si za asistence sociálního hubu Rivals budete vybírat jízdní módy a prohlížet statistiky ostatních.

Díky zkušenostem z hratelných dem také víme, že se ve hře bude průběžně měnit počasí a denní doba. Závody ve dvou při úplňku jsou tedy důvodem na víc, proč se na novou Forzu těšit. Pokud to autoři s hudebním festivalem nepřeženou a nevytvoří z Horizonu jen lifestylovou břečku, bude říjen měsícem vysokooktanové romantiky.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama