Final Fantasy XVI je po několika odkladech ve finálním stádiu vývoje
Producent společnosti Square Enix Naoki Jošida oznámil, že šestnáctý díl série Final Fantasy je zase o kus blíže dokončení. Hra představená s odhalením PlayStationu 5 má po přiznaném odkladu podléhat doladění posledních záležitostí.
- Šestnácté Final Fantasy je podle producenta ve finální části vývoje
- Podle posledních zpráv měla nová ukázka šestnáctého dílu série dorazit průběhem jara
V rozhovoru pro vybrané japonské outlety se Jošida v krátkosti rozhovořil o tom, že Final Fantasy XVI dále pokračuje ve finální fázi vývoje. Coby jeden z hlavních tvůrců čtrnáctého dílu též neopomněl dodat, že vůči svému MMO předchůdci je nová hra více orientovaná na příběh a celkovou hratelnost.
„Final Fantasy XVI si coby [čistě] singleplayerová hra klade za cíl zdůraznit příběh a zážitek z hraní mnohem více [než Final Fantasy XIV]."
Během loňského prosince Jošida přiznal, že očekávaný příspěvek do dlouholeté série Final Fantasy byl interně odložen o téměř 6 měsíců a že jakékoli oznámení nelze čekat do jara 2022. Znovu se rovněž hodí připomenout, že titul je prozatím oznámen jen pro PlayStation 5, a to i přesto, že se už při jeho oznámení objevila řada spekulací naznačující časovou exkluzivitu. Podle těchto zdrojů by měla hra na PC zamířit po 6 měsících od vydání a na ostatní konzole po jednom roce. Ze zpráv podobného ražení lze též zmínit, že sám Jošida se o stavu vývoje rozhodl referovat už v říjnu 2021. Toho času uvedl, že na projektu zbývá jen několik tahů štětcem, což může naznačovat, že vydání nemusí být tak úplně daleko.