Final Fantasy 16 je hotové necelé tři měsíce před svým vydáním. Titul byl označen jako gold. A bylo naznačeno, že bude významně těžit z ovladače DualSense
i Zdroj: Square Enix
Final Fantasy XVI Novinka Final Fantasy 16 je hotové necelé tři měsíce před svým vydáním. Titul byl označen jako gold. A bylo naznačeno, že bude významně těžit z ovladače DualSense

Final Fantasy 16 je hotové necelé tři měsíce před svým vydáním. Titul byl označen jako gold. A bylo naznačeno, že bude významně těžit z ovladače DualSense

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

1. 4. 2023 07:55

Final Fantasy 16 zřejmě už nepotká žádné zpoždění. Ti, kdo netrpělivě vyhlíželi, až dlouho očekávaný příspěvek série vyjde 22. června, může totiž potěšit, že se potvrdilo, že hra dosáhla stavu gold – tedy že je bez započítání prvního patche již hotova a tištěna na disky pro budoucí vydání. Titul už byl delší dobu takto popisován, takže to není příliš překvapivé. Zdá se ovšem, že až nyní překročil cílovou pásku.

Reklama

  • Final Fantasy 16 bylo studiem Square Enix již označeno za dokončené
  • Vývojáři také zlehka naznačili, že hodlají vytěžit maximum z ovladače DualSense a přinést hráčům zajímavé funkce
  • Těšit se máme na různé použití adaptivních triggerů i haptické odezvy

Z tweetu, který byl uveřejněn během včerejšího dne, vyplývá, že vývojáři hry po oznámení hry v roce 2020 konečně vytvořili “hotovou verzi” a při této příležitosti se vyfotili i s Torgalem (v kontextu série připomínáme, že je to právě psovitá šelma, která je na fotce držená  vpravo). 

Hlavní režisér hry jménem Hiroši Takaj dokonce poskytl i několik informací na oficiálním blogu PlayStationu. V rámci tamního vyjádření dal najevo, že hra bude v rámci šestiměsíční PS5 exkluzivity (po které ale dle vývojářů ani tak nejspíše rovnou nezamíří na PC) nabízet komplexní využití ovladače Dualsense, a to jak v ohledu adaptivních triggerů, tak i haptické odezvy.

„V některých částech hry musí hráč např. otevřít určité těžké dveře nebo zvednout velké hradní brány; a přesně tam my používáme adaptivní spouštěče – abychom navodili pocit námahy a odporu," řekl vývojář. Později dodal, že se adaptivní spouště aktivují nicméně i jinde – např. při při jízdě na chocobovi, takže ikonický mount bude sloužit jako další z příležitostí, kde si nové funkce užijeme.

Co se týče dalších funkcích, které byly už jen stručně popsány, haptická odezva bude prý zahrnovat i velice jemné vibrace. Autoři ve svém vývoji údajně mysleli taktéž na více filmové scény, takže i když si vibrace nejvíce užijeme právě v boji, průzkumu a při interakci, pocítíme je prý i v cutscénách, a to včetně detailů, jako jsou silné poryvy větru.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama